dober dan
jaz imam probleme z jecljanjem v soli vsasih sploh nemorem povedati stavka brez da bi zajecljala ponavadi jecljam na kaksne samoglasnike.Ko jecljam me je zelo sram sploh pri govorinih nastopih.
kako si lahko pomagam?
hvala
lp
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena mladostnica,
zahvaljujem se ti za postavljeno vprašanje in opis težave. Pred odgovorom na tvoje vprašanje bi me zanimalo kdaj se je jecljanje pojavilo, koliko časa že vztraja, je povezano s kakšnim stresnim, zate precej obremenjujočim dogodkom, ali ste s starši že poiskali pomoč, kako si sicer odporna na stres in strahove, ki se lahko pojavijo v različnih situacijah. Predvsem zato, ker je pomembno raziskati vzroke jecljanja. Poznamo namreč različne oblike - od razvojnega jecljanja (se pojavi v zgodnjem otroštvu), do prehodnega, travmatskega itd.
Predlagam ti, da se skupaj s starši naročite pri logopedu, v najbližjem zdravstvenem domu, kjer ti bodo pomagali z nasveti. Prav tako svetujem pogovor s psihologom, da raziščeta morebitne psihološke vzroke jecljanja, ki bi se lahko nanašali na anksioznost. V šolskem prostoru je pomembno, da se pogovoriš skupaj s starši, razrednikom in svetovalno službo o prilagoditvah npr. pri govornem nastopu, glasnem branju, nepredvidljivih situacijah, kjer bi morala govoriti.
Na tem mestu bi te preventivno povabila k ogledu člankov na portalu To sem jaz, na temo stresa in anksiznosti. Tam boš našla kar nekaj nasvetov kako se umiriti, sprostiti in misli, ki gredo v smer vsi me gledajo, smejali se mi bodo, ne gre mi, le kaj si mislijo o meni, nadomestiti z bolj realističnimi.
Upam, da ostajava v stiku. Veselim se tvoje povratne informacije.
Lepo te pozdravljam.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• pa
pac nekdo
pozdravljeni
jecljanje se pojavla priblizno 4 leta opazam pa da predvsem takrat ko imam tremo.
hvala za odgovor
Lp
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
hvala ti za ponovni odgovor.
Predlagam ti, da skupaj s svetovalno delavko raziščeš vzroke treme in mehanizme, ki jo krepijo. V štirih letih je postala že kar utrjena in vztrajna. Se strinjaš?
Najprej bi ti predlagala, da začneš z vajami sproščanja. Zvočne posnetke, ki so odlični, in ti jih toplo priporočam, so objavljeni v prav posebnem razdelku - zvočna gradiva za samopomoč - https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=38.
Poleg tega pa poskušaj razmisliti katere misli ti gredo skozi glavo, ki te nato hromijo ter vplivajo na tvojo čustveno ter telesno stanje ter vedenje. O tem si več preberi v prispevkih stres in anksioznost - https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=21.
Bi to šlo? Predlgam podporo staršev, svetovalne delavke, učiteljev. V začetni fazi boš v šoli potrebovala kakšno prilagoditev, individualno svetovanje. Bi ti šlo? Ali pa se obrnete na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kjer boš poleg psihološke obravnave dobila tudi možnost sodelovanja z logopedom, ki bi lahko svetoval o soočanju z jecljanjem, ki v tvojem primeru ni razvojno jecljanje.
Upam, da si dobila informacije, ki so ti lahko v pomoč.
Lepo te pozdravljam in ti res želim vse dobro.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• pc
pc nekdo
dan
zakj bi potrebovala neke prilagoditve in psihologa?
lp
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
kadar gre za psihološke vzroke, jih je smiselno raziskovati s psihologom. Torej v katerih situacijah, zakaj, kako se jecljanje pojavlja, razumevanje mehanizmov treme, tesnobe, s katerimi tehnikami si lahko pomagaš  itd. Zato psiholog, v kolikor ne gre za logopedsko težavo. Pa tudi ob njej, z namenom, da ohranjaš / krepiš svojo dobro samopodobo in rezilientnost.
Prilagoditve, ki bi lahko bile primerne, v tvojem primeru, so napovedano ocenjevanje, nastopi v manjših skupinah itd., z namenom, da te postopoma začnemo izpostavljati stresnim situacijam, ob učenju primernih tehnik, s katerimi si lahko pomagaš. Namen je, da jecljanje zmanjšamo oz. odpravimo (odvisno od vzroka) in da se naučiš delovati tudi v zate stresnih situacijah.
Se ti zdi to smiselno?
Lepo te pozdravljam in verjamem vate. Takšna kot si, si fajn.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• pa
pac nekdo
Hvala za odgovor in spodbudne misli, opazam pa tudi da je jecljanje bolj izrazito pri predmetih ki mi grejo zelo dobro ali pa tam kjer zelim dobiti dobro oceno npr. pri matematiki nikoli ne jecljam pri kemiji pa velikokrat.
Lp
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
hvala za ponovno zaupanje. Prav zaradi tega je potrebno raziskati mehanizme, ki se skrivajo v ozadju jecljanja. In tu, na tem mestu ti lahko pomaga tako logoped, v kolikor gre za motnjo govora oz. psiholog, v kolikor so vzroki drugje. Kot dejavnike pa velja omeniti - zgolj v razmislek, v raziskovanje za naju obe - ali na pojav vplivajo tvoja pričakovanja, odnos z učiteljem, način ocenjevanja itd.
Vsekakor se po pomoč in nasvet obrni tudi na šolsko svetovalno delavko.
Želim ti vse dobro. Velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja