Pozdravljeni,
Imam vec problemov, ampak nevem kam tocno naj se obrnem zato sem poskusila najprej tukaj ce dobim kaksen koristen nasvet, torej gre se vbistvu za mojega fanta, s katerim sva skupaj ze vec kot eno leto in na zacetku tako kot vsaka zveza je bila tudi najina kot iz pravljice potem pa sem cez cas zacela opazati, da mojega fanta stvari hitro vrzejo iz tira in postane hitro zivcen in jezen.. Zunaj pocneva nekaj in ne gre nekaj po njegovih nacrtih ker je perfekcionist in ima vedno ogromno idej kako bi nekaj naredil in se to ne izide in postane zivcen in ta zivcnost hitro preide v jezo in potem me ne vidi vec kakor punco ampak sovraznika in zacne ponavadi mene kriviti za vse stvari, ki grejo takrat narobe in karkoli recem samo se poslabsa situacijo (ker imam tudi sama dusevne motnje doskrat neznam pravilno odreagirati v taksnih situacijah in mogoce res recem kdaj kaksno glupost ki ga samo se bolj razjezi, ampak res nevem kaj bi lahko rekla takrat da bi ga pomirila) ko sva se pogovarjala o tem mi je povedal, da ima te probleme ze od otrostva ampak mu niso nikoli poiskali strokovne pomoci.. Uglavnem ta njegova jeza se vedno in vedno bolj stopnjuje, da je prislo do te tocke da je zacel unicevati stvari, razmisljati o samomoru, doskrat tudi rece stvari ki me prizadanejo in kasneje ko se zacne zavedati mu postane zal in takrat zacne razmislati o sebi kaksna slaba oseba je, da si ne zasluzi nobenega ki bi ga imel rad, da bi celo zivljenje moral biti sam itd.. Veliko casa je pod stresom zaradi sluzbe, kakor sem ze napisala prej ima fant vsak dan ogromno novih idej kaj bi imel kaj bi lahko naredil in potem je vsak dan se bolj pod pritiskom, ker mu ne uspe dokoncati vsega kar si zamisli in potem ponavadi tudi to vodi do njegove zivcnosti. Svetovala sem mu da si poisce neko strokovno pomoc ampak ker sem jaz imela slabe izkusnje s svojo psihiatrinjo je nekako kar izgubil zaupanje v psihiatre in ne verjame da bi mu lahko oni pomagali. Zato bi Vas prosila, ce ima kdo od vas kaksen koristen nasvet kam bi se lahko obrnila oz kaj lahko naredim v taksnih situacijah ko ima izbruhe jeze, s cim bi ga lahko takrat pomirila da bi malo zadihal in se probal pomiriti? Kaksne vaje za obvladovanje jeze? Karkoli ker sem res obupana, ker je drugace res super, ljubezniv fant in nocem koncati najine zveze zaradi tega problema, ker bi mu rada stala ob strani in ga podpirala v slabem in dobrem, ker se mi res smili in da se pocuti tako kot se..
od
odgovor
Pozdravljena,
nisem glih svetovalka, ampak ti priporočam, da mu poskušaš pokazati, da so psihiatri lahko dobro in ti skušajo tudi pomagati ali pa mu predstaviš meditacijo mogoče se stem sprosti. Upam, da ti pomaga.
Lep pozdarv
Odgovor
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko glede fanta in njegove jeze.
Možnosti za pomoč je več, po mojem mnenju bi bilo najbolj smiselno, da se pogovori s kakšnim psihologom (ne psihiatrom, ki večinoma predpisujejo zdravila), je kar veliko opcij, od telefonskega razbremenilnega pogovora do obiska svetovalnice ali centra za duševno zdravje odraslih. Bom spodaj dodala telefonske številke in povezave do omenjenih virov pomoči, večino od teh pa lahko vidiš tudi na naši spletni strani https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Glede na to, da njegovo vedenje tudi tebe spravlja v veliko stisko in da si velikokrat tarča njegove jeze in živčnosti, kot to sama opisuješ, te spodbujam, da tudi ti poiščeš pomoč na zgoraj omenjenih straneh, saj se boš tako okrepila in zmogla postaviti zase, ko pride to sporov.
Ti sama ne moreš veliko narediti za pomiritev njegove jeze, največ kaj lahko narediš zase je, da takrat odideš in se zaščitiš, sploh če je začel uničevati stvari. Verjamem, da ga imaš rada in da mu želiš pomagati, vseeno pa deluje, kot da se njegova jeza stopnjuje, zato ni dobro, da si takrat v njegovi bližini, saj nisi ti odgovorna za to, da je ne zmore obvladovati. Razumem, da doživlja veliko stresa, vseeno pa to ne bi smel biti izgovor, da se lahko nekontrolirano jezi. Omenila si, da ima te težave že iz otroštva, tako da to ni vezano samo na stres in službo.
Tehnik sproščanja in obvladovanja jeze je na internetu zelo veliko, najbolj pomaga, da se tisti, ki ima te težave (on s stresom in jezo, ti pa s tem, da si zaradi tega v stiski) poslužuje dihalnih vaj za umiritev in preusmeritev misli, čuječnost, vizualizacija, meditacija, sprememba prepričanj in misli, slednje mogoče lažje s pomočjo strokovnjakov.
Možnosti, ki jih lahko oba uporabita, so naslednje:
- Telefonsko svetovanje – v primeru stiske lahko pokličeš na TOM telefon (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7. uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan)
- Centri za duševno zdravje odraslih – obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe oz. tvojega fanta, potem pa se lahko naroči – oz. ti, če bi tako želela. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/odrasli/#seznam
- Na voljo pa so še brezplačne svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani katera ti/mu je najbližje: www.posvet.org
Pomembno se mi zdi omeniti še to, da naj fant glede njegovih težav sam pokliče ali poišče pomoč, da ne boš ti prevzemala odgovornosti za njegove stiske. Zate je najboljše, da poskusiš najti pomoč zase, kaj prebrati, se s kom pogovoriti ali pa tudi poiskati strokovno pomoč, če boš tako začutila.
Upam, da ti je bilo napisano v pomoč, želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije