Zdravo pisem vam ker ste mi ze velikokrat p9magali in bi vam dala pohvalo da res znate pomagati. Uglavnem z mojim fantom sva skupi ze 6 mescou in pac on ima v svojem razredu soslke pac je zadnji letnik srednje jst sm 3 in pac nikoli nism mela fanta da ima zenske prijatlejics in kolegice in je zame use to novo in on to ve. Je pa res da ko sva se spiznala mi je reku da ne bova skupi plesala na neljegovem mateuancu saj je ze zmenjen z svojo sosolko in sta si tt rekla da tt ce eden od njiu dobi fanta ali punca se vedno skupi pleseta. Uglavnem na zacetku mi je bilo use uredu sam pol ko se je najina zveza zacela poglabljat je do mene prslo ljubsoumnje do te sosolke zaradi tega ker skupi pleseta maturanc in plus tega mene je bilo vedno strah da sza si usojena zato ker mata iste interese in hobije pa tt nekako enako zgledata. Pac je res tt to da me je strah da ko bodo meli matruasnki ples bodo meli tudi after matruanc torej bodo sami zural in me je strah da si ona ne bi kaj vec upala do njega natediti pac ljubckat in to. Pac jst sm mojemu to ze use rekla da me je strah in on mi je vedno reku da sta samo frenda da nic ne bo med njima tt ona mi je isto rekla sam vedno ko se skregavs pomislim na to vedno pac da bota skupi. Pac nvm zkj sem specificno od useh sosolk na njo tko stroga psc da me je strah da mi gs bo spelsla ceprau ni kazala nobenih znakov.
In zdj bi vas rada uprasals ksj naj naredim glede tega??
Zkj sem na specificno na njo pazljiva in ne na drige sosolke? Pa ali sem res slabs punca zarad usega tega??
Lp
Uredništvo
Barbara Možina

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
s teboj ni nič narobe. To kar opisuješ, je pogost človeški občutek - še posebej, ker si prvič v takšni situaciji in ker ti fant veliko pomeni.
Do te sošolke si verjetno bolj pozorna, ker je z njo povezana konkretna situacija (skupni ples, strah pred zabavo po tem). Morda si njo zaznala kot grožnjo, ker bo z njo zaradi tega preživel nekoliko več časa. Zato nisi slaba, si samo negotova. Občutki ljubosumja so pogosti, pomembno je kaj z njimi naredimo.
Kaj lahko na tej točki narediš? - Lahko se ponovno pogovoriš z njim, česa te je strah. Premisli in povej, kako bi se lahko počutila bolj varno v tej situaciji (morda lahko greš na ples kot gost?). Lahko se pogovoriš tudi z njo, ali pa jo poskusiš bolje spoznati - morda pa boš ugotovila, da je lahko super prijateljica tudi tebi. :) Velikokrat si v glavi ustvarimo neko situacijo, pa po navadi sploh ni tako. Če bi želel biti s to sošolko ona pa z njim, potem ne bi bil sedaj s teboj.
Čeprav je tebi morda težko, je vseeno zelo lepo od njega, da je spoštoval dogovor in bo še naprej plesal z njo, kljub temu da ima sedaj punco.
Želim ti vse dobro, če pa potrebuješ še kakšen nasvet, sem ti na voljo.
Barbara Možina, mag. prof. pedagogike
Bo
Bond007
Mogoče si še premlada za tole analizo, ampak upam da boš začenjala razumeti.
Odrasli osebi s takim opisom problemov bi pri psihoanalizi razkrili, da je pretirana ljubosumnost težava v njej in da jo mora prepoznati in prerasti. Pri iskanju dejanskega izvora bi verjetno našli razloge v odnosih s starši v zgodnjem otroštvu.S teboj niti ni nič takega "narobe", samo naučiti se moraš spoznati samo sebe, da ti bo šlo v življenju lažje. Če imata s fantom kvalitetno razmerje, potem je ljubosumnost odveč; če jo kar naprej čutiš, je patološka - ni on kriv niti prijateljica, problem je v tebi (in je rešljiv). Take situacije in dogodki naj ti služijo kot izziv, preizkušnja, naloga, ki jo moraš rešiti - če bi rada ohranila vajino razmerje. Naučiti se moraš utišati take frustracije in občutek nesigurnosti, saj so fiktivne in ti samo onemogočajo zdravo zvezo. Zelo težko je, ampak verjamem, da ti bo uspelo.