Pozdravljeni,
Moja najboljša prijateljica, s katero sva prijateljici že od prvega leta, verjetno ne želi biti več moja prijateljica. V razredu se je začela družiti s petimi osebami, ki so ji celo rekli, naj se ne druži več z mano. Midve se sicer še pogovarjava in imava stik, ampak imam občutek, da najino prijateljstvo počasi razpada in gre samo še navzdol.
Ne vem, kaj naj naredim.
Ali imate kakšen nasvet?
Kdorkoli
Lucija
• Zl
Zlomljena
Poskusita se mogoče pogovoriti
• Vs
Vse bo OK
1. Poskusila bi se z njo pogovoriti
2. To reč bi povedala staršem
3. Pogovorila bi se z razredničarko
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lucija!
Praviš torej, da te skrbi glede prihodnosti tvojega prijateljstva z eno tvojih najboljših prijateljic. Začela se je družiti z drugimi osebami, ki jo nagovarjajo, naj prijateljstvo s tabo prekine. Skrbi te, da se bo to zares zgodilo, čeprav trenutno s teboj še vzdržuje stike, in te zato zanima kaj lahko glede tega storiš.
Naj ti najprej rečem, da mi je žal, da to doživljaš. Verjamem, da je to zelo boleče, saj gre za nekoga, ki ti je že dolgo zelo blizu. Tvoji občutki so tako popolnoma razumljivi.
Tvoji sovrstniki so dali že en zelo primeren predlog, in sicer, da se z njo o tem iskreno pogovoriš. Si morda to že poskusila? Pri tem ostani mirna in samo povej, kako se ti počutiš. Morda ti bo njen odgovor že razjasnil vajin odnos. Dalje, velikokrat nam tudi dejanja zelo veliko povedo. To, da se še pogovarjata je že zelo dober znak. Je pa seveda tudi pomemben podatek, koliko energije in truda daje v to prijateljstvo. Vsak si namreč zasluži dobrega prijateljstva, takšnega, kjer te ne skrivajo pred drugimi oz. te ne izključujejo.
Pomembno je tudi da veš, da se prijateljstva v tem obdobju lahko zelo spreminjajo, ker vsak še išče svoj »prostor pod soncem«. To, da se je začela družiti z drugimi, ne pomeni, da si ti slaba oseba ali slaba prijateljica, morda le raziskuje še druge odnose. Seveda imaš tako kot ona, tudi ti vso pravico, da morda raziščeš druge možne stike ali poiščeš kakšne nove. To ne bo pomenilo, da jo boš zamenjala, ampak da si boš le malo razširila svojo socialno mrežo in s tem pridobila tudi več podpore.
Upam, da sem vsaj delno odgovorila na tvoje vprašanje. Če te zanima še kaj, pa mi kar napiši.
Lepo bodi,
Nika Koder, mag. psihologije