Zdravo sem Teja in hodim v 8. razred, torej moja težava je da nimam prijateljev, saj so v našem razredu punce tako rečeno v skupinah jaz pa sem ostala sama, bilo je obdobje ko sem bila 3 mesece v eni skupini, kjer smo bile 4 punce in so me dobre sprejele. Z eno sem se navezala in enkrat je celo rekla da sem njena najboljša prijateljica to je bilo takrat ko sma 3 tedne vsak dan hodile domov druga k drugi. Dokler nista prisli 2 punci ki sta obe nesramni do mene v to skupino in jaz sem se zaprla vase, ostala sem sama bila sem hitre jeze in velikrat sem se kregala, non stop, in zdej me vcasih katera se pohvali da imam lepa oblacila- zaradi njih sem spremenila stil, sicer se pa v soli z nikomer ne druzim in pogovarjam ampak se mi zdi da sem postala mocnejsa. Verjetno me nihce ne mara zato, ker sem ze od 3.razreda brez prijateljev in ker imam tezave s sluhom se ne znam vec pogovarjati, nevem kaj bi rekla, zato sem najveckrat tiho, ampak znam se skriti ker pac moja tezava je tudi da se vec cas smejim, ves cas, tudi ob najbolj groznih trenutkih, ker se takrat pocutim pomembnejso in me ta obcutek smejanja prevali, seveda samo takrat ne, ko me vsi ignorirajo in pozabijo. In enkrat me je ena vprasala, zakaj ko me nekdo poklice sem tiho in s ji povedala resnico, ker imam na fonu otrocji glas in ker nevem o cem bi govorila, enkrat mi je rekla da se ji zdi da imam nerazlocen in hripav glas, vendar je to slabo vplivalo name. Lp
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena, Teja!
Če prav razumem se soočaš s težavami pri vzpostavljanju prijateljstev in v družbi nekaterih sošolcev doživljaš nelagodje, obenem pa imaš težave s sluhom, ki ti otežujejo komunikacijo z drugimi.
Najprej bi te rada opomnila, da v tem nisi sama. Marsikdo se v določenem obdobju spopada s težavami pri navezovanju prijateljstev, vendar o tem morda ne spregovorijo. Predlagam ti, da poskusiš najti skupne interese s sošolci, na ta način se namreč lahko zbližate in poglobite vaše odnose. Prav tako pa se lahko udeležiš tudi kakšne izvenšolske dejavnosti, kot so npr. plesni klub, pevski zbor, bralni klub ali kakšna športna dejavnost, nekaj, kar ti je všeč. Tam boš lahko spoznala nove ljudi s podobnimi interesi, s katerimi lahko navežete stike.
Omenila si, da si hitre jeze, kadar je nekdo nesramen do tebe. Prav je, da se odzoveš na nesramne ali zbadljive pripombe drugih in ljudem postaviš meje, vendar bodi pozorna, da to storiš na spoštljiv način in pri tem ne žališ drugih, četudi so oni nesramni do tebe. Če pa z nesramnostjo še naprej vztrajajo in sama ne moreš razrešit tega problema, pa ti svetujem, da poiščeš pomoč pri nekom odraslem, ki mu lahko zaupaš (npr. šolska svetovalna delavka). Ker si napisala, da si zaradi sošolk spremenila svoj stil, bi te rada opomnila, da tega ne rabiš početi, da bi te drugi bolj sprejeli. Raje ostani zvesta sebi in izbiraj tista oblačila, ki so tebi všeč.
Praviš, da imaš težave s sluhom, ki negativno vplivajo na tvojo komunikacijo z drugimi. Predlagam, da se v zvezi s tem obrneš na svojega osebnega zdravnika. On ti bo pri tem znal najbolje pomagati. Nič ni narobe s tem, da imaš na telefonu otročji ali morda kdaj tudi hripav glas. Vsak od nas ima namreč drugačen glas, kar je povsem človeško. Pomembno je, da se sprejemaš takšno, kot si, in da se ne obremenjuješ s tem, kaj si drugi mislijo. Glede telefonskih klicev pa ti predlagam, da tudi če iz prva ne veš točno, kaj bi rekla, si vzami čas za premislek in nato odgovori osebi, ki te kliče. Z vajo ti bodo tudi telefonski klici postali bolj prijetni.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč, če boš pa imela še kakšno vprašanje, pa kar napiši.
Želim ti veliko sreče in te lepo pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psihologinja (UNI)