Živjo
Jaz se počutim kot da istopam iz tega sveta. nisem enaka kot drugi in se ne počutim prijetno okrog drugih še posebej mojih sošolcev. Sem pač drugačna od drugih in to sem se tudi naučila sprejet ampak mam pa problem z prijatelji.
Nekako se navežem glih na tiste ljudi ki majo že najboljšega prijatelja in sem njihov stranski prijatelj, torej me nimajo prav prevec radi tud ce se ful trudm da bi mel. No uglavnem jaz probam vse kar mi oni rečejo sam zato da bi bli moj najbolsi prijatelj, kupim jim hrano, majhna darila, se ustamotim zato da bi se oni smejal in izpadem kot idiot.
No ko pa ta oseba dejansko postane nekako moja najbolsa prijatelca mam čuden občutek in se je začnem izogibat kot da bi se jih naveličala.
To se mi je zgodil že petkrat, enkrat že v vrtcu
ne vem če boste razumel kaj sem napisala ampak ja pač, sam prosim probite odgovorit ker nevem kaj je z mno
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da izstopaš, se ne počutiš dobro v družbi in da pravzaprav izbiraš tiste za prijatelje, ki ti ne vračajo tega, kar bi si sama želela, a se tudi začneš umikati, ko z nekom postaneš dobra prijateljica. Ali prav razumem?
Verjamem, da se lahko počutiš neprijetno v družbi drugih, saj zaznavaš, da si drugačna od ostalih. Za začetek bi ti rada sporočila, da je vsak izmed nas edinstven in neponovljiv. Nosimo različne poglede na svet, prepričanja, čustva, misli. In prav zares nismo ista oseba, če se primerjamo s kom drugim. Kar nas dela tudi zanimive. To, da si sprejela svojo drugačnost je korak k boljšemu počutju. Pomembno je, da se obkrožaš z ljudmi, s katerimi se počutiš dobro in sprejeto, s katerimi si lahko pristna in se ne rabiš pretvarjati, da si nekdo, kdor nisi. Vsakdo si zasluži prijatelje, ki ga sprejemajo in ne takšne, ob katerih se zdi, da se moraš sramotiti, da bi ga sprejemali.
Prijateljstva so pomembni odnosi v vsakem življenjskem obdobju in lahko tudi pomemben vir opore. Praviš, da si izbiraš prijatelje, ki ti ne vračajo tega, kar bi si sama želela. Dobro je, da opaziš, kaj vse narediš za ljudi, ki jih imaš rada in so ti pomembni. Na tem mestu se lahko vprašaš, kakšne prijatelje bi si želela in kaj od njih pričakuješ. Razmisliš lahko, kaj ti prijateljstvo zares pomeni. Tudi v prijateljskem odnosu je potrebna predanost, obojesmerni trud, morda skupna zanimanja, predanost, določena mera samorazkrivanja, zaupanja in seveda drugo. Odnosi, v katerih se nam zdi, da dajemo več kot prejemamo, se zelo trudimo, vendar sami zares ne zaznavamo, da se oni tudi trudijo za nas, kmalu postanejo nezadovoljujoči in prav tako naporni, saj so tudi naše kapacitete omejene. Lahko si predstavljaš vazo, iz katere ne moreš točiti, če ta sama ni napolnjena.
V obdobju našega življenja srečamo, spoznamo, se spoprijateljimo in razidemo z mnogo ljudmi. Pomembno je, da prepoznamo odnose, v katere želimo vlagati, tako naš čas, energijo in trud, in tudi odnose, ki nas izčrpujejo. Morda nam vsak odnos ne bo ustrezal ali pa se z vsako osebo ne bomo popolnoma ujeli. Tako moramo sprejeti tudi to, da je prijateljstvo kontinuum in da vsi odnosi niso za vse - z nekaterimi boš lahko počela in doživljala nekaj, z drugimi žal ne, četudi bi si tega želela. Sta pa za odnos potrebni dve osebi. V interakcijo z nekom pa prinašamo tudi svoje lastnosti, in morda je tvoja lastnost tudi vedenje, ko se z nekom zbližaš. Lahko narediš kaj, s čimer bi lahko to spremenila? Ali se tega odnosa zares naveličaš ali te je strah, da bi prišlo do razočaranja ali gre za kaj drugega? Na tej točki bi te spodbudila, da razmisliš, kot sem že omenila, kaj ti prijateljstva pomenijo, kaj pričakuješ od njih in nenazadnje, kakšna prijateljica bi ti želela biti ostalim. Tako boš lahko delovala v smeri, da boš lahko oblikovala zadovoljujoče odnose. Prav tako pa pomisli tudi na tiste prijatelje in prijateljice, ki so že v tvojem življenju.
Upam, da ti bo odgovor nekoliko olajšal navigiranje v labirintu odnosov. V kolikor se ti poraja še kakšno vprašanje, se lahko obrneš name.
Srečno!
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)