Pozdravljeni,
sploh nevem kje začeti.. torej zadnjih nekaj let se soočam z lahko bi temu rekli zelo slabo samozavestjo. Vse se je začelo vprestopu iz 5. v 6. razred (sedaj sem 1. letnik). Izgubila sem ogromno samozavesti. V vseh teh letih sem se tudi zredila in moja postava se je spremenila ( v mojih mislih na slabše). torej ja bila sem bolj suha in mislim da tudi zato ker imam slabo samopodobo imam toliko manj samozavesti. Res veliko se primerjam z ostalimi in to je moj drugi problem... primerjanje same sebe z ostalimi. Vedno se primerjam z vsemi, nasplošno s puncami. To mi gre res tako na živce da nezam opisat. Imam najboljšo prijateljico in skupaj sva se upisali na isto srednjo šolo. Hodiva na gimnazijo, natančneje v športni oddelek le te. In ker sem tudi v športu s se ogromno primerjam z ostalimi. Moja najboljša prijatelica je zelo dobra v šoprtih  res vse kar si zada ji uspe in to me jezi ker je tako dobra!!!! Joj ko to pišem me tako razjezi, ker jo imam zelo rada ampak res težko gladam kako je tako dobra. Tudi jaz si želim biti najboljša vezija sebe. Ker pač hodim na tako šolo, ki zahteva več dela bi rada postala bolj delovna, spet moja prijateljica je v šoli es dobra in to me tako motiiiiiiiii! Ker ubistvu vem kolio se je ona zato potrudila potem pa pogledam sebe in vidim kako lena sem. Pac ja jaz treniram atletiko ki ne vzame spet toliko časa kot npr. njen šport. In jaz iamm npr v dnevu slabih 5 ur da bi delala za šolo in jaz delam mogoče 2 uri max. ( mogoče pred kakšnim testom). Še ena stavr ki me moti na merni je da res veliko pojem in se redim in to opažam, sumim pa tudi da sem v svojem športu bolj slaa ke rpojem res veliko traparij (sladkih sstvari, mastnih,..). res nevem...!!!! pač uspe mi jesti zdravo čez dan potem zver ko pridem lačna iz treniunga pa samo jem in tudi mo nisem več lačna samo jemmmm.
Torej kaj bi jaz zares rada: rada bi postala samozavestana in družabna, da se nebi tako primwerjala, rada bi shujšala, rada bi postala dobra v šoprtu... Pač ja moj največji problem je leneoba in res res res res si želim postati najboljša verzija sebe. vem da to vse kar sem napisala je zelo čudno upam da se vse razume.
lep pozdrav
• Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi rada izpostavila, da tvoje sporočilo ni prav nič čudno in je povsem razumljivo. Zelo velik korak si že naredila s tem, da si sama ozavestila, da te že nekaj let bremeni slaba samopodoba in primerjanje z ostalimi, ter da si se odločila, da bi rada delala na tem.
Omenila si, da se je tvoja samopodoba poslabšala na prehodu iz 5. v 6. razred. Mi lahko poveš, kaj konkretno je vplivalo na to?
Primerjanje z drugimi je zelo pogosto v času mladostništva, ko posameznik še odkriva, kdo je. Primerjanje z nekom, ki je v določenih aspektih bolj uspešen od nas res lahko vodi v občutke manjvrednosti, vendar ne pozabi, da je vsak izmed nas edinstven in ima vsak svojo pot ter tempo, s katerim najbolje uresničuje svoje potencijale. Ko se naslednjič zalotiš, da se z nekom primerjaš, se raje osredotoči na svoj napredek in na svoje dosežke. Vztrajaj, dokler ne najdeš najmanj ene stvari, v kateri si uspešna, in jo zapiši. Ko ti uspe kakšna stvar v šoli, športu, v odnosih, ali v čem čisto drugem, to zabeleži in se pohvali, tudi če se ti zdi dosežek majhen. Sčasoma boš videla, kaj vse si že dosegla in kako si napredovala, kar ti bo pomagalo graditi tvojo samozavest.
Praviš, da te jezi, da tvoji prijateljici uspe vse, kar si zada. Predvidevam, da ta jeza izhaja iz želje, da bi tudi tebi uspelo, vse kar si zadaš? Veseli me, da imaš svojo prijateljico res rada in bi te rada opozorila, da si pozorna, da se primerjanje s prijateljico ne prelevi v konflikte ali zamere do prijateljice. Predlagam ti, da se s prijateljico zmeniš za skupno učenje ali skupni trening. Lahko jo tudi vprašaš za kakšen nasvet, kako se uči za šolo, ali kako se pripravi na športne dejavnosti, da je tako uspešna. Prav tako pa tudi ti lahko podeliš z njo, kakšen nasvet, ki je tebi koristen. Prepričana sem, da poznaš kakšnega.
Pomembno je, da šoli nameniš dovolj časa, da dosegaš šolski uspeh, ki je zate zadovoljiv in ki ti bo omogočil nadaljnje izobraževanje, ki ga boš izbrala, vendar je povsem normalno, da ne nameniš vsega svojega časa šoli. Zelo pomembno je tudi, da posvetiš čas dejavnostim, ki te osrečujejo in ti prinašajo zadovoljstvo kot npr. druženje s prijatelji in z družino, prostočasne dejavnosti, šport ipd. Če želiš biti bolj produktivna, je najprej pomembno, da res določiš tiste stvari, ki so ti v življenju pomembne. Je to šolski uspeh, šport ali pa morda nekaj povsem drugega? Ko to definiraš, ti predlagam, da si zapišeš cilje, ki jih želiš doseči. Ti naj bodo čim bolj specifični, merljivi, dosegljivi in časovno omejeni (npr. V soboto po zajtrku se bom za pripravo na test naučila prva dva poglavja iz geografije). Za dodatno motivacijo, se lahko nagradiš za vsak dosežen cilj. Nagrada ne rabi biti velika, naj pa bo to nekaj, kar tebi veliko pomeni oz. te osrečuje. V kolikor pa kakšnega cilja slučajno ne bi dosegla, pa se nikakor ne kaznuj za to. Raje premisli, zaradi česa ti ni uspelo doseči cilja in načrtuj, kaj lahko naslednjič storiš drugače, da boš bolj uspešna. Za večjo produktivnost je zelo pomembno tudi, da odstraniš oz. zmanjšaš distraktorje – to so stvari, ki odvračajo našo pozornost od zadeve, na katero se želimo fokusirati. Kaj bi rekla, da je zate največji distraktor? Mogoče socialna omrežja ali na sploh uporaba telefona? Televizija? Ali kaj drugega? Poskusi ozavestiti, kaj so tvoji distraktorji in jih odstrani oz. zmanjšaj.
Zelo pohvalno je, da ti čez dan uspe jesti zdravo. To je že zelo velik korak! Zapisala pa si tudi, da po treningu včasih poješ veliko traparij. Glede tega ti priporočam, da si že vnaprej (npr. preden greš na trening) pripraviš hrano, ki je zdrava. Torej, da, ko se vrneš iz treninga, nimaš nič nezdravega na dosegu roke, temveč samo zdravo hrano. Vem, da je nezdrava hrana pogosto bolj okusna, sploh ko smo zelo lačni, vendar jo vseeno poskusi minimizirati. Ne obupaj, tudi, če boš še kdaj posegla po nezdravi hrani, temveč se raje osredotoči na to, da v nadaljnje nezdravo hrano čim bolj pogosto nadomestiš z zdravo.
Če imaš še kakšno vprašanje, smo tu zate.
Želim ti veliko sreče in te lepo pozdravljam!
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)
• js
jst
Hvala vam za odgovor.
Ja vprašali ste me tudi zakaj mislim da se je moja samopodoba poslabšla v prehodu iz 5. v 6. razred. Ubistvu res nevem med počitnicami med 5. in 6. razredom sem zacela trenirati tek na smučeh to je edina taka "sprememba" ki se jo spomnim nevem kaj drugega bi bilo lahko takega. Sedaj tega ne treniram vec treniram pa atletiko kjer sem spet nova in upam da ne postanem se bolj tiha kot sem
• Uredništvo
Martina Bošnjaković
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoj odgovor. Mogoče je res začetek treningov pri teku na smučeh negativno vplival na tvojo samopodobo. Poleg tega pa je v obdobju mladostništva zelo pogosto, da posameznik začne iskati odgovor na vprašanja, kot je: Kdo sem?, in začne bolj intenzivno razmišljati o svoji samopodobi.
Kar se tiče atletike, mislim, da je odlično, da si se odločila pridružiti neki športni ekipi. To ti namreč lahko ponudi priložnost, da se povežeš z novimi ljudmi, hkrati pa narediš nekaj dobrega za svoje zdravje in počutje (telesna aktivnost ima namreč blagodejen učinek na naše počutje). Pri tem pa je najbolj pomembno, da te resnično veseli šport, ki si ga izbrala. Praviš, da te skrbi, da bi pri atletiki postala še bolj tiha, kot si. Kakšne odnose pa imaš trenutno s kolegi iz atletike? Če se želiš bolj povezati z njimi, ti svetujem, da jih kdaj povabiš na druženje. Lahko npr. predlagaš, da greste po treningu na pijačo (brezalkoholno, seveda) ali pa si kdaj izven treningov ogledate kakšen dober film v kinu. Lahko tudi ustvarite skupni chat, če ga še nimate, da ste v kontaktu tudi izven treningov.
Držim pesti, da se boš imela lepo na atletiki, in te lepo pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)