Spoštovani,
že nekaj časa bolj podrobno opazujem in spremljam v kakšno smer se razvija moja osebnost. In moram reči, da odkar se zavedam, kaj delam, me je začelo psihično obremenjevati.
Že eno leto hodim na borilne veščine. Zelo me veselijo, ampak moja mati in oče menita, da sem se spremenila. Na borilnih veščinah se je prvič močneje izrazila moja agresivnost, grobost in sposobnost prizadevanja bolečine.
V zadnjih časih pa opažam, da sem postala prav grozna oseba. Fizično nisem sposobna čutiti empatije, ne prenašam ljudi okrog sebe (večinoma), sem nesramna, nasilna in včasih prav sadistična. Veselim se, ko se drugi žalostijo in sem privoščljiva do konca. Pri športni smo enkrat igrali neko igro z žogo, ki je zahtevala malo več bližnjega kontatka in dekleta so rekla, da sem agresivna, da se me bojijo in da sem kot kakšna žival. V svoji glavi imam velikokrat invazivne misli, ko sem v bližini drugih ljudi in pogosto vidim scene, kako bi jih lahko poškodovala. Krvavo poškodovala. Tudi do sebe nimam najboljšega odnosa. Obsedena sem z delom in ga postavljam pred druge ljudi. Ravno včeraj sem mela nek izpad jeze in takrat dobim resno željo po tem, da bi poškodovala svoje telo. Skratka, skrbi me, da ni v meni več neke človeške dobrote in ljubezni.
Kar se tiče mojih odnosov z drugimi ljudmi, mi ne grejo ravno dobro. Nimam prijateljev, ki bi si zaslužili ta naziv, razen enega, ki je družinski prijatelj. Če oseba ni dovolj inteligentna, sposobna in če ne razume mojih razmišljanj, mi je popolnoma vseeno. Težko se navežem. Kaj pomeni nekoga imeti rad?
Pa vzrok ni v borilnih veščinah.
Lep pozdrav,
Slaba oseba
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si se odločila deliti svoje misli in občutke. S tem si že naredila pomemben korak, saj to zahteva veliko poguma, še posebej, ko opisuješ stvari, ki te skrbijo in jih ne razumeš popolnoma. Najprej naj poudarim, da tvoji občutki niso nekaj, česar bi se morala sramovati. To, da se v tebi nekaj dogaja, kaže na potrebo po razumevanju in podpori. To ne pomeni, da si slaba oseba, ampak da se soočaš z notranjimi izzivi, ki jih je mogoče rešiti.
Vse, kar opisuješ – od agresivnih misli do težav v odnosu – so izkušnje, ki jih lahko raziščeš in obravnavaš s pomočjo strokovnjakov. Močne invazivne misli, agresivnost in težave v odnosih so lahko zelo obremenjujoči, zato ti svetujem, da čim prej stopiš v stik z osebnim zdravnikom, ki naj ti da napotnico za psihologa ali psihiatra. Če pa čutiš, da je stiska res huda, lahko brez napotnice obiščeš Center za mentalno zdravje v Ljubljani oziroma Center za duševno zdravje drugod po Sloveniji. Strokovnjaki ti lahko pomagajo razumeti tvoje vedenje in ti ponudijo strategije za obvladovanje impulzov, jeze in odnosov.
Prav tako ti svetujem, da raziščeš, kdaj se ti pojavljajo ti občutki. Ali jih sprožijo določene situacije, ljudje ali stres? Telesna aktivnost, kot so borilne veščine, je super način za sproščanje energije, a morda bi bilo koristno dodati tudi dejavnosti, ki pomagajo umiriti misli in telo, na primer jogo, meditacijo ali čuječnost.
Verjamem, da si dobra oseba, ki se spopada z notranjo stisko. Tvoje težave niso tvoja krivda in zaslužiš si pomoč in podporo. Nadaljuj z raziskovanjem, kaj potrebuješ, in si dovoli, da ti drugi pomagajo na tej poti.
Če boš potrebovala nasvet ali podporo, smo tukaj zate!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike