Jaz di rada imela otroke pri moj retih ker si želim biti mrada mamai in jaz bi lahko skrebela na nih
Bo
Bond007
Žal ne bo šlo. S svojim početjem ne boš dosegla nič drugega kot povzročila breme družbi, ki bo dolžna takemu nepremišljeno spočetemu otroku nuditi vsaj približno spodobno življenje, kot si ga sam zasluži.
Zdaj pa zares:
-koliko let si že imela kakšno domačo žival, s čimer si dokazovala svojo sposobnost skrbi za drugo bitje?
-koliko let se že uspešno preživljaš s svojim delom in zaslužkom? Kako je poskrbljeno za prihodke med porodniško?
-kako si rešila stanovanjski problem, imata s partnerjem dovolj prostora za otroka, imata urejen najem, lastništvo ali živita pri starših?
-ali imaš dobre in urejene odnose z družino in svojimi najbližjimi, ki naj bi ti bili pripravljeni stati ob strani in bi posledično postali tudi najbližja družba temu otroku?
-bi lahko vsi, ki jih poznaš, potrdili da bi bila dobra mati otroku in da bi mu lahko nudila vse, kar bo potreboval?In najpomembnejše:
-kaj si misli tvoj partner na vsa zgornja vprašanja (oseba, ki bi bila oče otroku), njegovo mnenje je 50% te odločitveV kolikor si v zablodi, da je vprašanje otroka odvisno samo od tvoje odločitve, potem verjetno ne govorimo o pravem otroku ampak bolj o kakšni Gucci torbici. Morda Marc Jacobs?
Vzemi v roke kak časopis in se pripravi na manjše presenečenje, kakšen je realen svet.
Reality check!Citiraj
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Lepo je, da imaš željo po skrbi za nekoga. Ampak najprej je potrebno poskrbeti zase. Glede na tvoja leta ti svetujem, da se posvetiš sebi, svojemu razvoju, izobrazbi in seveda uživanju življenja, ki si ga zaslužiš!
Ko pride otrok, le-ta zahteva 100 % tvoje pozornosti, časa, energije. Naj ti bo zaenkrat cilj, da narediš čim več na sebi, da boš nekoč lahko otroku dober vzor. Obdrži to željo za prihodnost, saj je dobro imeti cilj, zakaj vlagaš vase. Ampak ne prehitevaj življenja.
Verjamem, da si želiš otroka postaviti v zdravo okolje in družino. Zato najprej to oblikuj zase. Višja stopnja izobrazbe pomeni višji plačilni razred. To pa poleg financ prinese tudi več svobode.
Vsak otrok si zasluži stabilne starše in stabilno okolje. To lahko omogočijo le zreli starši.
Uživaj mladost, raziskuj. Tako kot je že bralec prehodno odgovoril - kužek je odlična izbira trenutno zate. Seveda pa moraš tudi za kužka biti dovolj zrel, da ga vzgojiš, mu nudiš zdravo in aktivno življenje ter zanj poskrbiš in ga zavaruješ pred vsem, kar mu potencialno lahko predstavlja nevarnost. Da ne dogovorim o denarju, ki ga potrebuješ za nakup osnovne opreme, hrano, cepljenja, obiske pri veterinarju in še in še.
Veliko brezskrbnih let ti želim!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
Lg
Hvala ti
po
pomočnica
Zdravo!
Bond007 in gospa Mojca Lapi sta ti že dobro svetovala, bi pa tudi jaz rada nekaj dodala.
Sama bi vsekakor odsvetovala, da imaš otroke pred 18. letom. Prvič iz bioloških razlogov - telo se lahko razvija še do 18. leta, kar pomeni, da obstaja večja verjetnost, da bo med nosečnostjo ali porodom prišlo do zdravstvenih težav ali celo smrti otroka ali tebe. Drugič pa iz legalnih razlogov - mladoletne osebe, ki postanejo starši, se lahko soočajo z vrsto ovir pri skrbi za svojega otroka (npr. ne morejo voziti avtomobila, najeti stanovanja, se redno zaposliti ...). Poleg tega lahko zaradi starševstva izgubiš nekatere pravice, ki ti pripadajo kot mladoletni osebi, kar lahko zelo oteži situacijo zate, za tvojega otroka in tvoje starše.
Čeprav je 18. let res minimalna starost za načrtovanje starševstva, bi ti sama svetovala, da počakaš še dlje. Sama sem stara 22 let in kljub temu, da si že od nekdaj želim imeti otroke, vsako leto bolj opažam, koliko nepripravljena sem dejansko, da bi postala starš. Zato bi ti res svetovala, da starševstvo odložiš na kasnejša leta - če si želiš biti mlada mama, imaš lahko otroka recimo med 23 in 25 letom. To ti omogoča tudi, da pridobiš boljšo izobrazbo (otroki bolj izobraženih mater so bolj govorno sposobni, bolj uspešni v šoli in z večjo verjetnostjo dosežejo višjo izobrazbo), si urediš bivalne razmere in najdeš ustrezno službo. Osebno načrtujem, da bom imela otroka med 28. in 32. letom, saj bom do takrat že zaključila magistrski študij in že tudi vsaj eno leto redno zaposlena.
Sedaj pa se bom še malo naslonila na nasvet, ki ti ga je dal Bond077. Če veš, da ti je pomembno, da imaš otroke in jih želiš imeti čim prej, lahko že sedaj začneš delati na tem, da si čimprej urediš življenje tako, da boš tega sposobna. Razmisli, kakšno delo ti bo omogočalo, da boš vzgajala otroke kot si želiš in se izobražuj v tej smeri. Če si dovolj stara, delaj preko študentskega servisa in varčuj denar, ki ga zaslužiš. Beri knjige o razvoju in vzgoji otrok ter se udeležuj izobraževanj na to temo (npr. tečajev za varuške). Vadi veščine, ki jih kot mati potrebuješ (npr. kuhanje). Osebno ti tudi zelo priporočam, da poskušaš pridobiti izkušnje pri delu z otroci - družino in prijatelje povprašaj, če kdo pozna koga, ki potrebuje varuško ali pa si poišči prostovoljno ali plačano delo, ki vključuje varstvo otrok (npr. v vrtcu, animacije ...). Tako lahko vidiš, na kaj vse je potrebno biti pozoren pri skrbi za otroka in pridobiš izkušnje, ki ti bodo koristile, ko boš imela svoje otroke. Sama recimo občasno pazim svoje mlajše sorodnike in delam kot varuška.