dober dan, opazam da sem zadnje casa postala najbolj lena do sedaj. v meni se vsak dan nabira jeza( jezna sem sama nase) ampak vsak dan postajam bolj lena. pac res bi bila rada dobra ucenka, rada bi imela dobre ocene. imam tudi problem da se zelo primerjam z mojo prijateljico ker je res popolna( vem da ni nihce popln...) pac ona res kar si zada uresnici, lahko je se tako neumna za kaksen predmet pa se bo naucila in dobila dobro oceno, nor res slabo ji gre anglescina na splosno pac nezan govoriti ampak na testu in na sprasvanju pa dobi 4, jaz vem da sem sposobna samo me je pa zelo strah da bom "zamudila zadnji vlak" saj se bodo ocena zacele/ so se zacele zares in imam veliko za nadoknaditi. pac nimam negativnih samo rada bi imela boljse. potem pa se treniram atletiko in res bi bila rada dobra da bi vsem dokazala da zmorem ampak se sploh nemorem prisiliti. pac zadam si en cilj ki ga nikoli ne uresnicim pa si vedno recem bom jutri. rada bi tudi malo shujsala ampak ko si zjutraj recem danes je dan za to po kosilu ali zvecer unicim vcel dan ker pojem skoraj dvakrat tolkiko kot cez dan...( pa cez dan ne pojem tako malo) za 1 leto oz vec kot eno leto si zelim shujsati. in si vsak dan recem jutri... skrbi me da tega jutri nebo nikoli in da bom postala največja bajsa s samimi cveki( pa res nimam nic proti malo mocnejsim postavam in proti takim ki imajo malo slabse ocene) samo res nocem biti ta oseba zelim si enkrat za vselej postati za to kar si zelim ze skoraj dve leti pa prelagam na drugi dan. prosim za pomoc
Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kolikor razumem, težko najdeš motivacijo in voljo, da se spraviš k učenju in delu za šolo. Počutiš se leno in jezno nase, verjetno ker ti ne uspe začeti, ob tem pa se delo vedno preloži na jutri. Popolnoma normalno je, da se kdaj počutiš leno ali nemotivirano, zgodi se prav vsakemu, še posebej takrat, ko smo sami do sebe strogi. Verjamem, da se veliko obremenjuješ, ker si želiš doseči svoje cilje in biti uspešna, vendar se zdi, da si si pri tem morda postavila visoka pričakovanja, ki jih je težko doseči čez noč. Pomembno je, da si prijazna do sebe in se zaveš, da so majhni koraki prav tako pomembni. Težko se je naenkrat soočiti z velikim ciljem, je obremenjujoče in se tako še težje spraviš k temu, da bi začela.
Opazila si, da se veliko primerjaš s svojo prijateljico – to je povsem naravno, saj si verjetno želiš enakega uspeha. Vendar se spomni, da vsi napredujemo v svojem tempu, na svoj način. Tvoja prijateljica ima morda prednosti na določenih področjih, ti pa imaš prednosti drugje - kot si sama rekla, se zavedaš, da nihče ni popoln. Poskusi se osredotočiti nase - vsak dan najdi nekaj malega, kar ti dobro uspeva, in si zapiši, kje si napredovala, tudi če se ti zdi, da je to majhna stvar. Na primer, če si si vzela 10 minut za učenje ali si naredila vajo, ki jo prej nisi, je to že zmaga! Navsezadnje ne tekmuješ proti drugim, ampak sama s sabo. ;)
Podobno glede atletike in želje po hujšanju – verjamem, da si želiš doseči določene cilje tudi na tem področju, vendar se zdi, da se počutiš ujeto v začaran krog prelaganja na "jutri". To se dogaja marsikomu, saj se spremembe ne zgodijo takoj (telo za spremembo potrebuje svoj čas), in takrat lahko hitro izgubimo motivacijo. Tukaj se spomni, da je lažje, če si cilj razdelimo na manjše korake. Namesto da si zadaš velik cilj, kot je "moram shujšati" ali "moram biti najboljša", si postavi majhen, dosegljiv cilj za vsak dan, npr. "danes bom 15 minut posvetila učenju" ali "danes bom imela eno zdravo malico." Kaj misliš, da bi tukaj bil ustrezni dnevni cilj zate? Cilj res prilagodi sebi, vendar ne zahtevaj preveč naenkrat od sebe - naj bodo še posebej od začetka enostavni in manj obremenjujoči. Sčasoma ti bo to pomagalo pridobiti zagon, nekakšno rutino in začela boš opažati napredek.
Še nekaj – povsem v redu je, da se včasih počutimo leno ali da nam nekaj ne uspe takoj. To ne pomeni, da si ti lena ali neuspešna oseba. Pomeni samo, da potrebuješ trenutek zase, kar je čisto prav. Vsak dan pa imaš priložnost, da znova poskusiš, tudi če ti včeraj ni uspelo tako, kot si si želela.
Verjamem, da si sposobna doseči veliko, in že to, da se zavedaš, kaj želiš spremeniti, je velik korak naprej. Tukaj sem zate, če se ti porodi še kakšno vprašanje.
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)