Že več, kot eno leto se mi po glavi nenehno vrti eno te isto vprašanje.."kaj je narobe?" ne morem se ga znebiti saj imam na vsakem koraku nek obcutek utesnjenosti.. na momente se počutim kot da bi bila "prizadeta" oz da bi moji mozgani bili obtičani nekje v preteklosti in sploh več ne sprejemajo sedanjosti. Sicer moj zdravstveni karton kaze da sem popolnoma normalno zdravo bitje.
v roku dveh tednov sem izgubila 2 prijateljici katerih zadnje besede so bile "najdi si strokovno pomoc", "psihicno si naporna, utrujas nas" vendar kolikor pomnim od našega druženja, večino časa sem sedela za mizo in poslušala njiju kako vodita svoje debate (poznale smo se 2 meseca).
muko čutim v prsih, saj ne maram gubiti ljudi.
strah me je da vsak nadaljni korak ki ga naredim, da je napačen in zopet imam vrsto ponavljajočih se vprašanj v glavi "kaj je narobe?"
na momente bi najraje samo sebe izbrisala in se narisala nekje cisto na samotnem otoku s ptici in tibami pa mogoce se kaksno zirafo in palmo poleg.
• Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš, da imaš ves čas občutek, da je nekaj narobe, ampak sama ne veš zakaj. Omenila si tudi nedavno izgubo dveh prijateljic, za katero verjamem, da je težka, glede na besede, ki so ti bile izrečene in tudi sama praviš, da izgubo bližnjih oseb težko prenašaš.
Glede na to, da omenjaš konstantne skrbi, za katere ne najdeš izvora, in zaradi tega čutiš tudi stisko v prsih, gre morda za tesnobo ali z drugo besedo anksioznost. Pri tesnobi gre ravno za to, da imamo ves čas občutek, kot da bo nekaj šlo narobe, čeprav za to nimamo tehtnega realnega razloga in nas je posledično zaradi tega strah in doživljamo zelo neprijetne občutke, tudi telesne (kot npr. neugoden občutek v prsih, ki ga tudi sama omenjaš). Naj te potolažim, da tesnobo v določeni meri doživi vsak posameznik tekom življenja, navadno v stresnih situacijah. Problematična lahko postane, ko ta traja predolgo in nas začne zelo ovirati v vsakdanjem življenju.
Za tesnobo obstaja veliko različnih vaj in načinov soočanja, ki jih lahko uporabimo, da nam je lažje. Prilagam ti dva članka, ki ti bosta morda lahko v pomoč:
1. Načini soočanja z anksioznostjo
2. Metoda izpostavljanja
Lahko poskusiš slediti katerim od načinov v zgornjih člankih, morda ti bodo ustrezali in pomagali. Če pa čutiš, da potrebuješ pomoč in da sama ne boš zmogla čez to, se poskušaj obrniti na nekoga, ki mu zaupaš. Morda na dobrega prijatelja, sorojenca, starša, in mu zaupaj, kako se počutiš. Nikoli ne vemo, kdaj nam kdo ponudi kakšen dober nasvet, če ne drugega, ti bodo vsaj v večjo oporo, ko bodo vedeli, kako se počutiš.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala. Želim ti, da bi našla pogum in se s to situacijo soočila in se kmalu počutila bolje, če pa še karkoli potrebuješ, sem ti na voljo. Objem.
Lea Figelj, dipl. psih. (un)