Hejj sem Tanja.
Ne mislim se opisati kot navadna najstnica, ker res nevem kaj naj bi to opisalo. Za vsakega je normalno kaj drugega zase sploh nevem kaj. Imam težavo s katero se srečujem že dlje časa ... Ne razumem kaj je smisel življenja. Zakaj moram biti tukaj, zakaj moram početi stvari, s katerim namenom sem tu. Vsak enkrat umre in nevem zakaj bi bila tukaj, tako ali pa tako se me bo enkrat pozabilo. Vsi okoli mene me imajo za brezskrbno dekle grem "s tokom", a to je le zato ker mi je le redko zakaj mar. Mislila sem da lahko najdem smisel v ljubezni, kadar sem bila zaljubljena sem se počutila res srečno in vse mi je bilo tako lepo in enostavno. Svet je lepši in dobi smisel. Zadnje čase sem se pogosto zaljubljala, če bi temu sploh lahko tako rekla. Ampak tokrat ta občutek ni bil tako lep. Čutila sem le stres in neugodje nisem mogla jesti bila sem lačna, a vsakic ko sem si priblizala hrano mi je šlo le na bruhanje. Res sem bila lačna in ker nisem mogla jesti sem bila izmučena in nesrečna. Mučila sem se iz dneva v dan. Če nimaš s energije, ne volje je brezveze živeti . Nevem zakaj bi se morali mučiti in brez čutno živeti brez cilja ali volje, želje, namena? Moje življenje so vstvarjala čustva, ki pa jih zadnje čase razen stresa ne morem občutiti. Kaj naj naredim?
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim, da se soočaš z izzivom o smislu življenja, izzivom, ki pesti vsakega od nas, od začetka človeštva pa do danes. Kaj je smisel življenja? Z zagotovostjo lahko rečem, da se je skoraj vsak posameznik vsaj enkrat v življenju to vprašal. Zakaj sem tu? Kaj je namen vsega tega? Kam grem? Vprašanja o življenju se pojavijo, ko ponovno pridemo v stik s seboj. Kot da bi preverjali kje smo, kam želimo iti in ali smo zadovoljni s sabo in svojim življenjem na splošno. Tak pregled življenja oziroma, da se o življenju zamislimo vsake toliko časa ni nič slabega, ampak prej nekaj kar potrebuje vsak od nas, da živi življenje skladno s samim seboj. Da preveri ali je na tisti poti, ki je zanj smiselna in ga izpolnjuje. Da ŽIVI, ne le PREŽIVI. Kajti življenje je vredno in je lahko lepo. Kako ga bomo živeli pa je odgovornost vsakega posameznika.
Torej kaj je smisel življenja je na splošno težko reči. Smisel v življenju najde vsak od nas sam in pri vsakem posamezniku bo lahko ta smisel drugačen. Ali pa ga nikoli ne najdemo in prav tako lepo shajamo skozi življenje. Za nekatere je smisel življenja družina, za druge biti uspešen, za tretje biti in ostati zdrav itd. Sama vidim smisel življenja na področju osebne rasti. Mislim, da je zame smisel življenja to, da rastem in se razvijam skozi različne (prijetne in neprijetne) situacije v življenju. Vmes pa se zgodi življenje (šola, služba, medosebni odnosi, prosti čas, stresna obdobja, dopust itd. =) ). Pomembno je, da te smisel izpolnjuje, te motivira, da počneš stvari, jih doživiš, ti daje nekaj zaradi česar se zjutraj rada zbudiš in začneš nov dan. Seveda ne razmišljaš vsak dan o smislu življenja, te pa vodi skozi življenje kot rdeča nit. Vzemi si nekaj časa (večkrat, enkrat nikoli ne bo dovolj), poglej globoko v sebe, radovedno odkrivaj kdo si, kaj te veseli, zakaj misliš da si tu, kaj lahko svetu podariš - oz. zaradi česar je lahko svet zaradi tebe boljši, in to lastnost skozi življenje krepiš, širiš, oblikuješ. Pravega namena morda nikoli ne boš odkrila, se mu boš pa na tak način zelo približala. Sama pravim, da je namen vsakega izmed nas na globalni ravni to, da oblikujemo naslednje generacije za nami (tako da nek namen le imamo). Smo kot člen v verigi. Na kakšen način boš prispevala pa je odvisno od tebe. Prispevaš pa tako, da se oblikuješ na individualni ravni. To je tema o kateri bi se zagotovo lahko pogovarjali v nedogled. Upam da sem ti s tem odprla pogled, sama pa iz tega vzemi kar potrebuješ in raziskuj naprej.
Omenila si težave s soočanjem s stresom. Ne vem ali sem prav razumela, stres ti povzroča tudi ljubezen? Praviš, da zaradi stresa ne moreš jesti. Predstavljam si, da ti ni lahko. Res je, če ne jemo, nimamo energije in smo izmučeni. In posledično ne moremo uživati tudi v drugih stvareh. Praviš, da zaradi stresa ne moreš občutiti drugih čustev, ki ti ustvarjajo življenje in posledično nimaš volje do življenja. Torej je potrebno delati na tem, da stres zmanjšaš oz. se ga znebiš. Prvi korak je, da zaznaš kadar si pod stresom. Zazri se v sebe, poglej kako se počutiš, kaj občutiš. Če so to neprijetni občutki je to znak da moraš nekaj spremeniti. Najprej je dobro da streseš stres. Kaj mislim s tem? Stresi celotno telo, roke, noge, trup, glavo. Stres prebiva v telesu in potrebno je sprostiti telo. Potrebno se je povezati s telesom ker smo preveč v glavi (premišljevanje, katastrofiranje, itd.). Včasih bo  npr. v odmoru med učenjem dovolj da se malo prestreseš, drugič boš morala narediti več. Pojdi ven in zašprintaj. Teci kolikor potrebuješ, tako res dobro prestreseš telo. Potem dihaj, samo dihaj. Načini spopadanja s stresom so različni in izbereš ga glede na intenzivnost stresa ter kar ti najbolj ustreza. Lahko si izbereš športno dejavnost (tek, kolesarjenje, cardio, ples, plezanje itd.). Ni potrebno da šport treniraš, dovolj je že npr. ples na glasbo v lastni sobi. Lahko izbereš tehnike za sproščanje (dihalne tehnike, meditacije, čuječnost, progresivno mišično sproščanje). Pri tehnikah za sproščanje te naj opozorim, da poskusiš različne stvari saj se razlikujejo. Če poskusiš z eno meditacijo in ti ni všeč, ne pomeni da meditacije niso zate. Včasih potrebuješ tudi glede na počutje drugačno meditacijo. Tako kot pri glasbi. Prav tako poudarim da je pri teh stvareh potrebna vaja, da občutiš učinek. Ampak ko razumeš in znaš, se lahko prav hitro sprostiš. Pomembno je tudi, da poiščeš podporo. Lahko je to družina, prijatelj ali simpatija. Uporabljaš lahko tudi afirmacije, ki dnevno ali ko to potrebuješ, dvignejo tvoje počutje. In če najdeš še smisel, ki te navdihne, boš lažje premagovala izzive v življenju. Dobro si je zapomniti, da življenje niso le prijetne stvari ampak tudi neprijetne, preko katerih rastemo in se utrjujemo. Brez neprijetnih ne bi bilo prijetnih stvari in občutkov. Želim, da to ozavestiš zato, da te ne potre vsaka neprijetna stvar. In da veš, da vse mine. Saj veš, za vsakim dežjem posije sonce ;).
Če sklepava, da ne moreš jesti zaradi stresa in če stres zmanjšaš bi morala dobiti nazaj tudi voljo do hrane. Verjamem, da ti bo uspelo. Glej na hrano kot na gorivo, energijo ki te gradi, da lahko izpolnjuješ svoj smisel, hodiš po poti, ki si jo boš izbrala. Če pa vseeno težave s hrano ostanejo, poišči pomoč.
Vsako življenje je vredno živeti.! Poskrbi zase in premagaj preizkušnje na svoji poti. Na koncu se vse izplača. In seveda dovoli da ti pomagajo tudi drugi ko to potrebuješ. Nihče ne hodi skozi življenje sam ;)
Želim ti vse dobro in čim več prijetnih čustev, ki ustvarjajo tvoje življenje.
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• Ko
Kot da je vazno
Najlepša vam hvala za vaš odgovor, res mi je pomagal. Stresa več ne občutim, posledično pa nimam več odprora do hrane in lahko normalno jem kot prej. Zato imam sper energijo in voljo.
Lep pozdrav!
Tanja