Vedno več se kregam z mojo sestrico ki je 8 let mlajša od mene. Ona me ves čas izziva, ne posluša me kaj šele da bi me upoštevala... Zaradi jeze v sebi ji večkrat (ne nalašč) zarijem nohte v kožo ampak samo toliko da začuti bolečino. Rada jo imam ampak postala je nemogoča. Večkrat jočem od jeze. Kaj naj naredim? Z staršema sem se že pogovorila a nič ne deluje.
Uredništvo
Hana Rejc

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
nisi mi napisala, koliko si stara. Ne glede na to, je 8 let razlike, veliko. Vajin pogled na svet je popolnoma različen. Vajine izkušnje so neprimerljive. Razumem tvoj položaj in ko praviš, da jo nehote raniš (da ji zariješ nohte do praga bolečine), čutim tvojo jezo. Z jezo ni poponoma nič narobe. Normalno je, da te sestrino vedenje spravi do roba in da včasih ne veš več, kako bi reagirala. Ko je človek potisnjen v kot, ko ima občutek, da nekdo neusmiljeno sili vanj in se pri tem ne more braniti, ko ima očutek, da se je znašel v brezizhodni situaciji (tako razumem, da se znajdeš ti, ko te izziva, draži) pogosto reagira obrambno.
Praviš, da te ne upošteva in ne posluša. Pri tem je odvisno za katero zadevo gre. V primeru, da gre za neko vajino stvar, vajin dogovor oziroma tvojo zasebnost, je prav, da se pogovorita in ji postaviš jasne meje - kaj je zate sprejemljivo in kaj ni. Prosi tudi starša, naj te pri tem podpreta. To velja le v primeru, ko gre zate. V primeru, da te ne upošteva pri stvareh oz. dogovorih, ki so sklenjeni med vama in starši, ko gre za stvari, ki se tičejo družine (skrb za dom, skrb za njene igrače, šolo, sobo, prosti čas itd.), pa ni tvoja vloga, da jo vzgajaš in učiš ali celo kaznuješ. To vlogo in odgovornost prevzemajo starši. Verjamem, da ti ni lahko in včasih težko vzdržiš. Svojo jezo poskušaj usmeriti drugam, ne da bi ranila drugega, ne glede na to, kdo je ta drugi in kaj ti je storil. Fizično obračunanje ni sprejemljivo in poleg tega nikdar ne prinese nič dobrega. Veliko načinov obstaja, kako se umakniti iz situacije, ki se ti zdi še tako nemogoča in naizbežna. V trenutku, ko te popade taka huda jeza, se poskušaj fizično umakniti. Odidi ven ali v drug prostor. Globoko zadihaj in se poskušaj pomiriti. K njej se vrni šele čez nekaj časa, ko boš čutila, da je napetost v tebi minila. Ne glede na to, kaj ti sestrica počne, ne obračunavaj z njo na grob in surov način. Morda s tem, ko ti nagaja, išče tvojo pozornost. S čustvi, ki jih doživiš v trenutku, ko te popade silovita jeza, ni nič narobe. Napačen in nesprejemljiv pa je način, ki ga izbereš, da ji pokažeš kdo je tu močnejši. Glej nanjo kot na otroka, kot na nekoga, ki ima zelo malo izkušenj, ki je še zelo igriv in nagajiv, ki še ni sposoben popolnoma prevzemati odgovornosti za svoja dejanja in se mora v življenju še veliko naučiti. Spomni se sebe v tistih letih, kaj ti je bilo pomembno in kaj si si želela. Ti si zanjo zelo pomembna, saj si starejša in še sestra si. Lahko ji postaneš super zgled. Veliko jo lahko naučiš o življenju. Želim ti povedati in te spodbuditi, da o svoji vlogi starejše sestre razmišljaš z vidika enkratne priložnosti, ki jo imaš. Vajina vez bo večna in neuničljiva. Potrudita se, da bosta gradili lep in spoštljiv odnos.
Glede na to, da si se z vprašanjem obrnila na nas, sem prepričana, da ti je vajin odnos pomemben. Razmišljanje o tem je že pol poti k spravi. Poskušaj se ji na umirjen način približati, nekoč, ko bosta sami in dobre volje, ko med vama ne bo popolnoma nobenih napetosti. Takrat ji povej, kaj ne želiš, da ti počne in kaj te moti. Vprašaj jo, kaj bi si pa ona želela od tebe, kot starejše sestre. Vzemi si nekaj časa zanjo in ji prisluhni z veliko mero potrpljenja. Pri tem se zavedaj, da je še otrok in da je njeno gledanje na svet popolnoma drugačno.
Želim ti, da vama uspe zgladiti spore in da bosta uspešno krmarili skozi vsakodnevne konflikte - brez nasilja.Lep zadnji dan počitnic ti želim,
Lp,
Hana Rejc, univ.dipl.psih.