Zdravo,
mojemu fantu so v ponedeljek zaradi bolečin v sečilih urina ter v semenu odkrili bakterijo corynebacterium glucuronolyticum ter nekaj drugih ter so mu predpisali antibiotik doksivibra.
Pa naju zanima, kaj več o tej bakteriji, zdi se da je zelo redka, saj tudi na Google ni pravih informacij, razen nekaj strokovnih člankov v angleščini, kakor bereva.
Bi lahko napisali kaj več glede tega, kako poteka zdravljenje oz. kako resna je sploh ta bakterijska okužba, zelo naju skrbi. Ter če je učinkovina doksiciklin ustrezna terapija, dolga 2 tedna.
Žal se mi zdite vi se najbolj primeren kanal za to vprašanje.
Hvala
• Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena punca!
Veseli me, da si se obrnila na nas. Bomo poskusili rešiti vajine težave.
Corynebacterium kot vrsta bakterij živi povsod, tudi v in na našem telesu. Normalno ne povzroča težav, vendar se lahko zgodi, da se premnoži in začne delati probleme. Res je, da je Corynebacterium glucuronolyticum nenavaden povzročitelj vnetja sečil, ampak si napisala, da so v urinu in semenu odkrili še nekatere bakterije (žal nisi napisala katere), tako da tudi one pridejo v poštev kot povzročitelji težav tvojega fanta.
Doksiciklin je popolnoma ustrezna prva terapija za C. Glucuronolyticum in ja, zdravljenje traja 2 tedna. Prav tako bo doksiciklin ''pokril'' še nekatere druge vzročnike vnetja sečil in prostate. Predvidevam, da se je zdravnik odločil za doksiciklin, saj deluje na vse ali večino bakterij, ki ste jih odkrili. Običajno v laboratorijskem izvidu piše na katere antibiotike je določena bakterija občutljiva in se zdravnik na podlagi tega odloči za določeno terapijo. Predvidevam, da je tako bilo tudi v vajinem primeru.
V največjem številu primerov se takšne okužbe hitro pozdravijo z antibiotiki. V primeru, da se fant ne bo počutil boljše, te prosim, da gresta spet zdravniku na ponovni pregled.
Lepo te pozdravljam,
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije
• Za
ZaskrbljenaPunca
Zdravo,
Najprej hvala za vaš odgovor, ki naju je nekoliko pomiril. Žal sem tudi na forumu Med.Over.Net iskala podobno temo ali kakšnega zdravnika (infektologa), ki bi se ukvarjal s takšnimi okužbami, vendar tam žal nisem našla ničesar o tej bakteriji.
Med ostalimi bakterijami sta bili prisotni še Streptococcus agalactiae in neka mešana uretralna flora – kaj točno to pomeni, tudi sama ne veva. V izvidu pa je kot glavna težava posebej izpostavljena bakterija C. glucuronolyticum.
Glede na antibiogram so bili nekateri drugi antibiotiki še močnejši – vankomicin, rifampin, linezolid (vsi S) ter penicilin (I) - vendar je zdravnik postavil dvom o možnosti uspešnosti prodiranja antibiotika v ta predel s kakim amoksiklavom.
Ciprinol, ki ga je enkrat že jemal zaradi vnetja obmodka (epididimitisa), je bil tokrat označen kot (R) – takrat žal niso naredili nobenega antibiograma. Ta epididimitis se mu je zgodil sicer lani poleti na visoki vročini - ter ga je z omenjenim antibiotikom zelo uspešno pozdravil.
Morda bi rada še poudarila to, da je moj fant oddal tri vzorce, pri čemer se je bakterijsko breme povečalo v ejakulatu in v urinu po ejakulaciji (pred ejakuatom je prisotnost bakterij manjša). Je sicer eno leto starejši - 18 let in zelo rad kolesari.
Prav zaradi pretekle anamneze so ga tudi napotili na te dodatne preiskave in ta antibiogram, saj je že te težave s sečili.
Trenutno je ravno pri drugem tednu jemanja AB in bova videla, ali bo pomagalo. Kar naju najbolj skrbi je to, da ne gre za kako kronično zadevo oz. da zdravljenje ne bi bilo uspešno (ali morda prekratko).
Sicer razen prvih dveh ur (ter prvih začetnih) se dobro počuti. Če bom imela še kakšno vprašanje, se vam ponovno oglasim.
Hvala!