vse se je začelo lani. starša sta se ločila in starejša brata sta si vzela življenje. začela sem uporabljati socialna omrežja in vse je bilo huje. pisati sem si začela z fanti ki jih ne poznam, včasih povedala moje skrivnosti ampak so to uporabili proti meni. starša sta postala nasilna, me včasih udarila ali pustila brez hrane, vode itd... maja lani sem si prvič skušala vzeti življenje a ni uspelo. zdaj res ne morem več in zanima me če bo vse bolje če enostavno vso bolečino končam z vrvico...
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga,
sprašuješ, če je samomor rešitev. Rešitev za kaj? V vsakem samomorilnem dejanju sta prisotni dve težnji – umik v smrt in klic na pomoč. Ko nekdo pri samomorilnem dejanju dejansko umre, nikoli ne vemo, kaj se je dejansko dogajalo v njem zadnji hip, kaj je v njem prevladalo, si je morda zadnji hip premislil in želel še živeti. V svoji praksi sem srečala zelo veliko ljudi, ki so poizkušali storiti samomor. Po neuspelem poizkusu so se zdravili, bili pripravljeni sprejeti pomoč, nekaj spremeniti v svojem življenju in večina jih je izbrala življenje, si dala priložnost za soočanje z izzivi v svojem življenju, v iskanju drugačnega gledanja na živlejnje in novih priložnosti. Iskanje smisla v vsaki, še tako težki situaciji. je tisto kar lahko človeka reši, ga navda z novim upanjem, preusmeri k drugačnim pristopom pri soočanju z življenjskimi izzivi. Na misel mi pride Viktor Frankl in njegova knjiga “Psiholog v taborišču smrti”, v kateri pripoveduje o tem, kako je on v tistem brezupnem okolju našel smisel življenja in uspel preživeti. Potem pa še knjiga Elizabet Lukas “Tudi tvoje trpljenje ima smisel”.
Čeprav verjamem, da se ti tvoje sedanje življenje zdi obupno, da trenutno ne vidiš izhoda, a verjemi vsak dogodek, doživetje v našem življenju ima svoj smisel. In prestala si v zadnjem letu veliko hudega, preveč in zelo hudo za tvojo mladost. Pravzaprav nič ne vem o tem, koliko si stara,  kaj sicer počneš v življenju, s kom živiš po ločitvi staršev, a zdiš se mi osebnostno že dovolj zrela za iskanje smisla svojega življenja. Če prav razumem, si še odvisna od svojih staršev, te še preživljata. Ali starša še sodelujeta pri skrbi zate?  Iz tvojega pisanja tudi razberem, da se učiš sama poskrbeti zase in iščeš možnosti za samopomoč. Lahko si ponosna nase, da si zbrala toliko moči v sebi in pisala tudi nam, na pravi naslov. Vsekakor bi me veselilo, če mi še pišeš. Morda bi bilo bolje, da si dopisuješ s kakšnim strokovnjakom, ki ne bo zlorabil tvojega zaupanje. Tudi pogovor s  terapevtom bi ti lahko pomagal. Ali pa pogovor po telefonu. Saj najbrž veš, da lahko kličeš na različne telefone za pomoč v stiski, kjer pri telefonu dežurajo osebe usposobljene za svetovanje? Številke so objavljene tukaj.
Na koncu imam zate še kratko zgodbico. Takole nekako gre: V neki deželi je živel mogočen vladar, ki je  bil silno bogat in si je lahko uresničil vsako željo. Nekoč pa si je zažele nekaj takšnega, kar ga lahko spravi v slabo voljo kadar bo dobro razpoložen in v dobro voljo, kadar se bo počutil zlovoljnega. Zbrali so se vsi največji modreci in na koncu so mu dali darilo. Izdelali so prstan, na katerem je pisalo: “Tudi to bo minilo.”
Želim ti vse dobro, pazi nase in piši nam še.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka