Živjo!
Danes smo imeli pouk geografije in smo dobili ocene, saj smo prejšnji teden pisali test. Dobili smo teste v pregled. Potem mi je sošolec povedal, da je njegov prijatelj pisal 3 ampak ima dve napaki, ki jih je učiteljica spregledala. Seštevek teh napak pa je ocena 2. Potem sem se jaz s sošolcem hecal/a in mu rekel/a, da mu bom dal/a 10 evrov, če učiteljici reče naj sošolcev test še enkrat pregleda. Učiteljica je test pregledala in oceno popravila na 2. Potem se je sošolec zjokal in mene, moje družino in še marsikaj večkrat preklel. Zdaj pa me tudi ostali sošolci izsiljujejo za 10 evrov in govorijo da bi jaz morala dobiti slabšo oceno. Povedali so tudi večini učencev na šoli in še oni me ogovarjajo, češ kaj sem naredil/a, kako sem nesramen/a in podobno. Počutim se zelo bedno in imam občutek krivde. Ne vem kaj naj naredim. Hvala.
Ta
Tadej
Nič hudega, upam, da si se naučil, da ni lepo druge potisnite v "drek". Opraviči se, dogodek bo pozabljen v roku enega tedna in vse bo po starem.
Ar
Arči
Kaj naj narediš? Ničesar! Si že do sedaj preveč. Nimam ustreznega znanja s tega področja, zato je napisan zgolj laičen odgovor, bi pa dejal, da je to kar si storil/a sprevrženo. Tudi tistega, ki je sošolca ovadil za 10 EUR. Sedaj pisati, da se počutiš bedno in imaš občutek krivde, je samo poskus opravičila za to kar je bilo narejeno.
Sicer pa je že nekje omenjena izdaja za 30 srebrnikov. Poglej si malo ali to izdajo obsojajo ali odobravajo.
Bodo pa strokovnjaki povedali kako oni gledajo na tvoje ravnanje.
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Skrivnostno si pisala v obeh oblikah, a te bom naslovila kot dekle in te prosim, da si prevedeš v moško obliko, če je tako bolj prav :).
Opisala si situacijo, zaradi katere te dajejo občutki krivde. Domnevam, da si v zadnji triadi OŠ.
Če povzamem, malo v šali si odreagirala na napako pri seštevanju točk na testu sošolca, ki je tvoj izziv vzel zares, odgovornost za neprijetne posledice pa je pripisal tebi.
Gledano črno-belo, si ti naredila nekaj, kar je sprožilo določen tok dogodkov. Za to, kar si sošolcu rekla (da mu plačaš, če opozori učitrljico na napako), si ti odgovorna. Nisi pa sama odgovorna za to, kako je on na to odreagiral. Sošolec bi te lahko zavrnil, lahko bi presodil, da mu 10 eur ne odtehta morebitne slabše ocene.
Pozitivno je, da imaš toliko razvito empatijo, da občutiš krivdo, saj to pomeni, da nisi neobčutljiva na druge in da se zavedaš, da imajo tvoja dejanja posledice. Dejstvo pa je, da si še mlada in da se še učiš socialnih spretnosti in ko se človek uči, dela zagotovo tudi napake.
Svetovala bi ti, da se sošolcu še enkrat jasno in glasno, na štiri oči, opravičiš, poveš, da obžaluješ svoje dejanje in bi ga vzela nazaj, če bi mogla. Pri sebi pa si reci, da je bila to izkušnja, iz katere si se nekaj naučila. Enako lahko rečeš sošolcem, ki te zafrkavajo. Zapomni si, da se ljudje odzovemo, če vidimo, da nekdo verjame v to, kar govori. Povedano drugače, če boš odločna in prepričljiva, bodo hitro izgubili veselje do zafrkancije. Vem, da je težko biti trden in prenašati norčevanja vrstnikov. Zato ti svetujem tudi, da se o vsem tem pogovoriš s svetovalnim delavcem in/ali razrednikom - pomagala ti bosta premagati napade sošolcev in ti premagovati lastne strahove in doživljanja.
Želim ti vse dobro.
Prijazen pozdravNives Laul, univ. dipl. psihologinja