Izpitno obdobje je, kar pomeni veliko učenja in veliko stresiranja. To je moje prvo izpitno obdobje in nmpričakovaka sem veliko napora, amoak nisem vedela, da toliko. Res je, da se si zelo slabo organizirala čas ampak mislm ,da se vseeno uredu učim. Nisem naredila kolokvija za splošno kemijo, kad pomeni, da nisem mogla it na prvi izpitni rok, s tem sem se sprijaznila. Ampak zdaj mislim, da nisem naredika matematike in ja vem obstaja drugi rok in tretji in s tem ni nič narobe, ampak vseeno čutim nek pritisk. Imam skupino prijateljev ,kjer so rey pametni in več ali manj naredijo izpite v prvem roku. Vem, da se z njimi ne bi smela primerjagi, ampak je težko, da se ne. Vse to me zelo stresira ne morem spati, pred izpitom ne moram nič jesti, saj mi rata slabo in res mi nič ne paše. V preteklosti mislim ,da sem imela že panične napade. Kako vse lahjo izgledajo panični napadi? Zaenkrat ga zaradi tega pritiska nisem imela, ampak me je strah, da ga bomm. Vem kako se lahko umirim, amoak niyem prepričana, da pomaga. Vgkavnem ne vem kako se soočiti s stresom in kako si pravilno organizirazi čas ter kako sprejeti, da ne naredim vsega v prvem izpitnem obdobju.
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi rada poudarila, da to, kar doživljaš, ni nič nenavadnega. Prvo izpitno obdobje je velik prehod in skoraj vsi študenti se soočajo s podobnimi občutki pritiska, stresa in negotovosti.
Razumem, da čutiš pritisk, še posebej ob primerjanju s prijatelji. Dejstvo je, da ima vsak svoj tempo učenja in opravljanja izpitov. To, da nekateri naredijo vse v prvem roku, ne pomeni, da so boljši ali pametnejši – pomeni samo, da imajo drugačen način dela, morda več predznanja ali pa jim preprosto določeni predmeti bolj ležijo. Poskusi se osredotočiti na svoj napredek, ne na primerjavo z drugimi.
Kar se tiče paničnih napadov, ti se lahko kažejo na različne načine, najpogosteje kot:
- Pospešeno bitje srca
- Občutek dušenja ali tesnobe
- Slabost in vrtoglavica
- Občutek izgube nadzora ali strah pred omedlevico
Pomembno je vedeti, da panični napadi niso nevarni – so le močna telesna reakcija na stres. Če jih prepoznaš, poskusi uporabiti tehnike umirjanja (npr. globoko dihanje).
Učenje je maraton, ne sprint. Če si imela težave s časovno organizacijo, poskusi nove načine, ki ti bodo morda bolje ustrezali. Začni mogoče z manjšimi, lažje dosegljivimi cilji. Vedno si vzemi odmor med učenjem, da ne pride do izgorelosti. Začni z najtežjimi snovmi, ko imaš največ energije. Ne pozabi da, neuspeh pri enem ali dveh izpitih ne pomeni, da si slaba študentka. Izpitni roki so tu zato, da se jih izkoristi – prvi, drugi, tretji... Vse to je del študentskega procesa.
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije