Hej! Torj enkrat sm ze neki pisala.
pac js sn fenica skupine one direction in ko so oni nastali sem se jaz komaj rodila. No in pac mi je vcasih res velikrat kr hudo jer nisem se takrat poznala tega. No in zdaj sem res vlka fenica. In na instagramu imam fan profil od njih. No in pac velikrat kej objavlam pac. Vcasih se mi zdi da mi to objavljanje celo pomaga da mi ni hudo (pac ko mi je). No in js mam playlisto narjeno kjer mam velik pesmi in 80% je vse od njih. In pac js bi rada vcasih bila fenica nekoga drugega ki se zdaj deluje da bi bila pac v tem ki se zdaj dogaja. No in pac js sama sebi ne dovolim da sem fenica tko koga druzga ki nima veze z one direction. Pac nocem biti fenica enga random. No in zej sem se odlocla da bom fenica Nialla Horana ker je on bil v one direction. Pac a je to narobe da si ne dovolim bit za koga drugega?
no in pol smo se pogovarjale z mojo prjatlcoo taylor swift. In je rekla da je to zlo narobe pa pac glupo da si tak fen da kr zivis za njo in ja nemores brez nje. Pol smo se pa dans z mojo babi pa stricom pogovarjala isto o taylor swift in sta tut rekla da je cudn ce si tko fan pac tko sam od nje in da kr nc druga pa to. In vsakic ko kdo kej tazga rece pol mene zaskrbi ka je kej z mano narobe?
no ja pa na instagramu se pogovarjam z drugimi fani od one direction in pol smo se velikratbpogovarjal da ja ko enjrat postanes njihov fan da te to kukr zasvoji
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Veseli me, da si se ponovno oglasila. Kot si nam zaupala v prejšnjih sporočilih, si ljubiteljica One direction. Nazadnje smo se pogovarjali o tvojih občutkih glede tega. da več niso skupina. Lepo je slišati, da si našla načine, kako si pomagati, ko ti je hudo. Sedaj si pa izpostavila, da ne moreš biti ljubiteljica še koga drugega, čeprav se trudiš, in te zanima, ali je to narobe. Prav tako te skrbi, da si bodo drugi za tebe mislili, da si čudna oziroma je s tako nekaj narobe, kot si mislijo za ljubitelje Taylor Swift.
Povedala si, da si želiš začeti poslušati druge izvajalce, ki še zdaj delujejo. Na tem mestu bi se lahko vprašala, zakaj se ti to zdi pomembno? A je razlog v tem, da lahko spremljaš kariero tega glasbenika? Ali je mogoče zato, da bi se lažje vklopila v družbo svojih vrstnikov? Mogoče pa zato, ker te skrbi, da si bodo drugi mislili, da si čudna? Razlogi, zakaj si to želiš, so zelo pomembni za razumevanje tvojega vedenja. Praviš namreč, da ti še ni uspelo najti izvajalca, od katerega bi postala ljubiteljica, da ne bil povezan z One directionom. Obenem te zanima, ali je s tabo kaj narobe, da ne želiš biti ljubiteljica nekoga, ki ni povezan z njimi. S tem seveda ni nič narobe. Ljudem so všeč stvari, ki so jim všeč, zato ne moremo na silo vzbuditi nekega zanimanja. V kolikor si želiš to samo zaradi odobravanja vrstnikov in skrbi glede mnenja drugih, bi se lahko nadalje vprašala, zakaj ti je tako pomembno mnenje drugih. V vsakem primeru bi ti na tem mestu rada sporočila, da je veliki večini tvojih vrstnikov pomembno odobravanje drugih, tako da je tudi to nekaj povsem naravnega, vendar je stvar, na kateri, ko jo ozavestimo, lahko delamo.
Povedala si tudi, da te skrbi, da bi si drugi mislili, da je s tabo nekaj narobe, kot si to mislijio glede ljubiteljev Taylor Swift. Res je, da je trenutno prisotna evforija okoli Taylor Swift, in marsikdo izmed njenih ljubiteljev gre v precejšnje ekstreme. A kljub temu, razen v izjemnih primerih, ne moremo reči, da je s tem karkoli narobe. Sploh v najstniških letih je to, da si ljubitelj nekoga ali nečesa, povsem normalen del odraščanja. Tudi v kolikor si ljubitelj samo enega pevca ali skupine, je to popolnoma normalno.
Na koncu si izpostavila, da ste se v skupinah večkrat pogovarjali o tem, da ko enkrat postaneš ljubitelj One directiona, da je to, kot da bi te nekaj zasvojilo. Bi lahko morda kaj več povedala o tem? Kako bi opisala to zasvojenost? V izjemnih primerih pri oboževalcih lahko pride do obsesije ali pa neke vrste zazvojenosti. Pri tem se je vedno treba vprašati, v kolikšni meri tvoja ljubezen do njih ovira tvoje vsakdanje življenje. Ali lahko še vedno normalno obiskuješ šolo in imaš ocene, s katerimi si zadovoljna? Ali imaš dobre odnose z družino in prijatelji? Ali se še vedno ukvarjaš s kakšnimi drugimi prostočasnimi aktivnostmi?
Upam, da sem ti z odgovorom dala nekaj za razmislek.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja
• He
Hej
Hvala za odgovor!
pac js bi rada bla fenica nekoga ki dela zdaj zato, ker bom lahko bila del tega, medtem ko so one direction preteklost in nemorem biti del tega, cesar ni vec. Pac mnenje drugih me ne moti ker vem da nisem edina njihova fenica. Pa tudi da bi se vklopila v druzbo mi je vseeno ker pac sem lahka fenica cesarkoli.
Pac ta zasvojenost:
Res zelo zeli tezko razlozim. Pac oni so natali leta 2010 in razpadli leta 2016. In npr. ena punca je ratal fenica leta 2010 in potem se je leta 2013 odlocila da nebo vec fenica in ko je leta 2016 skupina razpadla ji ni bilo tako hido ker pac itak ni fenica. Pol ena druga punca je npr. bila fenica vsa leta in jo je razpad prizadel, a je potem postala fenica njihovih solo karier. Dandanes ji ni tako hudo, zato ker je bila del tega in je bila takrat tam (mogoce celo sla na koncert). Potem pa npr. jaz in se katere druge punce, ki se niso rodile oz. so bile se majhne ko so oni delovali in ko so postale fenice, jim (nam) je bilo hudo ker nisomo bile takrat fenice ko so oni bili. In potem zacnes poslusati pesmi in si tko zalosten ker te takrat se ni bilo.
glede zasvojenosti:
Pac ja ocene so mi vredu. Pa tut s starsi se dobro razumem. Pa tut ja mam druge aktivnosti ki so mi na 1. Mestu.
pac se en mini problemcek. Pac js sem se zej odlocla da bom fenica nialla horana (bil je v one direction) in ima super kariero. Pac kaj naj naredim da bo mami vedela da sem njegova fenica? Pac kaj naj nardim da bo to ugotovila.
• Uredništvo
Dora Mališ
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej bi se ti rada zahvalila za odgovor in pojasnila.
Glede na to, da praviš, da nimaš težav v šoli, se dobro razumeš s starši in imaš druge aktivnosti, sklepam, da te tvoja ljubezen do One Directiona ne ovira v tvojem vsakdanjem življenju. Zato te zaenkrat ne rabi skrbeti glede "zasvojenosti" z njimi. To ti je lahko vodilo tudi v prihodnje, da lažje oceniš, ali se je tvoja "zasvojenost" z njimi "poslabšala". Vedno je torej treba imeti v mislih, v kolikšni meri lahko še vedno normalno funkcioniramo in opravljamo naše vsakdanje vloge.
Na podlagi tega, kar si povedala glede razlogov, zakaj bi rada postala ljubiteljica nekoga, ki še vedno deluje, razumem, da je to res samo zato, ker bi rada bila del nečesa, kar je še vedno aktivno. Verjetno bi si želela čakati na to, da bodo izdali novo pesem, album, morda celo obiskati njihov koncert.
Povedala si tudi, da si se odločila postati ljubiteljica Nialla Horana, vendar te zanima, kaj naj narediš, da bo to tvoja mama izvedela. Zanima me, zakaj si želiš, da bi to tvoja mama ugotovila? Zakaj se ti to zdi tako pomembno? V kolikor bi rada, da ona to izve, ji lahko preprosto poveš. Po navadi je najboljša rešitev pogovor z drugo osebo.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja