Pozdravljeni,
prvič v svojem življenju sem na točki, kjer se enostavno ne poznam več. Že od malega sem bolj divja, imam svoj prav, hitro vzkipljiva. Ampak v zadnjem letu pa se ne znam več nadzorovati. Niti ne morem reči, da sem srečna. Enostavno sem konstantno nervozna, v sekundi eksplodiram in se nekontrolirano razburim-za malenkosti. Meni se seveda tisti moment to ne zdi malenkost ampak, ko se umirim pa ugotovim da sem naredila napako, ki jo konstantno tudi ponavljam. Vsaka stvar me lahko spravi v slabo voljo, vsaka napačna beseda. Prvič v življenju se obračam na pomoč, saj bom uničila vse odnose, ki so mi še pomembni.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko.
Prosila bi te, da mi kaj več napišeš o tem, kdaj si najbolj jezna, kaj je ponavadi tvoj triger in kako točno reagiraš, ko ni po tvoje oz. ko te nekdo zelo razjezi. Na ta način bom lažje razumela tvoj način delovanja in čustvovanja, hkrati pa ti bom tudi lažje svetovala.
Zanima me tudi, kaj se je spremenilo v zadnjem letu, ko opisuješ, da se je nervoznost poglobila in da se še bolj nekontrolirano odzoveš. Zelo pomembno je namreč poznati razloge, kaj točno nas spravlja v jezo, zakaj izberemo jezo, ne kakšno drugo čustvo, in pa kakšno funkcijo ima jeza. Jeza je sama po sebi zelo zdrava, dokler je izražena na ustrezen način in dokler ne prizadene koga drugega. Če jo pa posredno ali neposredno uporabljamo za dosego svojih ciljev, za to, da na grob način postavimo meje, da nekoga malce 'prestrašimo', samo da je potem po naše… to pa so manj funkcionalni načini izražanja tega čustva. Velikokrat je vse našteto nezavedno, kar pomeni, da nekaj počnemo in se niti ne zavedamo, zakaj uporabljamo tak način reagiranja, ne pa kakšnega drugega. Zato te prosim, da mi kaj več poveš o tem, pa da tudi malo razmisliš, ali bi bila pripravljena tudi na obisk psihologa, da bi ti pomagal prepoznati vzorce, vzroke, sprožilce jeze, da bi lahko skupaj razvila drugačen način razmišljanja in čustvovanja, in nenazadnje bolj učinkovite tehnike spoprijemanja s stresom in soočanja z drugimi ljudmi.
Upam, da se še bereva, do takrat pa ti želim vse dobro.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije