Hodim na srednjo šolo za gostinstvo in turizem Maribor in sem 1. letnik. Noro sem zaljubljena v profesorja ki poučuje pouk kuhanja. Med mano in profesorjem je 34 let razlike. Tako noro sem zaljubljena v njega da si ne morem vec pomagati in vsakic ko pridem na njegovo uro ali pa ko ga srecam na hodniku ne morem prenehati razmisljati o njemu. Včasih ko rabim koga za pogovor, ali pa ce samo rabim kaksen nasvet se vedno obrnem na njega. Pogosto krat se zgodi da bi mu najrajsi prizanala in povedala da sem zaljubljena v njega, ampak nočem da zaradi mene in tega zgubi službo. Ne morem si vec pomagati. Ali ima kdo kaksen nasvet kaj naj naredim?
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si zaljubljena v veliko starejšega učitelja, ki ga velikokrat srečuješ na šoli in se nanj obračaš po nasvet. Ker neprestano razmišljaš o njem ne veš kaj narediti.
Najprej naj te vprašam kaj si želiš narediti? Si v neprijetni situaciji, čustva te vlečejo v eno smer, razum morda v drugo. Kaj točno si želiš in kakšne bi bile posledice če se tvoja želja izpolni? Kaj bi to pomenilo za tvojega učitelja? Kaj misliš, da bi o tvojih čustvih menil učitelj? Kaj bi to pomenilo zate?
Glede na to, da si mladoletna, da je tvoja simpatija tvoj učitelj z veliko starostno razliko in da sta v profesionalnem odnosu kot učitelj-učenka, upam, da razmišljaš o možnosti, da na to simpatijo pozabiš. Če realno gledava na situacijo, je zaljubljenost v učitelja oz. odnos z učiteljem nefunkcionalen. Verjamem, da je veliko vrstnikov, ki pritegnejo tvojo pozornost in bi ti lahko bili všeč. Trenutno je tvoja pozornost osredotočena na učitelja in verjetno ne vidiš drugih fantov okrog tebe. Ampak če se zazreš okoli sebe boš zagotovo našla nekoga zaradi katerega boš dobila metuljčke v trebuhu. Zavedam se, da proces pozabljanja ne bo enostaven, saj učitelja srečuješ vsak dan, je pa izvedljivo.
Učitelja moraš videti v drugi luči. Že res, da ti je lahko simpatičen, na pogled ušečen ampak to naj bo to. Videti ga moraš kot učitelja, kot odraslo osebo, ki je tu zato da ti preda znanje, ne kot osebo, s katero lahko razviješ ljubezenski odnos. Ko se pojavijo takšne misli in razmišljaš o njem poskusi preusmeriti misli, se zamotiti, početi druge stvari. Morda popačiti njegovo podobo tako, da ti ne bo več všeč. Ker trenutno ga vidiš kot vsemogočnega in to te še bolj pritegne. Dobro bi bilo tudi, da bi zmanjšala iskanje nasvetov pri omenjenem učitelju. Poišči pomoč drugje, razrednik, sošolci, svetovalna služba. To ti bo pomagalo pri tem, da se manj srečuješ z njim.
Upam, da sem ti z nasvetom pomagala pri nadaljnjem razmišljanju.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
An
Anči
Pozdravljeni imam podoben primer. Samo, da jaz imam težavo z voznikom avtobusa. In sem se navezala na nek način. Zdaj gre sicer na bolje. A na avtobusu sem bila zelo tiha. In, ko sem začela komunicirati. Je bilo lepo. Je zelo prijazen. A jaz se kar naprej trudim, da bi pridobila njegovo pozornost. Zelo lepo poje. A ne želim nič kaj več. Očitno samo prijetno mi je. A vem pa, da so meje. Sama bi marsikaj povedala, se povezala. A mi ne uspeva. Redko kdaj.
Spraševal se je zakaj sem tako tiha. Me spodbujal. Povedala sem mu, da mi je nerodno. A resnično ne razumem. Kam me bo to peljalo.
Kaj naj naredim?
Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da gojiš določena pozitivna čustva do voznika avtobusa, s katerim, sklepam, se srečuješ vsak dan. Sprašuješ se kako naprej.
Najprej naj ti zastavim naslednja vprašanja, na katera želim da sama pri sebi odgovoriš. Kaj točno čutiš do voznika avtobusa? Ti je samo lepo ker te opazi, ti posveti pozornost in se zaradi tega dobro počutiš ali do njega dejansko nekaj čutiš? Kaj točno si želiš? Kakšne bi bile posledice, če bi se tvoja želja uresničila. Kaj misliš, da si želi on, kaj so nejgovi cilji? Kje se vidiš čez 5 let? S kom? In če bi se zdaj osredotočala na druge stvari, ljudi, področja okrog sebe namesto na voznika avtobusa, o čem bi razmišljala, kaj bi počela, s kom bi morda bila?
Vprašanja ti bodo pomagala, da razjasniš svojo situacijo in morda tudi iz razdalje pogledaš nanjo. Kaj bi bilo prav in kaj narobe ti težko rečem, saj je to osebna odločitev.
Upam, da ti bodo vprašanja pomagala.
Želim ti vse dobro,
Urška Koštomaj, mag. psihologije