V šoli me že odkar sem se zmenila za ples na valeti s sošolcem, zafrkavajo drugi fantje iz razreda. Med poukom mi govorijo, da “žrem njegove sperme”, da sva skupaj, da sva že seksala, oziroma kakšen je občutek, ko sva … in take stvari me neprestano sprašujejo. Ne razumem zakaj. Niti skupaj nisva! Ampak mi je res grozno, ker v razredu to vsi slišijo, pa se nihče ne postavi zame. Le tam so in si mislijo: “Bo že.”
Če sem tiho, rečejo, da je vse res. Če pa kaj odgovorim, je še slabše. Zdaj sicer že nekaj časa niso nič rekli, vendar vem, da bodo spet. Ne vem, kaj naj storim. Če bi rekla kakšnemu učitelju ali svetovalni delavki, bi se na mestu požrla od sramu. Staršem pa tudi nočem povedati, ker bi zelo znoreli in pisali vsepovsod (kar čisto cenim... ampak vseeno) skratka bil bi cel cirkus.
Če sem kdaj to komu povedala, je rekel le: “Ah, saj ni nič takega,” in mu je bilo potem vseeno. Ampak jaz ne morem iti kar naprej. Sem v devetem razredu, zato res ne vem, kako bi izpadlo, če bi jih tožila. Pred njimi pa tudi ne morem pokazati ranljivosti.
Ali imate kakšno idejo, kaj naj naredim?
Hvala za vaš čas
• Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Naj se ti najprej zahvalim, da si se obrnila na našo svetovalnico. To kar doživljaš ni tvoja krivda. To, kar fantje počnejo, je vedenje, ki te ponižuje, spravlja v stisko in posega v tvojo zasebnost. Popolnoma razumljivo je, da ti je grozno, da te je sram in da ne veš, kako reagirati. Punce v tvoji starosti se znajdejo v podobni situaciji, a to ne pomeni, da je normalno ali sprejemljivo.
Razumem tudi, zakaj ti je težko povedati odraslim. Bojiš se, da boš še bolj izpostavljena. Ampak to, kar se dogaja, ni nekaj, kar moraš prenašati sama.
To, da te je sram, je normalno, ampak sram bi moral biti njih, ne tebe. Fantje te žalijo zato, ker je to “igra moči”. Ker mislijo, da si ne boš upala nič reči. Če se norčujejo, to ne pomeni, da imajo prav. Pomeni le, da iščejo reakcijo. To, da te nihče v razredu ne brani, ne pomeni, da se strinjajo. Pomeni le, da se bojijo izpostaviti. To je žal pogosta reakcija pri vrstnikih.
Pogovor z odraslo osebo v šoli je še vedno ena izmed dobrih možnosti.  Ko odrasla oseba stopi vmes, se dinamika spremeni. Ni ti treba povedati pred razredom ali na glas. Lahko greš do učiteljice, razredničarke ali svetovalne delavke na samem in rečeš nekaj preprostega, npr.: “Dogaja se nekaj, kar me zelo obremenjuje, in potrebujem pomoč.” Ni ti treba razlagati vsega naenkrat. Odrasli so tam zato, da te zaščitijo. Če ne vedo, da se to dogaja, tudi ničesar ne morejo storiti glede tega.
Če se boš odločila povedati staršem, lahko to narediš na način, ki ti je udoben. Lahko rečeš: “Ne želim, da delate cirkus, ampak potrebujem, da veste, kaj se dogaja.” Starši pogosto odreagirajo močno, ker jih skrbi zate, ne zato, da bi ti škodili.
Najpomembnejše pa je to, da veš, da nisi sama in nisi dolžna prenašati poniževanja.
Torej, zelo te spodbujam, da se o tem čimprej poskušaš z nekom pogovoriti.
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja