Zadnji mesec se mi svet podira. Počutim se ogroženo in osamljeno. Imamo majhen razred in se počutim da se vsi spravljajo name. Samo da v naprej povem nočem biti toži baba in vse povedati učiteljicam. Moje prijateljice se počutim koda me zapuščajo, povedala sem ji kako se počutim ampak so vse kar sem jim povedale zanikale. Imela sem tudi fanta enega oktobra sem se rasla sz njim zaradi različnih razlogov ampak se počutim da ne morem brez njega zdaj zaradi prijateljic ker včasih sem se družila z njimi da nebi mislila na njega. Se ena stvar on je na isti šoli in ko ga vsak dan vidim samo pomislim na tiste čase. Zdaj vsak dan jočem doma tudi zaradi šole ker sem v stresu. Rada bi preživljala več časa družino ampak ne morem to početi brez da mislim na mlajše otroštvo in kaj se bi mislili moji prijatelji da vidijo da se družim z družino. Starši mi tudi govorijo da sem veliko na tel ampak sem ugotovila da ko gledam tel zbezim iz pravega sveta in me zamoti. Rada bi pa delal stvari ki jih imam rad ampak ne vem zakaj ne morem. Ucasih sem marala kako zgleda, zdaj pa zaradi stresa sem dobila veliko mozoljev in to sovrazim????.
Res oprostite če kaj narobe delam in hvala za vse! ????
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svoje težave. Če sem te pravilno razumela, se počutiš osamljeno in tudi obremenjeno zaradi šole. Opisuješ, da imaš občutek, da te sošolci ne sprejemajo in da ne najdeš prave opore pri prijateljicah. Pišeš tudi, da se počutiš ogroženo. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o tem? Zelo pogumno je, da si se odločila, da spregovoriš o svojih težavah in poiščeš pomoč.
Morda bi bilo dobro, če bi svoje doživljanje zaupala bližnji osebi. Kako se razumeš s svetovalno delavko na šoli? Bi si morda upala potrkati na njena vrata in se pogovoriti z njo, ji zaupati svoje skrbi?
Pišeš tudi, da te je razhod s fantom prizadel. Razhod s fantom je bil zate verjetno stresen, še posebej, če si bila nanj navezana, zato je doživljanje žalosti, potrtosti in osamljenosti pravzaprav povsem normalno, vendar zagotovo tudi precej neprijetno. Kljub vsem neprijetnim čustvom pa je pomembno, da se oprimeš čim bolj konstruktivnih načinov soočanja z bolečino. Pomembno je, da poskrbiš zase in si težke trenutke olajšaš z aktivnostmi in hobiji, ki te sproščajo in jih imaš rada. Opisuješ tudi, da bi rada več časa preživela z družino, ampak te skrbi mnenje tvojih vrstnikov. Svetujem ti, da ostaneš zvesta sebi in svojim potrebam ter željam in se poskušaš manj obremenjevati z mnenjem vrstnikov.
Razumem, da trenutno nimaš volje in energije za dodatne aktivnosti. Pa vendar, poskusi delati majhne korake. Vsak dan lahko poskusiš najti eno stvar, za katero si hvaležna. Pozorna bodi na to, kaj dobrega se ti kljub vsemu skozi dan dogaja. Dobre stvari in stvari, za katere si hvaležna, si lahko ob koncu dneva zapišeš.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako napreduješ. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo. Srečno!
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije