Živijo!
Že dolgo razmišljam, da bi naredila samomor, ker izgubljam prijatelje in me vsi obrekujejo za hrbtom in ker sem že na splošno zelo depresivna zaradi staršev, ker se ves čas kregajo in ker zlorabljajo alkohol.
Enkrat sem sicer že skoraj naredila samomor, vendar me je pri tem zadržal moj pes, zdaj pa njega ni več, zato dvomim da mi bo kaj pomagalo.
V zadnjem času sem večino časa žalostna, sem brez energije in sem umirjena le še ko spim, saj takrat pozabim na vse okoli sebe, nič ne slišim ali vidim. Ljudje okoli mene pa mislijo, da sem zelo srečna, v resnici pa sem tako depresivna, da če se samo spomnim na kakšno stvar, ki ni ravno vesela na oči dobim solze.
Nekako razmišljam, če se mi sploh še splača živeti, ker me večina ljudi sovraži, tisti ki pa me ne, pa bodo že enkrat pozabili.
Lp
Uredništvo
Pozdravljena,
tvoje vprašanje smo posredovali svetovalki, ki bo nanj v kratkem odgovorila.
Ker je videti, da si v hudi stiski, ti najprej pošiljamo nekaj naslovov, kjer lahko hitro prejmeš podporo in strokovno pomoč. Seznam vseh virov pomoči najdeš na naši spletni strani.
Kadar je stiska zelo huda, pa je priporočljivo, da se takoj obrneš na:
Dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalno službo (112).
Urgentno psihiatrično ambulanto v Centru za izvenbolnišnično psihiatrijo (CIP) v Ljubljani (Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana)
Ordinacijski čas: od ponedeljka do petka, od 8.15 do 14.45.
Telefon: (01) 4750 685 - od 8. do 12. ure
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-izvenbolnisnicno-psihiatrijo/Enoto za adolescentno psihiatrijo v Centru za mentalno zdravje (CMZ) v Ljubljani (Grablovičeva 44b, 1000 Ljubljana)
Telefon: (01) 5874 955 ali (01) 5874 942
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-mentalno-zdravje/enota-za-adolescentno-psihiatrijo/Ni potrebno, da si v svoji stiski sama, zato te podpiramo, da čim prej izbereš enega od možnih virov pomoči.
Uredništvo.
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala te težke občutke. Zelo mi je žal, da se tako počutiš, vseeno pa upam, da skupaj najdeva zate primerne vire pomoči, da ti bo potem vsaj malo lažje.
Zelo pomembno je, da v času depresivnih občutij nismo sami, tako da te razumem, da se ob izgubljanju ljudi počutiš še slabše, sploh ker se hkrati počutiš potisnjeno na stran. Velikokrat je malo lažje že, če imamo vsaj eno osebo, na katero se lahko obrnemo. To je lahko kak vrstnik (sošolka, prijateljica, sestrična), lahko pa tudi odrasli (mama, oče, teta, učiteljica in tako naprej). To pišem predvsem zato, da v najhujši stiski in ob mislih na samomor, pokličeš nekoga, ki mu zaupaš, da se vsaj za trenutek boljše počutiš in da je takrat nekdo s tabo (tudi če preko telefona). Omenila sem tudi starše, to pa predvsem zato, ker ne glede na to, koliko se prepirata, v tako globoki stiski bi vsak starš priskočil svojemu otroku takoj na pomoč.
Počutje, ki ga ti opisuješ, kaže na depresivno epizodo, in v takšnem primeru je najboljše poiskati strokovno pomoč. To ni nič hudega, gre za posvet s psihologom, ki ti bo znal v takšni situaciji najbolj pomagati. Večkrat se zgodi, da se mladostnikom v stiski, iz katere ne poznajo izhoda, predpišejo tudi antidepresivi, to je samo začasno od 6 do 12 mesecev, da se biokemična sestava v možganih sestavi nazaj na prvotno, zdravo mesto.
Tukaj ti bom sedaj napisala vse vire pomoči, ki so ti na razpolago, ti pa boš videla, kaj ti najbolj ustreza. Uredništvo ti je napisalo telefonske številke za nujno pomoč, to pomeni, da lahko pokličeš (ali pa te nekdo pelje tja) nujne psihiatrične ambulante za otroke in mladostnike. Te številke je vedno dobro imeti ob sebi, saj če kdaj pride do trenutka, ko misliš, da ne boš zmogla in ob tebi ni nikogar, jih lahko pokličeš. Prav tako lahko pokličeš na 112, pa bodo pote poslali rešilca. Prosim, ne mislit, da je to bav bav, ta nujna in takojšnja rešitev je tukaj zato, da jo lahko izkoristiš in marsikdo je to že uporabil, v hudi stiski so mu pomagali, danes pa naprej živi lepo življenje. Tudi ti boš, ko boš uspela premagati te občutke.
Naslednji viri pomoči, ki jih lahko uporabiš, so:
Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, pol pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/ Centri so super pomoč, saj imajo na enem mestu psihologe, ki ti bodo pomagali premagati stisko, pa tudi psihiatre, če bi potrebovala zdravila.
Svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, so brezplačne, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani katera ti je najbližje: za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali www.posvet.org Tudi tole je zelo dobra opcija, tukaj ni zdravnikov, psihiatrov, samo svetovalci in psihologi.
Telefonsko svetovanje – lahko pokličeš na TOM telefon v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7. uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan). Tu bi ti najbolj predlagala TOM telefon, saj je najbolj primeren za stisko, ki jo ti opisuješ in za tvojo starost.
Še tole bi ti rada napisala: v depresivnem razpoloženju so misli zelo negativne, večkrat kar malo nerealne, ker vidimo vse črno, čeprav v resnici ni. Depresija obarva vse v sivo in temno, zato ne vidimo izhoda in zato se nam samomor zdi najboljša rešitev. V resnici se ti še kako splača živeti, ampak tega v tem počutju ne moreš misliti in čutiti, ker ti depresivno razpoloženje tega ne dopušča. Zato te prosim, da daj strokovnjakom priložnost, da ti pomagajo, ker ko boš enkrat dobila pomoč, se bodo te misli in občutki umaknili in boš čisto drugače razmišljala o sebi, drugih ljudeh in o življenju na splošno.
Draga mladostnica, rešitev iz te stiske obstaja, prav tako veliko virov pomoči. Prosi koga od tvojih, da ti pomaga najti ta pravo pomoč, če sama ne veš, kaj bi najprej izbrala. Naj bo nekdo s tabo, ko ti je najhuje.
Vedi, da v tem nisi sama, da je veliko možnosti za izboljšanje, ki jih je v tako globoki stiski težko videti, še manj pa čutiti. Poskusi izkoristiti vse vire pomoči, ki ti pridejo prav, najdeš jih na naši spletni strani, ki ti jo je naše uredništvo že predlagalo: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Želim ti vse dobro, pa upam, da čimprej najdeš pomoč zase.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije