Že nekaj časa me muči ta tema, a z nobenim se ne morem iskreno pogovoriti.. maja letos sem si veliko pisal s dekletom, enako staro kot jaz, lepo, prijazno gimnazijko. Seveda sem pomislil ce mi je morda všeč, če bi rad kaj imel z njo.. a nisem čutil tega.. a postala sva najboljša prijatelja, pomagala mi je preboleti bivšo simpatijo in jaz njej.. pogovarjala sva se vsak dan, nenehno sva bila v stiku od aprila naprej, vsak dan, vsako uro.. in hodila sva na pjace in podobno.. a na začetku avgusta se je vse spremenilo.. zaljubila se je v mojega prijatelja, in jaz sem jima želel pomagati in ju združiti.. a ob tem sem začutil da pravzaprav jaz želim njo imeti zase.. njuna romanca se je končala po 2 tednih in nato sem jo jaz tolažil in ji pomagal preboleti.. ob tem sva se res zelo zbližala, cele noči sva preživela zunaj (pobegnila od doma skozi okno), po 3x na teden sva bila zunaj. Do sredine septembra ko se je začela resna šola.. najina srečanja so kmalu postala polna poljubljanja ter ostalih stvari.. a ona ni želela zveze.. večkrat je to rekla, a nato zunaj spet želela mojo bližino.. tako je bilo vse do prvega tedna v oktobru ko pa je rekla da je pripravljena na nekaj več in bila sva že skoraj par.. imela sva krasen večer sama pri njej doma, a čez dva dni je bilo vsega konec.. imela je sanje, v katerih je bil njen bivši.. to me je zlomilo in sva se skregala in zvečer je dejala da noče nič.. 3 dni se nisva slišala in nato sva se videla na žuru, se objela in preživela nekaj trenutkov skupaj.. dva dni kasneje sva se odpravila pogovorit ven, pripravil pa sem 3 minute dolg video poln najinih slik kjer sem se ji zahvalil za lepe trenutke. Oba sva noro jokala in videla da nemoreva eden brez drugega.. spet sva se poljubljala. A le kot prijatelja... u naslednjih dneh sva se spet nenehno pogovarjala in pomagala, se smejala. Bilo je lepo.. 5 dni nazaj sem nama pripravil romanticen piknik zvecer ob sveckah.. bilo je res lepo, spet poljubi in vse kar spada zraven.. a one ne želi nič, pravi da ne čuti, a da me ima res rada. Jaz pa vidim da bi lahko čutila in da lahko postaneva par ker sva res uredu.. danes sva se pogovorila in je dejala da sva preveč blizu kot prijatelja in da se morava oddaljit.. jaz pa nism sprejel tega saj še vedno hranim upanje da se bo zgodil nek dogodek ko bo začutila da me potrebuje. Namreč to se je mesec nazaj že zgodilo in takrat sva začela postajati par. Zmenila sva se da greva skupaj na žur čez en mesec, čez 20 dni pa ima rojstni dan. Rad bi ji pripravil nekaj posebnega, napisal pesem in podobno da res vidi kaj lahko dobi z menoj.. ravno prej sva se pogovarjala da se bova skupaj učila matematiko pri meni.. še vedno se druživa in imava lepo, zato me zanima,ali naj vztrajam ali ne. Namreč ne bi je rad izgubil saj je moja najboljša prijatelica ki mi ob tezki situaciji doma in v šoli stoji ob strani. Moje mnenje je da lahko poskusim jo očarati, predvsem za rojstni dan, a brez pričakovanj da se ne zaljubim še bolj.. a ni mi lahko saj jo pogrešam saj se vidiva le 2x na teden, vsega skupaj nekje 4 ure.. potrebujem jo in ona mene, a nevem če je pametno vztrajati.. a čutim da se lahko zgodi nekaj kar ji bo dalo vedeti da morava postati par.. pogovarjava se da bi imela spolni odnos. Morda naju lahko to zbliža. Res bi rad naredil vse da jo dobim. Imel sem že 2 punci pred tem a tu je nekaj posebnega, nekaj več.. drugače je in rad bi se potrudil saj jo imam res rad in ji to tudi večkrat na dan povem.. ali me podpirate in svetujete da vztrajam še kakšen mesec in se potrudim, ali naj jo raje za vedno takoj odstranim iz svojega življenja?   Hvala za odgovor
• Ar
Arči
Prepričan sem, da je dekle postavilo mejo, preko katere ne bo šlo. Želi si prijatelja, tako kot ti. Sicer pa si sam napisal, da nisi čutil, da bi bilo med vama kaj več, dvomiš ali ti je sploh všeč.  Sam pri sebi nisi razčistil položaj v katerem si. Zagotovo dekle to tudi čuti. In tu je bistvo vsega. Pišeš, da sta skoraj postala par. Je to tvoje mnenje ali ti je dekle to povedalo? Pa si čisto zares želiš, da postaneta par ali te sedanje stanje ne moti, celo odgovarja?
Bistvo vsega med vama je, da se potrebujeta, pa žal ne kot partnerja, kot dve osebi, ki sta druga drugi pripravljeni nesebično pomagati.
To pa je za resno zvezo bistveno premalo. Morda bosta nekega dne imela celo spolni odnos. Morda bo dekle mislilo, da ti v zahvalo za tvojo pomoč to dolguje, kdo ve.
Iz lastnih izkušenj ti pa lahko rečem, da jaz osebno nikoli doslej še nisem imel takšne prijateljice ali prijatelja. Bilo je veliko znancav, celo pomagali smo drug drugemu, vendar do meje, ko se ni bilo potrebno žrtvovti.
Zato ohrani to prijateljstvo. Posebej še, ker tvoje stanje doma ni idealno, kot sam pišeš. Ker tisti trenutek, ko se boš zaljubil, resnično zaljubil v drugo dekle, potem bo vajinega prijateljstva v sedanji obliki konec. Verjetno bosta ostala prijatelja, morda samo znanca, nikoli več pa ne bo med vama odnos takšen kot je sedaj. Razmisli, da ti ne bo kdaj kasneje žal, govorim iz svojih izkušenj.
• Ve
Vednosem
Vedno sem mislila, da se postavi mejo platonskega odnosa, pri prijateljstvu da se ne komplicira odnos. Ampak očitno to ni tako? Kako lahko ugotoviš potem mejo med prijateljstvom in romantiko?
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
verjamem, da si se znašel v zapleteni situaciji s punco, ki je tvoja najboljša prijateljica, a čutiš do nje nekaj več in si želiš, da bi postala par. Zanima te, kaj storiti, da bi se situacija premaknila s sedanje točke.
Dobil si že zelo dober odgovor od vrstnika. Res je, da moraš najprej pri sebi razmisliti in ugotoviti, kaj si ti želiš od tega odnosa. Nato pa je pomembno še to, kako se počuti prijateljica. Če si ona resne zveze ne želi, potem ni smiselno nadaljevati odnosa v tej smeri, sploh pa ne s spolnim odnosom, saj bo to imelo za posledico še večjo zmedo. Verjamem, da se ji želiš dokazati, da je vredno poskusiti imeti zvezo s tabo, vendar boš to težko dosegel, če je ona odločena, da tega trenutno ne potrebuje. V zvezo pa ne moremo nikogar prisiliti. Kot je bilo napisano v prejšnjem odgovoru, lahko s punco ohranita prijateljstvo, saj je zelo dragoceno imeti ob sebi osebe, ki nam nudijo oporo v težkih trenutkih. Ampak predlagam, da tudi v tem primeru razmisliš, ali ti je le prijateljski odnos z njo dovolj ali pa bo samo še bolj boleče vzdrževati prijateljstvo, ker čutiš do punce več. Morebitna neprijetna situacija za vaju bo lahko že to, da punca začne zvezo s kom drugim. Je prijateljstvo s tvoje strani v takem primeru še mogoče?
In zdaj še odgovor na vprašanje, kako razmejiti prijateljstvo in romantiko. Marsikomu se lahko zazdi, da je meja med pojmoma povsem jasna. V situacijah, kakršna je opisana zgoraj, pa je to težje in si mejo lahko vsak od nas postavlja drugače. Sama menim, da pri prijateljstvu med osebama ni nobene spolne privlačnosti, v družbi drug drugega pa se počutijo prijetno in radi preživljajo čas skupaj, prav tako si nudijo oporo, ko je katera od oseb v težavah. Pri romantiki pa mora zagotovo biti prisotne vsaj malo privlačnosti, lahko je tudi želja po razmerju, ni pa to nujno. Morda bi lahko na te vrste odnosov gledali kot na kontinuum, dimenzijo, ne pa strogo ločevali eno od drugega. Npr. zgoraj opisan odnos bi sama težko opredelila kot le eno od kategorij (prijateljstvo-platonski odnos ali romantični odnos), odnos bi bolje opisalo dejstvo, da je nekje na kontinuumu od enega k drugemu. Kaj menite?
Upam, da je bil moj odgovor koristen in v pomoč. Vabljeni, da še nadaljujemo ta pogovor, fanta iz prvega vprašanja pa vabim, da sporoči, kako gre in upam, da se situacija izteče tako, da bo za oba ugodna.
Lepo vas pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije
• Ar
Arči
Napisala si, da se postavi meja, kjer se konča samo prijateljstvo in začne mnogo bolj zahteven odnos. Vendar je ta meja mnogo bolj zapletena zadeva. Ni podobno kot pri državni meji, na eni strani zapornice je eno, na drugi strani pa drugo. Še bolj zahtevno pa je kdo postavi to mejo, samo ena oseba ali obe osebi. Kaj pa če ti dve osebi za to mejo nimata enakih (istih kriterijev)? Da ena oseba meni, da je odnos že partnerska zveza, drugi pa da gre zgolj za poglobljeno prijateljstvo.
Nisem strokovnjak,  bolj ko se poglabljam v to vprašanje, manj stvari razumem. Iz lastnih izkušnj pa vem, da lahko zelo hitro pri tem, ko želiš postaviti mejo, narediš napako. Ko postaviš mejo na napačni strani. Potem pa ne narediš ničesar, da bi stvari spremenil. Bolje povedano, ne upaš storiti ničesar. Zase vem, da danes ne bi ravnal več enako kot nekoč, vendar je danes že prepozno.
• Ve
Vednosem
Vem da so popularni FWB odnosi. Ampak vsaj menw sotem starši, učili da  to ni moralno in da se imata dva rada bla bla. Kar pa očitno sploh ne drži? Pa tudi, ko nekdo dobi resnega partnerja se po mojih opažanjih prijateljstvo pogosto prekine ker vse dobiš od partnerja in s prijateljem ne deliš več toliko osebnih stvari?