Živjo,
zanima me, če imate kakšen predlog kako naj se spprostim pred glavno vožnjo oz. če priporočate kakšna pomirjevala. Odkar sem se prijavila na izoitno vožnjo vsak drugi dan sanjam izpit, vskaič ga padem ma drugačen način. Spet sem začela voziti v avto šoli in nazadnje mi je šlo res katastrofalno, ker sem bila že na učni uri tako živčna. Imela sem tudi že panični napad, čim pomislim na izpit se mi osolzijo oči. Ne vem, kaj naj naredim.
• Bo
Bonnie
Pozdravljena Piškotek.
Meni vedno pomaga EFT tapkanje, ko imam kako res težko stvar. Recimo govorni nastop pred veliko publiko ali kaj takega.
Videe EFT najdem na You tubu.
Vse dobro!
• Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vidim, da te izpitna vožnja res skrbi in vpliva na tvoj spanec in počutje. Vidim, da razmišljaš o veliko negativnih možnih scenarijih povezanih z izpitno vožnjo, in to ti povzroča hudo tesnobo.
Prva stvar za soočanje s svojimi čustvi je, da si dovoliš, da jih občutiš ter da po drugi strani ne dovoliš, da te posrkajo vase. Vedi, da so vsa čustva OK - tudi strah, panika, žalost, negotovost, zaskrbljenost. Normalno je, da si pred izpitno vožnjo napeta in pod stresom, saj si res želiš, da bi jo dobro opravila. Ko nam je kaj pomembno, se ponavadi naše telo tako odzove. Če si čustev ne dovolimo občutiti, jih skušamo potlačiti ali ignorirati, ponavadi izbruhnejo, lahko tudi v obliki paničnih napadov. Torej poskusi čustva sprejeti in z radovednostjo opazovati. Lahko opazuješ spremembe v telesu? Kje začutiš napetost? V tisti del telesa lahko poskusiš usmeriti svoj dih in ga tako počasi razbremeniti in pomiriti.
Ko boš čustva sprejela in si jih dovolila začutiti, je tudi manj verjetno, da te bodo preplavila do te mere, da jih ne boš mogla več obvladati. Poskusi jih opazovati kot oblake na nebu. Pusti jih biti, ko so in tako kot so prišla, bodo tudi odšla. Kot oblaki na nebu.
Pred izpitno vožnjo ti lahko pomaga tudi dihanje. Obstaja več tehnik dihanja, ki dokazano sproščajo telo, npr. dihanje skozi slamico. Vdihneš skozi nos in počasi izdihneš skozi usta kot da bi pihala skozi slamico. Preizkusiš lahko tudi kvadratno dihanje. Poteka takole: 4 sekunde vdihuješ skozi nos, 4 sekunde držih dih, nato 4 sekunde počasi izdihuješ in nato 4 sekunde držiš dih. V mislih se pomikaš po kvadratu, zato se imenuje kvadratno dihanje. Več tehnik dihanja lahko najdeš na spletu. Preizkusi različne, saj ni nujno, da nam vse ustrezajo.
Kar se tiče spanja in sanjanja izpitne vožnje in groznih izidov, ki se lahko zgodijo, me pa zanima, ali si dovoliš o tvoji skrbi za izpitno vožnjo razmišljati čez dan? Povsem v redu je, da nas nekatere stvari skrbijo in da o njih razmišljamo. Poskusi si načrtovano vzeti pol ure v dnevu - morda ko prideš iz šole, da takrat razmišljaš o izpitni vožnji. Velikokrat se čez dan vedno s čim zamotimo (pogosto z brskanjem po socialnih omrežjih, poslušanjem glasbe ali podcastov ...), da ne ostanemo sami z mislimi. To pa potem seveda pomeni, da zvečer, ko ugasnemo elektronske naprave in luči, ostanemo sami s svojimi mislimi. Takrat pridejo na plan prav tiste misli, ki nas najbolj težijo. Zaradi njih nato težko zaspimo ali imamo grozne sanje.
Upam, da ti bo kak nasvet pomagal. Verjamem vate in vem, da ti bo uspelo.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije