Pozdravljeni!
Na temu forumu sem že večkrat pisala in upam, da mi tudi tokrat lahko pomagate.
Sploh ne vem kako naj začnem. Zanima me ali so moja čustva normalna oziroma kaj bi se lahko dogajalo, da se tako počutim. Na splošno se počutim otožna pa ne bi rada omenjala depresivnosti. Počutim se kot, da samo obstajam, prazno in zato, da bi koj čutila ponavadi izzovem žalost samo zato da nekaj čutim. Povem lahko še to, da imam na splošno rada žalost in je ne dojemam kot negativno čustvo. Ubistvu sploh ne vem zakaj to pišem oziroma kaj hočem povedati. Včasih se počutim blazno osamljeno čeprav imam dosti prijateljev in ne vem zakaj se mi to dogaja. Vem, da taki občutki če času pubertete niso nobeno presenečenje pa vendar sem pričakovala da se ne bom počutila tako. Nočem bit osamljena in se sovražiti.
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lali!
Veseli me, da si tu že večkrat dobila odgovore na tvoja vprašanja in da si se ponovno obrnila na nas. Opisuješ, da pri sebi opažaš občutke kot so žalost, otožnost, osamljenost, v sebi občutiš nekakšno praznino. Zanima te ali je to normalno, praviš pa tudi, da se hočeš teh občutkov na nek način znebiti.
Kot si tudi sama že rekla, je občutenje žalosti in otožnosti do neke mere popolnoma normalno, negativni občutki doletijo prav vsakega izmed nas. Občutenje žalosti in drugih negativnih čustev pa postane problematično, ko to postane vse, kar sploh še občutimo. Pri tako rekoč »normalnem čustvovanju« oseba lahko doživlja celoten spekter čustev, torej tako pozitivna kot tudi negativna čustva. To katero čustvo bo nekdo doživljal, pa je seveda odvisno tudi od situacije, dogodkov, ki se dogajajo osebi. Pojavlja se mi torej vprašanje, koliko časa pri sebi že to opažaš? Ali poleg teh bolj negativnih čustev, občutiš tudi pozitivnejša čustva, kot so veselje, sreča, zadovoljstvo?
Če pri sebi opažaš, da to negativno čustvovanje traja že dolgo časa in izkušaš zelo malo pozitivnih čustev, bi ti vseeno predlagala, da se mogoče o tem še z nekom pogovoriš (lahko je to psihologinja na šoli ali kakšen drug strokovnjak za duševno zdravje v tvoji okolici), saj boš tako lahko skozi pogovor nekoliko bolj poglobljeno raziskala, zakaj se ti občutki pri tebi pojavljajo.
Želim ti vse dobro.
Nika Koder, mag. psihologije