Pozdravljeni!
situacija na kratko:
- obstaja neka stran (teen chat) kjer se lahko pogovarjas z ljudmi iz celega sveta ampak tam je dosti ljudi ki sprasavajo cudne reci in ni lih safe
- tam sm spoznala enega fanta ki je deloval normalen in ni dajal nekih cudnih linkov...in pole sva se malo pogovarjala in pol me vprasa ce mi da tel. stevilko in js recem ja
VPRASANJE: Ali naj ga kontaktiram (on nima moje stevilke)? Zmenla sva se da se bova pogovarjala po Whats Appu. in a obstaja kaksen safe nacin kako ugotovit ce je reas real oseba? (malo butasta uorasanja ma vsak nasvet bo pomagal k iskreno nevem kaj lahko ljudje nrdijo na internetu ce so cudni na primer. ce majo mojo tel stevilko...mislim a lahko sploh kej nrdijo razen pac spamajo??)
VEC INFORMACIJ:
- tip je baje iz Amerike
- baje je star priblizno nekje 17 - 19
Zakaj sm sla na tisto stran ce je cudna:
- Pac js bi se ful rada pogovarjala z ljudmi iz drugihh drzav v anglescini in spoznala nove ljudi in nove kulture. sm gledla za ta dopisovanja k se ucis tujwga jezika in pole na primer pises enmu u Nemcijo v nemscini in on tebi v slovenscini al pa anglescini, ma nism nc dobila, tko me zanima ce veste kje to dobit/se prjavithvala ze vnaprej za odgovor
lp Just me
Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Just me!
Vidim, da se pogovarjaš s fantom preko spleta, ki je verjetno iz Amerike, delil je tudi svojo telefonsko številko. Normalno je, da si želiš spoznati nove ljudi in preko pogovora tudi uriti angleščino. Sedaj se sprašuješ, kako varno je, da ga kontaktiraš, in verjetno te je ob tem malo strah, kar je razumljivo. Pogovori preko spleta imajo svoje nevarnosti, saj nikoli ne vemo, če je oseba, s katero se pogovarjamo, resnična, kot si tudi sama izpostavila. Veseli me, da se zavedaš teh možnih nevarnosti in se jim želiš izogniti.
Za začetek se je najbolje opreti na splošne nasvete za varnost na spletu, s katerimi si verjetno že seznanjena, vendar jih ne škodi še enkrat našteti.
1. Bodi previdna pri deljenju osebnih informacij! Kot vidim se seveda tega že zavedaš, saj si v dvomih ali tej osebi deliti svojo telefonsko številko. Varno jo je deliti navadno le z ljudmi, ki jim res zaupamo in jih poznamo, saj lahko drugače pride do tudi do zlorab (nadlegovanje, "spam-anje", ...). Bodi previdna tudi, da ne deliš drugih osebnih informacij, kot so naslov, šola in dnevna rutina.
2. Preveri identiteto. Preprost način, kako lahko z večjo verjetnostjo potrdiš, da gre za resnično osebo, je pogovor preko kamere oziroma videoklic. Lahko na primer predlagaš klic preko platforme Zoom, kjer ne rabiš deliti svoje telefonske številke z drugo osebo. Tukaj bodi pozorna na morebitne rdeče zastavice, kot so čudni odzivi, izogibanje klicem ali zahteve po denarju ali osebnih informacijah.
3. Bodi pozorna na občutke: Če se ti oseba zdi sumljiva ali če se ob komunikaciji ne počutiš udobno, poslušaj svoje instinkte. Bolje je prekiniti stik, kot pa tvegati svojo varnost.
Zanimalo te je v tem primeru torej, če je varno deliti svojo telefonsko številko in nadaljevati pogovor preko Whats Appa. Tukaj premisli dvakrat - ker ne poznaš te osebe osebno in ne veš, ali je resnična, je sicer bolje, da ne deliš svoje telefonske številke. Če se odločiš, da mu želiš pisati, je bolje uporabiti aplikacijo, kjer ni potrebno deliti osebnih informacij, na primer Discord ali Telegram, kjer lahko uporabnika blokiraš in prijaviš, če postane neprijeten. Nekaj več informacij si lahko prebereš tudi tukaj, kjer tudi navede, kako lahko osebo v primeru nadlegovanja prijaviš.
Pohvalno je, da si želiš spoznavati nove ljudi in se učiti jezikov! Pri tem pa ti želim, da ti nasveti za varno uporabo spleta pomagajo navezati varne stike z drugimi in dobiš čim več dobrih izkušenj.
Seveda pa sem ti še naprej na voljo, če imaš več vprašanj.
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)