Pozdravljeni,
pred dvema letoma sem pričela obiskovati pshiloginjo v Centru za krepitev zdravja, v teh dveh letih se je že več psihologinj menjalo in kot sama, kot tudi moj oče in zdaj v srednji šoli - glede na to kaj sem ji povedala, šolska pshiloginja ne vidimo koraka naprej v izboljšanosti mojega duševnega stanja. Ta zadnja psihologinja, katero še zdaj obiskujem mi je malce dala vedeti, da je mnenja, da sem v depresiji - podobno mi je tudi rekla šolska psihologinja, a ona je uporabila izraz depresivna motnja. Zanima me ali kakšna razlika med tima dvema izraza ? Ta zadnja psihologinja mi je priporočala posvet s pedopsihiatrom, vendar ne vem zakaj smo kasneje se odločili prijaviti na obravnavo s kliničnim psihologom. Moja osebna zdravnica je rekla, da bomo po izpolnjenem vprašalniku - menim, da je mislila na triažni vprašalnik, ki sva ga z očetom že rešila in poslala, izvedeli datum prvega posveta. Teden nazaj je moj oče prejel klic, da bomo o datumu bili obveščeni po pošti. Zanima me, kakšno obravnavo oz. posvet lahko pričakujem pri kliničnim psihologom in kako se obravnava razlikuje pri pedopsihiatru?
Lep pozdrav in hvala za odgovor,
Dorisika
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Depresija je v bistvu depresivna motnja - tako se bolj strokovno reče in takšna je tudi uradna diagnoza v zdravstvu. Se pa le-ta razlikuje po izraženosti od blage, zmerne do hude izraženosti.
Klinični psihologi lahko s pomočjo različnih psihodiagnostičnih sredstev (vprašalnikov, lestvic, preizkusov) precej natančno določijo prisotnost motnje in tudi stopnjo izraženosti, glede na to kako posameznika to v vsakodnevnem življenju ovira v funkcioniranju.
Prvi razgovor pri kliničnem psihologu poteka tako, da tebe in tudi starša v enem delu psiholog povpraša precej stvari o tebi, tvojih lastnostih, navadah, željah, zanimanjih in tudi seveda o morebitnih skrbeh, stiskah in težavah. Nato boš naprošena, da izpolniš kakšen vprašalnik, nato pa boste naredili načrt nadaljnje obravnave, glede na to kakšne bodo ugotovljene potrebe. Obravnava je nato zelo različna, vsekakor pa je namenjena izboljšanju tvojega počutja, temu, da svoje odzive in čustva bolje razumeš in poskusiš preko različnih tehnik priti do novih idej, načrtov, rešitev za naprej. Vse to z namenom, da se tvoje stanje ozrioma stiske zmanjšajo.
Pedopsihiater pa je v osnovnem poklicu zdravnik, torej lahko predpiše zdravila, če je zanje potreba. Klinični psihologi zdravil ne predpisujemo. Pedopsihiatri preko svojih metod ugotovijo ali obstaja potreba po zdravilih v nekem določenem obdobju ali ne. Pri blagi obliki depresije ponavadi zdravila niti niso potrebna, je dovolj samo kliničnopsihološka obravnava, pri težjih oblikah depresije pa je za nekaj časa potrebna tudi podpora zdravil, zato da se posameznikovo razpoloženje in funkcioniranje nasploh izboljša.
Upam, da sem bila v pomoč.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije