Hojla.....
se ubistvu prvič srečujem z tole spletno zadevo, upam da je resnično anonimo.
Glede mojih staršev.
Z njimi imam resnično dober odnos. Sem odličnjakinja, pridna organizirana hčerka, kar meni tudi ustreza. Taksna oseba po neki strani tudi sem. Zadnje čase čutim obvezo kot da bi morala biti resnično dobra in predvsem za njih vedno v lepi luči. Ampak zame končno prihaja bolj obdobje socialnosti, več hodim na zabave, spoznavam nove osebe in resnično stil življenja se mi prilagaja glede na nočne zabave/veselice, ker iz njih pač spoznam resnično veliko oseb in različnih izkušenj.
A njihov odziv se mi iz dneva v dan zdi bolj nerazumljiv.
Mar mi ne privošita spozanti dobre družbe.
Da vem da se bojita da zapadem v napačno ali morda težave zu alkoholom a kako jima naj pokažem, da se naj končno ne obremenjujeta več, da bom kmalu mladoletna in skrbela sama zase.
Iz muhe delata slona medtem ko so moji nameni čisti in dobri.
Kadar jima poizkušam povedati kako je recimo zadeva iz včerajšne zabave trdita svoje....
Nočem jih razočarati a naj zapravljam svoja leta da se bom vedno prilagajala le njim in se odpovedla družbi???
Ali morda dvomita v mene, ker sem po slabi izkušnji prišla totalno pijana domov in imata zato slutnje?
Res nevem ali se naj oziram na njihove nesliselne komentarje "češ a spet greš na zabavo" Ampak moji nameni nikoli niso slabi.....
Kako naj z tem odnosom naredim, da jih nebi prizadela, predvsem pa ne sebe.
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje. Naša svetovalnica je anonimna, ob oddaji vprašanja ni nujna registracija, hkrati oddaš vprašanje samo s svojim vzdevkom. Lahko pa tudi zaprosiš, da je vsebina tvojega sporočila skrita, kar pomeni, da je vidna samo uredništvu in svetovalcu, ki ti odgovarja. Če bi to želela, lahko na začetku ali na koncu vprašanja zapišeš, da je naj vsebina skrita.
Praviš, da imaš s starši načeloma dober odnos. V šoli se trudiš in si uspešna. V zadnjem si začela nekaj več časa namenjati druženju in zabavam, pri čemer tvoja starša izražata skrb, ki se tebi zdi pretirana in ste zaradi tega imeli nekaj konfliktov.
Lepo je slišati, da se družiš, spoznavaš nove ljudi, v tem uživaš. Verjamem, da tudi starša želita, da spoznavaš nove ljudi, ustvarjaš nova prijateljstva, vendar sta ob tem zaskrbljena, te želita obvarovati pred nevarnostmi. Napisala si, da se ti njun odziv zdi vedno bolj nerazumljiv. Kakšen pa je ta odziv? Kaj ti sporočata?
V svojem odgovoru si večkrat omenila alkohol, po eni izmed zabav si prišla domov zelo vinjena in če prav razumem, je to ena izmed glavnih skrbi tvojih staršev. Koliko alkohola pa s tvojo družbo povprečno spijete na zabavah?
Marsikdo si brez alkohola ne zna predstavljati zabave, ampak se je potrebno zavedati, da ima lahko alkohol res marsikatere škodljive posledice za telo, tako dolgoročne kot kratkoročne. Alkohol direktno vpliva na delovanje naših možganov, kar pomeni, da smo ob pitju sposobni manj razsodnega razmišljanja in lahko naše vedenje postane tvegano, vedno težje je tudi nadzorovati količino popitega alkohola, bolj ranljivi smo, da nas kdo za kaj slabega izkoristi. Če povsem izgubimo kontrolo nad količino, je lahko ogroženo tudi življenje. Zato je skrb tvojih staršev povsem razumljiva. Nekaj o vplivu alkohola na možgane lahko prebereš tudi tukaj.
Razumem, da vam je alkohol morda zelo zanimiv, imate občutek, da se lahko bolj sprostite, bolj zabavate. Ampak vedi, da se lahko zabavate tudi brez alkohola. Si kdaj razmislila, da bi namesto na zabavo šli z družbo kam drugam, npr. na v kino, bowling, si ogledat kakšno komedijo/stand up, na kakšen plesni večer? Tudi na ta način lahko spoznaš nove ljudi, se imaš fajn.
V sporočilu omenjaš tudi to, da čutiš obvezo, da moraš biti takšna, kot si želita tvoja starša, se moraš prilagajati njima in ne moreš povsem slediti svojim željam. Kaj točno imaš tu v mislih, kaj si ti želiš in ti onadva ne pustita? Je v povezano samo z zabavami in alkoholom, ali je še kaj drugega? Pomembno je, da poskušaš čim bolj slediti svojim željam, vendar do točke, ko ne ogrožaš sebe in svojega zdravja. Zato imamo starše, da nam v obdobju mladostništva, ki je namenjeno raziskovanju sebe, svojih interesov, preizkušanju različnih stvari, postavijo varne meje. Predlagala bi, da se poskusiš s starši mirno pogovoriti. Povej, da ju razumeš, da te skrbi za tebe in da bi želela najti način, da boste lahko drug drugemu zaupali, morebiti skupaj postavili določena pravila, dogovore glede zabave.
Razumem, da ti je družba zelo pomembna. Včasih smo pripravljeni veliko storiti za to, da smo v določeni družbi sprejeti, med drugim privoliti v določena tvegana vedenja. Vedi pa da je za svoje telo, zdravje in varnost odgovoren vsak sam in ima vsak pravico postaviti svoje meje. Če jih drugi ne razumejo, je to njihov problem, se pa včasih zaradi tega določena prijateljstva končajo, vendar vedi, da se potem vedno odprejo vrata za nova.
Hvaležna bom, če se ponovno oglasiš in odgovoriš na kašno vprašanje, da lahko najin pogovor še nadaljujeva.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije
Si
Simona
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Pozdravljeni.
Spletna svetovalnica #Tosemjaz je namenjena mladostnikom in njihovim težavam v odraščanju.
Verjamemo, da vam je ob tem, kar opisujete, težko. Pomembno je, da se s sinom o vaših skrbeh pogovarjate. Ob pogovoru ostanite umirjeni, neobsojajoči in odprti za dialog. Prisluhnite kaj vam bo sporočal in izrazite svojo skrb. Skušajta sprejeti skupne dogovore o rabi substanc.
Za podporo se lahko obrnete na Centre za duševno zdravje otrok in mladostnikov ali na Center za psihološko svetovanje - Posvet.
Prijazen pozdrav iz uredništva