živjo, torej jaz imam malo travm iz otroštva ker sem celo življenje poslušala starša kako se kregata, ampak to niso bili tisti normalni kregi ki jih ima vsaka družina. to je bilo razbijanje z vrati in drugimi stvarmi, jok, dretje....in vse to sem poslušala in to se je dogajalo tudi sredi noči. v družini sem najmlajša in nikoli nisem dobila pozornosti ne od starsev in ne od brata in sestre. vedno sem jim težila ampak oni so me samo zanemarjali in odganjali stran, skoraj vsak dan pa sem bila deležna tudi kakšnega udarca po zadnjici. tako sem zdaj zelo tiha oseba in vsakič ko želim povedati svoje mnenje oče reče da napihujem in da delam dramo in vedno karkoli se zgodi sem jaz vsega kriva. 4 leta nazaj sta se mami in oči ločila in se je mami preselila stran. še vedno nas pride obiskat enkrat na teden ampak bi bilo tudi bolje če ne ker se z očetom začneta prepirati. v družini se počitim kot črna ovca, ker največ delam v družini a hkrati imam najmanj podpore ozrioma je sploh nimam. z družino se sploh ne želim več pogovarjati ker vedno ko karkoli rečem se vsi začnejo dreti name. najraje bi samo šla nekam drugam kjer ne bi bilo takih ljudi okoli mene. posledično imam zaradi tega tudi probleme v medvrstniškimi odnosi. ko sem bila mlajša  sem vsak dan iz šole prišla objokana in potem me je oče nardl zaradi tega ker sem jokala in včasih sem dobila tudi kakšno klofuto. doma sem ves čas samo v sobi razen včasih grem ven na sprehod v gozd, kjer se lahko malo pomirim od anksioznosti. zanima me kako bi lahko to popravila ali kaj lahko sploh naredim da mi bo lažje. hvala za odgovor.
lep pozdrav,
bigdeal
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Iz tvojega sporočila je zelo jasno, da si v otroštvu doživela veliko travmatičnih dogodkov: napetosti, kričanja, prepiranja in tudi trenutkov, ko nisi dobila podpore ali varnosti, ki bi jo kot otrok potrebovala. To je za otroka ali mladostnika zelo težko in popolnoma razumljivo je, da te je to zaznamovalo in da zdaj občutiš, da nisi nič vredna in nikomur nič ne pomeniš. Vedi, da to, kar opisuješ, ni tvoja krivda. Noben otrok ni kriv za prepire staršev ali za to, kako odrasli odreagirajo. Verjamem, da ti je težko, da nisi slišana in imaš občutek, da nimaš nikogar.
Zelo malo podatkov si napisala o mami. Bi morda lahko živela pri njej, bi bil vajin odnos ena na ena boljši? Bi lahko vsaj popoldneve, po šoli, preživljala pri kakšnih starih starših, da bi imela več miru in časa zase? Kot veš, sta starša do polnoletnosti dolžna skrbeti zate. Razumem pa, da ti je v takšnih okoliščinah težko. Morda bi se lahko s staršema dogovorila , da bi čez teden bivala v dijaškem domu? To je nekaj možnosti. Morda bi bila katera izmed njih zate možno izvedljiva. Seveda, pa moraš to načrtovati skupaj s staršema.
Zelo pogumno je tudi, da si našla načine, kako se pomiriti – na primer sprehodi v gozd so lahko res dober način, da se telo umiri in da malo zadihaš od vsega stresa. To kaže, da v sebi že imaš nekaj moči in načinov, kako skrbeti zase.
Napisala si, da v družini največ delaš. Kakšno delo si mislila? Morda bi za začetek pomagal že iskreni pogovor z očetom in sorojenci, da bi se slišali. Povej jim, da bi jim rada nekaj povedala in da jih prosiš, da te poslušajo (in se ne začnejo dreti).
Kar se ti dogaja doma lahko zelo vpliva na občutek varnosti in na odnose z drugimi. Zato je pomembno, da s tem ne ostaneš sama. Zelo priporočljivo je, da se o tem pogovoriš z neko odraslo osebo – na primer šolsko svetovalno delavko, psihologinjo, socialno delavko, razredničarko ali kakšnim drugim odraslim, ki mu zaupaš. Njihova naloga je, da pomagajo mladim v takih situacijah in skupaj z njimi poiščejo načine, kako jim olajšati situacijo.
Če te še kaj zanima oziroma želiš še kakšno usmeritev, kar vprašaj.
Vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja