zivjo,
leta 2025 sem maturirala izbrano srednjo solo in se odlocila pavzirati preden se faks zacne. vpisala sem se na nakljucno srednjo da lahko ohranim status dijaka/studenta. ker nisem opravljala izpitov kot je bilo dogovorjeno (prevzemam odgovornost in se zavedam da ni bilo pametno) so me izpisali iz srednje. sedaj me zanima, ker nekje pise da je status veljaven do konca solskega leta nekje samo 30dni po izpisu. sem tudi zaposlena prek studenta pa nevem a bi sedaj morala popraviti moj status, ker na aplikaciji mi pise da mi status velja do avgusta 2026. poleg tega prejemam prezivnino, a se mi bo ta prekinila ce se mi status konca?
kaj naj storim
• Uredništvo
Barbara Možina

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če si bila iz srednje šole uradno izpisana, potem ti praviloma status dijaka preneha z dnem izpisa oziroma po obdobju, ki ga določajo pravila šole in posrednika za študentsko delo. Zato aplikacija ali kartica lahko še vedno kažeta status do avgusta, vendar to še ne pomeni nujno, da je status dejansko veljaven.
Najbolje je, da čim prej preveriš:
- pri študentskem servisu, ali še lahko delaš preko študenta,
- pri šoli, od katerega datuma si izpisana,
- glede preživnine pa je možno, da se ob izgubi statusa prekine, ker je pogosto vezana na šolanje. Tukaj se lahko obrneš na CSD.
Pomembno je predvsem, da stvari pravočasno urediš, da kasneje ne bi bilo težav.
Vse dobro ti želim.
Barbara Možina, mag. prof. pedagogike
• mi
mimi_
pozdravljeni,
najprej hvala za tako hiter odgovor in lepi obrazlozitvi vsega.
na spletni strani pise in citiram: "Kandidati se v pogodbi zavežejo, da bodo redno opravljali izpite. V primeru neopravljanja izpitov, šola kandidata izpiše.
Šolsko leto je od 1.9. do 31.8. in velja za vse."
Jutri bom poklicala za tocne informacije, toda po tem besedilu sodec zveni kot da status ostane kljub izkljucitvi.
Upam da se ne motim. Hvala vam se enkrat.