Pozdravljeni!
Jaz hodim v jahalno šolo. Na začetku sem jahala sama, potem sem jahala z eno prijateljico, ki ji bom rekla F. Potem smo jahale jaz, F in še ena P. In pred pol leta je z nami začela hoditi še ena K. Torej zdaj jahamo 4 skupaj. In starši nas peljejo skupaj-pač vsak teden pelje ena druga mami (ampak ravno to je fora)!
Od F mami zelo težko vozi, ker slabo vidi, od P mami ima še enega malega otroka in nima veliko časa, ker mora paziti nanj. Ves čas pa peljeta moja mami in od L mami. In obedve se kdaj pa kdaj ujezita, ker ves čas onidve peljeta. In potem se kdaj zgodi, da moja mami ne more in tudi nobena od drugih kao nemore. In potem se moja mami vedno žrtvuje da pelje. Pa sem ji rekla, naj neha ker ni fore. In se ujezi in me pošlje nekam... in potem vseeno spet ona pelje. In danes sva se zelo skregali, ker ji jaz govorim, da se naj ne pusti-ona pa mi govori, da naj neham s tem. In ko ji hočem pomagat se začne jezit in govorit, da bo zrihtala. Ampak vem da nebo-ker se bo spet žrtvovala, da bo peljala. In potem ji še naprej govorim in se začne dret name in reče, da če bo šlo tako naprej, da bom nehala jahat.
Pač nejna rešitev je taka, da se bo vedno žrtvovala. Moja pa je, da se zmeni in jasno pove vsem. Kaj vi mislite?
Res je, da onidve težko vozita-ampak vseeno bi lahko kdaj.
No pa še ti glede žrtvovanja moje mami-2x se je že zgodilo, da ni mogla na en rd, ker se je spet žrtvovala.
Upam, da sem razumljivo napisala.
Hvala
• Ar
Arči
Kratko malo ne razumem. Mislim, da si v celi zadevi dokaj sebična.
Ti hodiš na jahanje, pelje te mama. In v čem je potem problem, če v avtu tvoje mame nista sami z mamo ampak so še tri tvoje, predpostavljam prijateljice.
Praviš, da mama od F slabo vidi zato težje vozi. Ali si res želiš, da pride do, Bog ne daj, prometne nesreče, ker bi mama od F zaradi slabega vida spregledala kakšno oviro na cesti. In bi ti bila potem invalid.
In mama od P. Se tebi sploh sanja, koliko dela je z majhnim otrokom.
Reči tvoji mami naj ne igra žrtev, po mojem je problem globji, ne da se ji voziti, pa naj bo to samo tebe ali še tvoje prijateljice. Pa še to reci mami naj se posvetuje s kakšnim strokovnjamom. Ali ne bi bilo skrajno nepošteno z njene strani do tebe, če bi ti prepovedala jahati, kljub temu da imaš veselje do jahanja. Povej ji, da ko imaš enkrat otroke je potrebno zanje tudi kaj narediti. Pa četudi je to samo vožnja na treninge jahanja.
Pa reči očetu naj še on kdaj pelje.
Kljub temu, da še nisem star, pa vendarle ne razumem tega egoističnega pogleda na vse skupaj.
• Ko
Konjiček
Hej! Hvala za odgovor. Po eni strani se strinjam s tabo, po drugi pa vseeno ne. O tej stvari, ki sem jo napisala se strinjata moja mami in od L mami. Lahko da se vse motimo. Ampak vseeno vem, da če bi bila jaz ali pa moja mami na mestu mamice od P, ki ima majhnega otroka-bi ravnala drugače. Pač meni bi bilo nerodno če bi svojega drugega otroka devala drugim za prevoz, brez kakršne koli zahvale ali prošnje.
Hvala
lp
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz pisma se da razbrati, da te zelo obremenjuje, da niso vloge pravično porazdeljene. Seveda bi bilo najbolj optimalno, da bi vsaka mama peljala enkrat.
Ampak pri tem je dobro, da upoštevamo vse dejavnike. Trenutno pač vloge niso enakomerno razporejene, kar se zgodi kdaj v življenju. Mama od P se ne more odpovedati skrbi za otroka in mama od F bi zaradi slabše vidljivosti porabila toliko več energije in stresa za vožnjo. Tvoja mami je pa zlata mami, da se odpove svojim prostočasnim aktivnostim, da lahko poskrbi, da ti in tvoje prijateljice ne zamudite jahanja. Morda bo pa v prihodnosti drugače in bo kdaj tvoja mami imela težko odložljive obveznosti ter bodo ostale mame imele več možnosti, da vam omogočijo prevoz. Morda bi pri tem razmišljale o drugih opcijah – morda avtobus ali drugi javni prevoz? Ali pa skliči en »sestanek« med vami puncami in spodbudi ostale, da razmislijo o možnostih prevoza, morda lahko pelje kdaj tudi oče od katere ali pa kakšen drug sorodnik.
Super je, da stremiš k pravičnosti, a vendarle vzemi v obzir vse pogoje, možnosti in omejitve, ki vas obdajajo. Tudi tebi se bo morda kdaj zgodilo, da ne boš mogla dati vsega od sebe, pa bo zate nekdo, ki bo opravil v tistem trenutku nekoliko več.
Upam, da sem te vsaj malo razbremenila in ti ponudila kakšno možnost ali pa vsaj misel, na katero se lahko upreš, ko se ti bo zdelo, da se ti godi krivica.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike