Star sem 14 let. Lahko recemo da sem v letih pubertete. Preko interneta sem spoznal neko punco in zacela sva se pogovarjati. Vse je bilo odlicno in uspostavila sva romatnicno zvezo. Imela sva omrezja drug drugega(tiktok, inatagram...) nekega dne pa me je prosila da si izmenjava slike svojih intimnih pridelov in ker sem star 14 let sem seveda privolil. Takrat pa je pokazal svojo pravo identiteto. Je nek moski iz nigerie ki zdaj grozi da bo poslal te slike vsem mojim prijateljem in objavil na spletna omrezja ce mu ne dajem denarja. Dal sem mu ze cez 400€ iz mojega shranjevanja ki naj bi bil za avtomobilni izpit. Ce se bom o tej situaciji pogovoril z mojo mamo se nebo dobro koncalo in v skrajnem primeru me bo poslala zivet k mojem ocetu ki ga sovrazim. Mislil sem pocakati do poletnih pocitnic in ga nato blokirati, da me sosolci ne bojo zbadali v šoli, saj mislim da bodo v 2 mesecih pozabili. Kaj naj storim po vasem mnejnju?
Bo
Bond007
Pozdravljen,
lahko poveš več o tem, na kakšne načine si dajal neznancu preko 400€?
Če je vse kar si povedal res, takoj prenehaj s plačevanjem in ga čim prej prijavi. Nikakor ne briši nobene vajine komunikacije in naj ti pri tem ne bo nerodno, tudi to se zgodi. Če boš vse tako naredil imajo preiskovalci vse potrebno, da ga dobijo in obsodijo za kaznivo dejanje.Mislim, da je tebi in ostalim bralcem zdaj že jasen nauk - nikoli in pod nobenim pogojem se ne pošilja razgaljenih slik. Nikoli in nikdar.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
To, da te nekdo izsiljuje in grozi, da bo objavil tvoje gole fotografije, je nesprejemljivo in tudi kaznivo. Žal nisi edini, ki se mu je že zgodilo kaj takega in nikar se ne obremenjuj z mislijo, da si sam kriv. Prevaranti so profesionalci in znajo manipulirati ne le z mladimi, kot si ti, temveč tudi z odraslimi.
Nasedel si na ljubezensko prevaro. Več o njej si lahko prebereš na:
https://www.varninainternetu.si/ljubezenska-prevara/
Svetujem ti, da takoj prekineš komunikacijo z njim in ga blokiraš v vseh aplikacijah in družbenih omrežjih, kjer si z njim vzpostavil stik. Denarja mu ne pošiljaj več. Nato si shrani dokaze. Shrani si pogovore in drugo komunikacijo oz. sporočila, ki si jih prejel, najbolje, da narediš posnetke zaslona.
Kljub vsemu bi ti priporočil, da se pogovoriš z mamo, ji razložiš situacijo in predstaviš, da vsekakor nisi edini, ki se mu je to zgodilo. Glede na to, da si že posredoval denar, bi treba, da prevaro skupaj prijavita Policiji.
Malo tudi razmisli, kaj narediti, če se bodo tvoje slike slučajno pojavile na spletu. Priporočam ti, da že zdaj uporabiš storitev Take it down: https://takeitdown.ncmec.org/ Ta omogoča, da če se tvoja slika pojavi na družbenih omrežjih in pornografskih straneh, ki sodelujejo, da bo takoj izbrisana.
Preberi si tudi Safe.si letak na temo golih fotografij https://safe.si/gradiva/zlozenke-in-plakati/e-letak-moja-gola-fotka-je-na-netu
Če ti je hudo in bi se rad pogovoril z nekom, pa ti svetujem, da pokličeš na Tom telefon na 116 111.
Srečno!
Marko Pushner, Safe.si