Js sploh ne vem več, dolgčas mi je. Vsak dan isto, šolo une naravoslovne predmete komi neki skp spravlam, ne da se mi. Obnašam se slabo doma, vem, ampak se ne morm prpravt do česa druzga. Noben fant me niti ne pogleda, moj telo zgleda pa že zdele, k da sm stara 50 (povešene prsi, celulit, strije, špeh na vseh nepravih mestih). Lasje mi izpadajo, edina stvar, k mi je še nekak bla okej na men. Ne morm se sploh v ogledalo pogledat, ker vidm gnoj. Mami mi je rekla, da videz ni vse, in da sm plitka, ampak si ne morm pomagat. Res je dan enak dnevu in to slabmu dnevu. Zdi se mi samoumevno, da bo bolš, ko bom odrasla, ampak v bistvu sem ugotovila, da ne bo - zakaj bi pa sploh blo? Rada bi najdla enga, k me bo mel zares rad in se bova poročila, ampak če bo zakon zgledu tko, k pr mojih starših, ga niti nočem. Hobiji me ne veselijo več, sam še visim na računalniku, da zabijem čas in grem lahko spat velik prepozn, pol se pa spet vse ponovi.
Ne vem.
• Uredništvo
Irena Toš Koren

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vprašuješ: »kaj je še point«…in razmišljala sem, da je to vprašanje, ki si ga vsi kdaj zastavimo in je resnici vprašanje za vsakega od nas. In nanj je možno odgovoriti najbolje le samemu sebi! Vsako bistvo, ki bi ga jaz, ali kdo drug našel za te, vsak smisel, ki meni nekaj pomeni, ki je zame point, morda za tebe ali koga drugega ne bo.
Point je za nekoga lahko uspeh, sreča, veliko denarja, ljubezen, partnerstvo, izjemni športni, kulturni, glasbeni … dosežki, pa udobno življenje, otroci, kariera, odnosi, pomoč drugim…
Vidiš, kaj mislim? Do tega ne prideš vedno samo z razmišljanjem. Največkrat je potrebno kaj poskusiti. Na primer, vključiti se v planinsko društvo, v amatersko igralno skupino, v glasbeno skupino, ansambel, v pevski zbor,…v nevladno organizacijo, ki pomaga drugim z delitvijo pomoči, pogovori, dežurstvi na telefonu, s prostovoljstvom otrokom, starostnikom, ljudem s posebnimi potrebami…
Morda pa športno udejstvovanje, v individualnih ali skupinskih športih, lahko le amatersko…ali gasilsko društvo, šahovsko združenje, plesna šola, učenje različnih tujih jezikov…
Verjetno obstaja danes še veliko drugih načinov, kjer lahko najdemo svoje izzive, zadovoljstvo in tudi zadovoljstvo, nasmeh, prijaznost drugih. Ker je danes precej več digitalizacije, kot je to bilo v časih, ko sem jaz bila mlada, je morda teh možnosti še veliko več.
Bojim se, da bo najbolje, da samo sebe vprašaš, kaj te zanima, veseli, kaj so tvoji cilji, želje, kaj te zadovoljuje, kaj ti prinaša zadovoljstvo, kje se najdeš!
Mislim, da iskanje pointa ni vezano na katero koli starost in ja, v različnih obdobjih življenja se lahko tudi spreminja. To je tudi moja izkušnja.
Zelo razumem tvoje vprašanje, saj se tudi sama spomnim, da me je to mučilo prav v podobnem obdobju odraščanja, kot si zdaj ti. Spraševala sem se zelo podobno, kaj sploh naj počnem, kaj naj s seboj…nisem se videla kot nekoga privlačnega, na sebi me je prav vse motilo…mislila sem, da me noben fant ne bo opazil…
Lahko ti še zaupam, da sem se motila; nobena od najslabših misli, se dejansko ni uresničila.
Rada bi ti rekla še, da se ne zapiraj vase (to sem sama počela nekaj časa), saj to ne pomaga, da bi se počutila bolje. Idi v družbo, najdi tiste, ki te bodo razumeli. Verjemi, veliko mladih se spopada s podobnimi mislimi! In tu ima mama prav – ni toliko pomemben videz, kot to, kakšna oseba si – čuteča, empatična v odnosu do drugih, razmišljujoča…To bo znalo ceniti veliko drugih, sem prepričana.
In, še nam piši, tvoje razmišljanje me je spomnilo na moja mlada leta.
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja
• mh
mhmh
Če si spremembe na telesu (povečanje telesne teže, strije, izpadanje las,...) in mentalnem stanju opazila približno istočasno, se odpravi na pregled k zdravniku. Nekatere bolezni se kažejo s podobnimi znaki in dobro bi bilo, da nekdo preveri, da si telesno zdrava.