Pocutim se kot da nisem dovolj za svoje starse da jih skos neki razocaram in imam zelo cudne odlocitve saj v moji glavi sumi velkio dogodkov in potrta sem zaradi nekega fanta in zato so tudi moje ocene padle in ne najdem se. Kako se osredotocim na najpomembnejse stvari kot sola in jaz?stfah me je spletnih prevar
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Navedla si kar nekaj različnih težav, s katerimi se soočaš. Skušal bom nasloviti vse in ti pomagati kolikor le lahko. Najprej pa hvala, ker si nam izkazala zaupanje in nam pisala.
Imaš torej občutja, da nisi dovolj za svoje starše in da jih razočaraš. Na kakšen način se ti zdi, da jih razočaraš oz. s katerimi dejanji? Kako se oni odzovejo, da tako misliš? To so vprašanja, ki mi bodo pomagala pri odgovoru, hkrati pa je tudi dobro, da o njih razmisliš sama, saj ti lahko dajo boljši vpogled v situacijo. Če se to povezuje s tvojimi "čudnimi odločitvami", kot si jih sama poimenovala, bi me tudi zanimalo kaj točno imaš v mislih, oz. katere so te "čudne" odločitve?
Praviš tudi, da si potrta glede fanta in da so se zaradi tega tvoje ocene poslabšale. Sicer mi zopet manjka informacija, če si se s fantom razšla ali gre za simpatijo. Poleg tega imaš v mislih veliko različnih dogodkov, za katere tudi meniš, da te ovirajo pri doseganju šolskega uspeha, če sem te pravilno razumel. Poznaš morda naš priročnik "Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?", ki smo ga pripravili za vse mladostnike, ki imajo različne težave? V njem boš našla ogromno koristnih nasvetov, ki ti lahko pomagajo. Kolikor je razvidno iz tvojega zapisa, gre za premlevanje skrbi - to pomeni, da pretirano razmišljaš o določenih težavah, kar sproži razmišljanje o novih težavah. Takšno mišljenje ni produktivno, saj navadno ne vodi v rešitev. Kako te misli odpraviti, si lahko prebereš na strani 25 v priročniku, s klikom na prej omenjeno povezavo.
Da se osredotočiš nase in na šolo je povezano - ko boš našla zadovoljstvo s sabo, se boš lažje osredotočila tudi na šolske obveznosti. Ali pa obratno - vse se povezuje. V priročniku je ogromno dobrih konkretnih nasvetov, kaj lahko storimo, nekaj ti jih lahko naštejem že tukaj: dovolj spanca vsako noč (8-10 ur), ustrezna raznolika prehrana in dovolj gibanja - to so temelji, na katerih gradiš dobro počutje.
Če želiš, ti lahko podam tudi nekaj napotkov, kako si organizirati učenje, da ti bo lažje in da boš bolj motivirana, če se ti zdi, da imaš tudi s tem težave in bi ti pomagalo.
Omenjaš pa še spletne prevare: na spletu je res veliko primerov prevar in nadlegovanj, zato moramo biti pri uporabi interneta previdni. Če se ti zdi, da je nekaj sumljivo, se takih spletnih vsebin raje izogibaj ali pa vprašaj starše, če bi lahko bila prevara. Morda mi lahko tudi tukaj podaš malo več informacij, če te skrbijo spletne prevare, ali imaš v mislih še kaj več, kot je na primer spletno nasilje in nadlegovanje? Se je morda kaj od tega zgodilo tebi?
Upam, da se nam še oglasiš in nam v odgovoru podaš še nekaj informacij, ki mi bodo v pomoč pri podajanju ožje usmerjenih odgovorov. Do tedaj pa lepo bodi!
Patrik Senica, mag. psihologije