Pozdravljeni
kaj naj naredim....težko mi je hoditi v osnovno šolo saj me skoraj cela šola sovraži, govorijo slabo o meni (da sem čudna, grda....)čeprav mi prijatelji govorijo drugače da sem lepa itd a jaz mislim da lažejo...jokam slabo se počutim ko me tračajo in slabo govorijo o meni :/ mi lahko kdo svetuje
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Katarinchy!
Pišeš, da se v šoli ne počutiš dobro, saj imaš zelo slabe izkušnje s sovrstniki – omenjaš govorice in neprijetne odnose. Prijatelji ti sicer pravijo, naj teh govoric ne poslušaj in le-te o tebi ne držijo, vendar jim težko verjameš. Sprašuješ se, kaj lahko storiš.
Najprej bi rada rekla, da mi je žal, da se ti to dogaja. Lahko si le predstavljam, kako zelo težko je hoditi v šolo ob vsem tem dogajanju. Popolnoma razumljivo je, da se zaradi tega počutiš žalostno in prizadeto.
Pomembno je, da veš, da za takšno vedenje drugih nisi kriva ti. Govorice in nesramne besede pogosto povedo več o ljudeh, ki jih širijo, kot o osebi, o kateri govorijo. To, da nekdo reče, da je nekdo “čuden” ali “grd”, še ne pomeni, da je to res. Zdi se mi zelo dragoceno, da imaš prijatelje, ki te podpirajo in poudarjajo tvoje pozitivne plati. To kaže, da v tebi vidijo veliko dobrega. Morda se lahko malo vprašaš, zakaj imaš občutek, da ti lažejo – kaj te pri tem prepričanju najbolj prepriča?
Dobro je, da ostaneš blizu ljudem, ob katerih se počutiš sprejeto in varno. Takšni odnosi so zelo pomembni. Poskusi čim več časa preživljati s prijatelji, ki so do tebe prijazni, in se osredotočati na trenutke, ko se počutiš dobro – čeprav vem, da je to včasih težko, ko je okoli tebe veliko negativnih komentarjev. Pomaga lahko tudi, da se posvečaš dejavnostim, ki jih imaš rada ali v katerih si dobra. Ko razvijamo svoje interese in veščine, pogosto občutimo več zadovoljstva, prav tako pa s tem krepimo svojo samozavest. Zelo pomembno pa je tudi, da o tem spregovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš. To so lahko starši, razredničarka, šolska svetovalna delavka ali kak drug odrasel. Ni ti treba nositi vsega sama. Odrasli v šoli so tam tudi zato, da pomagajo v takšnih situacijah.
Za konec bi rada poudarila predvsem to, da težava zares ni v tebi. Tvoja vrednost ni odvisna od govoric ali mnenj ljudi, ki so do tebe nesramni. Vsak človek ima svojo vrednost in pravico, da se počuti varno in sprejeto. Čeprav se ti morda zdaj zdi, da se ta situacija nikoli ne bo spremenila, to obdobje ne bo trajalo večno. Sčasoma se okolje spremeni, spoznamo nove ljudi in dobimo nove izkušnje.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo v pomoč.
Želim ti veliko poguma,
Nika Koder, mag. psihologije