Živijo, trenutno sem v 3. letnku gimnazije. Do zdaj mi je šlo dokaj vredu, sicer po mojih standardih ne ravno. Ampak ok, pač ne moramo biti vsi odlični. Ampak sploh ne občutim več stresa, tudi če vem da nečesa neznam, ko pišemo test mi je čisto vseeno, vem da bi bilo fajn da je vsaj 4 ampak meni je to kot en navaden delovni list. Ob tem ne občutim čisto nič, nobenega stresa, živčnosti, nervoze, absolutno nič. Čedalje manj mi gre, pprvi test za matematiko sem znala, še brata, ki obiskuje drugo srednjo šolo, ne gimnazije sem naučila. Jaz pa sem test dvakrat pisala ena. Vprašana pa sem bila isto snov pet. Sploh nevem, res ne kaj je z mano narobe oz. kaj delam narobe. Sem se probala učiti sproti ampak ne gre. Na testu je vedno še snov lanskega leta, in to pomeni da zamujam že pol leta s sprotnim ičenjem ker sem pač narobe začela očitno že celo gimnazijo....nevem, mogoče sem pa narobe izbrala srednjo šolo. Sej nevem.
• Uredništvo
Barbara Možina

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
to, kar opisuješ, doživlja veliko dijakov v tvojem obdobju in ne pomeni, da je s tabo kaj narobe. Občutek, da ti je »vseeno«, in odsotnost stresa sta pogosto znak preobremenjenosti ali izčrpanosti, ne pa pomanjkanja sposobnosti.
Vsi ne delujemo enako pri različnih oblikah ocenjevanja. Nekateri znanje lažje pokažejo ustno, drugi pisno. To, da si ustno lahko ocenjena z 5 in da snov lahko razlagaš tudi ostalim, kaže, da znanje imaš – pisni testi pa so lahko zate bolj obremenjujoči ali manj ustrezna oblika preverjanja.
Dvom o izbiri šole je pogost, sploh če se pojavijo kakšne težave. Slabše ocene še ne pomenijo, da si izbrala napačno pot. Pomembno pa je, da v tem ne ostaneš sama. Predlagam, da se pogovoriš s šolsko svetovalno delavko, razrednikom, ali drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš, in poveš točno to, kar si zapisala tukaj.
Želim ti vse dobro.
Barbara Možina, mag. prof. pedagogike