Pozdravljeni,
redko, ampak občasno se zgodi, da med spolnim odnosom začnem jokati – ne glede na to, ali sem prej slabe volje ali ne. Takrat občutim neko praznino, žalost … skratka, čuden občutek. Zgodi se kar naenkrat.
Spolni odnos ni prisilen ali nasilen; vedno privolim, včasih ga celo sama začnem. Odnos s partnerjem je v redu, brez posebnosti, ki bi jih bilo vredno omeniti.
To se mi zadnje čase zdi vse bolj nenavadno, zato me zanima, kakšno strokovno razlago bi to lahko imelo. Bi bilo smiselno preveriti tudi hormonsko stanje pri ginekologu?
Hvala in lep pozdrav.
• po
pomagamm
Hej
To, kar opisuješ, se včasih res zgodi nisi edina. Jok med spolnim odnosom ne pomeni nujno, da je kaj narobe. Včasih se med bližino sprostijo čustva, ki so se v tebi nabirala lahko žalost, stres, ali pa preprosto občutek ranljivosti. Spolnost je zelo čustvena izkušnja in včasih nas “zadene” močneje, kot pričakujemo.
Če se to dogaja pogosto ali če te po tem ostane občutek praznine, bi bilo dobro, da se o tem pogovoriš s partnerjem da razume, da ne gre za njega. Lahko pa tudi s kakšno svetovalko, psihologinjo ali ginekologinjo, če te skrbi, da bi bilo kaj povezano s hormoni.
Najpomembnejše pa je: nisi čudna in s tabo ni nič “narobe”. To je samo znak, da v sebi čutiš globoko in to je čisto v redu. ❤️
• 01
01
Se vedno ni strokovnega odgovora ?
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
v uredništvu se trudimo, da vsako vprašanje dobi odgovor kakor hitro je mogoče. Naši svetovalci odgovarjajo na prostovoljni bazi, zato je kdaj potrebno nekoliko počakati na odgovor. Bo pa odgovorjeno, zato hvala za potrpežljivost.
V kolikor te skrbi, da bi bilo kaj zdravstveno narobe, se lahko v vsakem primeru o tem pogovoriš s svojim ginekologom in pojasniš skrbi.
Prijazen pozdrav iz uredništva
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Opravičujem se, da si moj odgovor tako dolgo čakala.
Hvala, da si svojo izkušnjo in skrbi tako iskreno delila z mano. Vidim, da ti je težko in da se sprašuješ, ali je jok med spolnim odnosom običajen. Jok se lahko pojavi zaradi sprostitve napetosti ali močnih občutkov povezanosti, ranljivosti in bližine, ki jih prinese intimnost. Ali spolni odnos pri tebi sproži kak neprijeten spomin na pretekle izkušnje, občutke sramu ali izgube? Zanima me, ali si imela že več spolnih partnerjev in ali se ti je to dogajalo tudi med spolnim odnosom z drugimi?
Čeprav bi vzrok lahko bil tudi telesen (hormonski), je verjetneje psihološki ali celo kombinacija obojega. Predlagam, da se s partnerjem o teh čustvih pogovoriš, pogovor ti bo pomagal razumeti, kaj ti v odnosu ali spolnosti manjka, kaj ti spolnost predstavlja ter kaj čutiš do svojega partnerja. Če mi poveš več o vajinem odnosu in tvojem partnerju, ti bom mogoče lahko bolj pomagala, ti dala kak bolj konkreten nasvet. Pogosto se težave v partnerskem odnosu najprej pokažejo v spolnosti. Vendar le redko ostanejo samo tam, večinoma preplavijo tudi druga področja odnosa.
Če bi se občutek praznine ali žalosti ponavljal in bi se po spolnosti še naprej počutila žalostno, prazno ali krivo, bi bilo smiselno o tem spregovoriti tudi s psihoterapevtom. Tak pogovor ti lahko pomaga razumeti, kaj se v tebi prebudi ob bližini, in ti omogoči, da s temi občutki postopno vzpostaviš bolj nežen odnos.
Lahko bi ti pomagal tudi pogovor s prijateljico, ki pozna vajin odnos in tvojega partnerja. Mogoče je sama opazila kaj, česar ti nisi, in ti bo pogovor z njo pomagal razumeti svoja čustva.
Pomembno je, da se ne obsojaš – tvoje telo in čustva ti na svoj način nekaj sporočajo. To, da si jih opazila in jih želiš razumeti, je zelo pomemben korak.
Pošiljam ti objem.
Ajda Novak, mag. psihologije