Kaj mi je in kaj se z mano dogaja? Lepo zivljenje mam res lepo ampak nevem zakaj se pocutim tako prazno, imam tko 4 dobre prijateljice in res niso naredile nic narobe ampak sploh nimam vec energije da bi se okvarjala z njimi, jim odg na tekste in hodila z njimi ven. Kaksen dan ali dva sem zelo slabe volje, nimam energije za nic in niti da grem jest al pod tus al pa karkoli nardit, se na telefonu mi postane dolgcas, in ko se te dnevi dogajajo je se hujse u soli, mam zelo suho prijateljico ki mi skos jamra kok mora shujsat in oprosti meni se to res ne da poslusat in mi gre ze na zivce tako da jo ze zacnem ignorirat in tudi druge, ko pridem tisti dan domov bi jih vse najraje blokirala in jih nehala kontaktirati za vedno in tudi nehala hodit v solo oz. se trudit za svojo prihodnost. Ampak kaksne dneve sem pa cisto drugacna od tega ampak nevem nisem cisto vesela se vedno nimam energije za dolocene stvari kot je it jest ali pa se stusirat sploh pa se it ucit, spat ne morem, probam popravit svoje spalne navade, da grem prej v posteljo in odlozim telefon. ampak ko sama lezim v postelji in nisem zaspana, ampak probam na silo zaspat se mi skos grozne misli v glavi kazejo, v prihodnosti in v vsem kar me oziroma skrbi. Zdej me zanima res a je to samo zato ker sem v puberteti ali kaksne tezje psiholoske tezave. zsksj se tako pocutim in zakaj sem taka ce so mi vsi ob strani.
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Iz tvojega sporočila razberem, da si v stiski. Da si želiš, da bi se lahko počutila drugače, vendar se ne. Nimaš energije za druženje s prijatelji, z družino, nimaš energije za opravljanje vsakodnevnih aktivnosti, za prehranjevanje, ko nastopi čas za spanje, pa ne moreš zaspati. Na koncu si omenila, da velikokrat ne moreš zaspati zaradi skrbi. Kakšne skrbi imaš, o čem razmišljaš, ko ležiš v postelji? Občutek sem dobila tudi, da veliko časa preživiš na telefonu, koliko ur na dan ponavadi? Če si na telefonu več kot dve uri dnevno, ti predlagam, da poskušaš zmanjšati čas za ekranom. Namesto telefona raje obudi kak star hobi, lahko je to kakšna aktivnost v naravi, poslušanje glasbe, branje knjig, ustvarjanje, šport ali kaj drugega, kar si včasih rada počela, ali pa še rada počneš.
Zanima me tudi, kako dolgo se že počutiš tako brez energije in kako dolgo imaš težave s spanjem? Pomanjkanje volje in energije bi lahko bilo tudi posledica slabega spanca. Za dober spanec je pomembna ustrezna spalna higiena pred spanjem - odložiti telefon vsaj uro pred spanjem je zagotovo prvi korak. Poskusi pred spanjem početi bolj umirjene aktivnosti, npr. branje knjige, risanje ali barvanje, reševanje križank, sestavljanje puzzlov ... Premalo spanca ali nekvaliteten spanec lahko vpliva na ogromno drugih vidikov življenja, ne le na energijo. Vpliva lahko na naš tek, na počutje, na prehranjevanje, na gibanje in še marsikaj. Če ne moreš spati zaradi skrbi, jih poskusi zapisati na list papirja, ki ga imej na nočni omarici. Pogosto pomaga, če svoje skrbi zapišemo. Če več kot 15 minut ne moreš zaspati, prižgi manjšo luč in se zamoti s kakšno mirno aktivnostjo, ki jo lahko počneš dokler ne začutiš zaspanosti.
Pomoč za boljšo spalno rutino, pa tudi za pomanjkanje volje in energije ter splošno slabo počutje lahko poiščeš v Centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov, za obravnavo niti ne potrebuješ nujno napotnice. Seznam centrov najdeš na povezavi: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Pogovoriš se lahko tudi s šolsko svetovalno delavko, ki ti bo pomagala pri tem, da najdeš voljo za učenje ter za šolo. Za mladostnike je običajno, da je zaradi nihanja hormonov tudi razpoloženje manj stabilno in se lahko hitreje spremeni, vendar neprestana brezvoljnost, kot jo opisuješ v sporočilu, ni običajna. Želim si, da bi mi odgovorila na zgornja vprašanja, da bom bolje razumela tvojo situacijo in ti lahko svetovala. Če pa ne boš odgovorila meni, pa pomoč poišči vsaj v najbližjem Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov, tam ti bodo zagotovo znali svetovati.
Pošiljam ti objem!
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije