Pozdravljeni, prosila bi vas za pomoč pri svetovanju. Dopolnila sen 18 let, končala sem nižjo poklicno šolo (2leti) in nadaljevala šolanje ampak mi ni šlo in sem se izpisala.
po eni strani zelo obžalujem odločitev saj vem da se lahko zaposlim samo za zelo nizko plačo.
trenutno iščem zaposlitev ampak si želim da bi se nazaj upisala v šolo, ampak ne v redno šolanje ampak hočem na izredno šolanje torej šolanje za odrasle. Vem da veliko stane zato si hočem našparati.
zanima me kje lahko vidim na katere programe se lahko vpišem za izredno šolanje?
Najraje bi se vpisala v smer Veterinarski tehnik ampak ni mi jasno kako to poteka? Torej če prav razumem jaz dobim snov in se učim doma in pridem na izpit vsak mesec. Sram me je da bom srednjo šolo končala šele čez 4 leta torej ko bom stara že 23ali se mi izredno šolanje splača? Koliko stane za usa 4 leta?
kdaj se lahko vpišem na izredno šolanje? -
Uredništvo
Barbara Možina

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi rada poudarila, da nisi v nič nenavadni situaciji. Veliko mladih se med šolanjem znajde na točki, ko ugotovijo, da izbrana pot ni prava ali pa da trenutno ne zmorejo nadaljevati. Veliko ljudi svojo izobraževalno pot zaključi kasneje ali jo celo večkrat spremeni. Pomembneje od tega, kdaj končaš šolo, je to, da najdeš pot, ki je zate smiselna in ti omogoča boljše možnosti v prihodnosti.
Če te zanima smer veterinarski tehnik, je dobro vedeti, da program traja štiri leta in vključuje predmete, povezane z biologijo, živalmi, nego živali in laboratorijskim delom. Nekatere biotehniške šole v Sloveniji omogočajo tudi izredno obliko šolanja. Potek izobraževanja pa se razlikuje od šole do šole.
Kar se tiče cene – tudi ta se med šolami razlikuje. Običajno se plačuje po letnikih ali po posameznih izpitih, zato je najbolj smiselno, da se obrneš neposredno na šole, ki izvajajo program izobraževanja odraslih, in jih vprašaš za informativne podatke o poteku šolanja in stroških.
Če se ti zdi ideja o izrednem šolanju prava, je naslednji korak precej preprost: izberi nekaj šol, ki izvajajo program, in jih kontaktiraj. Tam ti bodo lahko najbolj natančno povedali, kako bi potekalo šolanje glede na to, da imaš že zaključeno nižjo poklicno šolo.
To, da razmišljaš o tem, kako naprej, je že pomemben korak.
Želim ti veliko poguma pri nadaljnjih odločitvah.
Barbara Možina, mag. prof. pedagogike