Imam že kar dolgo problem. Imam vse stvari doma, Imam družbo Imam prijatelje se najdejo tudi takšni ki me ne marajo ampak sploh ni problem. Vedno sem bila polna energije in pozitiven in zdaj sem žalostna že nekaj časa toliko stvari negativnih se je zgodilo nekaj mesecev nazaj da sem zdaj mimo in sem mislila da sem šla čez pač da nna razmišljam pa se obremenjujem. Ampak sem ugotovila da sem v življenju žalostna. Se smejim v družbi pa vse to ni problem sam veliko jočem in me že celo telo boli pač take bolečine imam kot da bom umrla vsak čas. So mi napovedali da če bo tak da bom v prihodnosti dobila raka. Pa vem da ni dobro za moje zdravje pa skoz se dvigujem pa v dobro voljo spravljam pa nvm ne gre nekako. Drugače veljam za zelo samozavestno osebo in tudi sem ampak nvm žalostna sem in zdi se mi da se izgubljam na nek način. Gre mi na živce ker se kdo v moji družini heca pa reče kake take stvari ki mi niso všeč. Pa sj rečem kej nazaj v hecu sam včasih pa ni tk hecno ko se njim to zdi. Pa imam super družino pa res nimamo problemov. Ne vem nemorem bit stara jaz za nazaj in toliko škode sem si že naredila da se sam čakam da se mi bo kej zgodilo. Nemorem se popravit in rabim pomoc ker probujem ze 3 mesece
Uredništvo
Ana Kolar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
slišati je, da si v veliki stiski. Opažaš, da si v zadnjih mesecih pogosto žalostna. Pogosteje jokaš, izgubljaš svojo običajno energijo in pozitivo ter imaš občutek, da z vsem tem izgubljaš tudi sebe. Poleg tega stisko občuti tvoje telo, zaradi česa te skrbi za svoje zdravje. Razmišljam prav? Predstavljam si, da je zelo strašljivo, ko se ne prepoznamo več in začutimo, da sami nismo kos stiski. Zato sem iskreno ponosna nate, da si to delila z mano. Da v svoji stiski ne ostajaš več sama, temveč iščeš načine, kako si pomagati – eden od teh je prav ta, da si se obrnila na našo svetovalnico. V tem vidim veliko poguma in pripravljenost, da bi bilo drugače.
Pišeš, da se ti je v zadnjih mesecih zgodilo veliko negativnih stvari. Ne vem sicer, kaj se je dogajalo, saj o tem nisi napisala veliko in ne bi želela delati prehitrih zaključkov. Imam pa ob branju tvojega sporočila občutek, da je šlo za dogodke, ki so močno vplivali na tvoje počutje. Opisuješ, da se že nekaj časa res trudiš; poskušaš biti dobre volje in se nekako 'dvigniti', a občutki žalosti ostajajo. Verjamem, da je lahko zelo naporno in obremenjujoče. Včasih potrebujemo nekaj več časa, kot smo sprva mislili, da predelamo določene izkušnje. Pri tem pa se lahko odzove tudi telo. Duševno in telesno zdravje sta tesno povezana in nenehno vplivata drug na drugega. Ko doživljamo močna neprijetna čustva ali pa ta trajajo dlje časa, se to pogosto odraža tudi na telesu. Dobra novica pa je, da ta povezava deluje tudi v obratni smeri. Da skrb za fizično zdravje lahko vpliva na to, kako se počutimo. Zato je pomembno, da dovolj spimo, se redno prehranjujemo in gibamo, še posebej, ko nismo okej! Že majhne stvari lahko naredijo razliko in pomembno prispevajo k boljšem duševnem zdravju.
V sporočilu omenjaš tudi, da te včasih prizadenejo komentarji ali šale v družini. Čeprav se med seboj dobro razumete, je povsem razumljivo, da te zaboli, kadar se nekdo pošali na račun nečesa, kar je zate občutljivo ali boleče. In povsem v redu je, da jim poveš, kako se ob tem počutiš. Verjamem, da najverjetneje ni njihov namen, da te prizadenejo. Včasih se ljudje na težke teme odzovejo s humorjem, ker ne vedo, kako drugače, ali pa želijo nekoliko sprostiti vzdušje. Kako ti vidiš situacijo – misliš, da bi družinskim članom zmogla povedati, kako njihove besede vplivajo nate? Bi razumeli?
Poleg družine pa berem, da imaš ob sebi tudi prijateljice. Bi se lahko z njimi morda pogovorila o vsem, kar doživljaš? Jim zaupala, kako se v resnici počutiš? Pogosto je težke situacije lažje premagovati, kadar imamo ob sebi ljudi, ki nas poslušajo, podpirajo in se nam pomagajo 'dvigniti'. Kaj praviš?
Sem se pa posebej ustavila ob tvoji misli, da »si si naredila že toliko škode, da samo čakaš, da se ti bo nekaj zgodilo«. Ne vem sicer, kaj vse se skriva za temi besedami, a se mi zdi pomembno, da jih ne spregledam. Deliš morda z mano, kaj si mislila? Glede na to, kako dolgo doživljaš stisko in kako močna je (izpostavljaš tudi občutek, kot da boš umrla) te toplo spodbujam, da še naprej vztrajaš pri iskanju pomoči. Da svoje doživljanje podeliš še s kom, ki mu zaupaš. Vedi, da nisi sama! Na voljo so ti različni viri pomoči, vedno pa se lahko ponovno obrneš na našo svetovalnico.
Sem tu zate, da ti prisluhnem, če boš še želela kaj deliti. Pošiljam topel objem!
Ana Kolar, mag. psihologije