Jezime ker enega sosolca skos izivajo
• he
help
če si na dost spoštovanem mestu v razredu se postavi zanj. če ne drugega mu vsaj daj vedeti da razumeš kaj se dogaja in da ne misliš bit tak kot drugi.
• Uredništvo
Kiara Katarina Florjanič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
razumljivo je, da občutiš jezo ob tem, ko sošolca izzivajo. Jeza je odziv na zazanano krivico. Iz tvojega zapisa je razvidno, da ti je mar, in pogumno je, da si se odločil to deliti z nami.
Bi mi lahko o situaciji povedal malo več? Kako ga izzivajo? Kako se sošolec na to odziva? Si se kdaj ti ali kdo drug vpletel v dogajanje? Vedo za to kakšne odrasle osebe? Ima sošolec kakšne prijatelje ali podporo v razredu?
Po tvojem opisu bi lahko šlo za medvrstniško nasilje. Biti priča takšnemu vedenju je lahko zelo neprijetno. Tudi opazovalci imajo pri nasliju pomembno vlogo. Če se ob tem počutiš varno, je dobro, da se postaviš na stran sošolca. To lahko narediš tako, da na glas poveš, da se ti takšno vedenje ne zdi v redu, lahko pa sošolcu nudiš podporo tudi kasneje, ko izstopi iz situacije. Če se ne počutiš varno, pa je pomembno, da pomoč poiščeš pri odrasli osebi, ki ji zaupaš (učitelj, razrednik, svetovalna služba). Odrasli imajo odgovornost in možnost ustrezno ukrepati.
Pomembno je tudi, da pri tem poskrbiš zase. Nisi dolžan sam reševati situacije, nisi pa tudi brez možnosti vpliva.
Lep pozdrav,
Kiara Katarina Florjanič, dipl. psihologinja (UN)