živjo, zanima me ali je lahko samopoškodovanje (rezanje) zasvojenost, tako kot zasvojenost z npr. drogami? No vem da je z drogami, alko velik hujša, ampak me zanima, če si lahko zasvojen tudi s samopoškodovanjem? Mislim da sem jaz odvisna od tega, ker ne zdržim več kot en teden brez rezanja in takrat ko se ne režem, razmišljam samo o tem, da se spet moram. Je nek začaran krog. Tudi ko nisem v stiski in se počutim dobro, se rabim poškodovat, včasih sama sebe prav prisilim v to, da se grem porezat. Prosim za pojasnilo.
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
v bistvu si že sama odgovorila na svoje vprašanje. Da, tudi samopoškodovanje spada med odvisnosti. Prav tako kot vse ostale odvisnosti pa je tudi ta obvladljiva. Zasvojenost se razvija postopoma, plazeče, korak za korakom. Lahko si predstavljaš prijazen obraz nekoga, ki te vabi k sebi, te mami v svoj objem z lažnimi obljubami, ti nudi sproščujoče občutke. A za kakšno ceno? Za tvojim hrbtom ima pripravljene nevidne kremplje, s katerini te bo ukleščil v svoj prijem in te zaprl v začaran krog zasvojenosti.
Prvi pogoj za izstopitev iz tega kroga je zavedanje svojega početja in želja po spremembi. Da si o samopoškodovanju spregovorila in se zavedaš svojega početja pomeni, da si na dobri poti. Če želiš stopiti iz začaranega kroga, je zdaj čas za odločna dejanja. Sama si lahko pomagaš s preusmerjanjem pozornosti (tehnike sproščanja, sproščujoče aktivnosti, šport, druženje s prijatelji, zabava...) ali pa poiščeš strokovno pomoč.
Vsekakor pa je pomembno, da se zavedaš svoje moči in moči svojih misli. Če si tako močna, da zdržiš ves teden brez rezanja, lahko vedno dodaš še en dan in potem še enega itd. Laže je obvladovati svoje vedenje vsak dan sproti, samo en dan torej. Tako iz dneva v dan napredovati in se potem, ko si na vrhu gore ozreti nazaj na prehojeno pot s ponosom. Če ti vmes zdrsne, ne obupaj! Nadaljuj! Saj veš, da se vsako potovanje začne s prvim korakom, mar ne? Ali ni že čas, da se odpraviš na pot?
Želim ti vse dobro in pazi nase,
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka