Pozdravljeni.
Sem dijakinja 2. letnika gimnazije. Razmišljam, da bi se izpisala iz te šole pred zaključkom šolskega leta, ker mi je ta program pretežak. Lani sem bila prav dobra, letos imam povsod lepe ocene (4 in 5), le pri dveh predmetih ne - enwga sem imela ob polletju zaključenega 2, enega pa grajo in ocenw mi ni uspelo popraviti. Cele dneve se samo učim, tudi med vikendi. Odpovedala sem se že vsem hobijem, saj zanje nimam nobenega časa. Zaradi šole slabo spim, imam nenehne skrbi in zadnje čase tudi občutek, da bom pregorela, saj ne zmorem več. Povrhu vsega so pa še nekateri učitelji zelo nesramni do nas in imam zaradi tega še večji odpor do te šole. Naslednje leto ne želim biti več na tej šoli. Skupaj s starši smo se odločili, da se bom vpisala na eno lažjo, tehnično šolo, kjer bom imela čas tudi za stvari, ki me veselijo - inštrument in glasba, šport, prijatelji... za kar sedaj nimam nič časa.
Ker bom šla naslednje šolsko leto v 1. alu pa največ v 2. letnik (če bodo imelu mesto v njem zame) tehnične šole, ne vidim smisla v nadaljevanju šolskega leta na gimnaziji. Zanima me, ali ima izpis tekom leta kakšen učinek na ponovni vpis v naslednjem šolskwm letu. Vem, da izgubim status dijaka in da se najverjetneje šteje to kot ponavljanje. Ali se potem lahko zgodi, da se ne bom mogla naslednje leto več redno vpisati in ponovno pridobiti status? Ali je kakšna starostna omejitev za redni vpis v 1. letnik, če mi slučajno ne rata priti v 2. letnik? Kaj je bolje- da se sama izpišem tekom leta ali da se preprosto neham truditi in pač zaradi slabih ocen padem letnik?
Hvala za odgovor.
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Vidim, da si že veliko premišljevala o prepisu in super, da si skomunicirala s starši ter da te pri tem podpirajo.
Jaz bi ti svetovala, da čimprej poiščeš šolo, na katero bi se rada prepisala in kontaktiraš svetovalno službo z vprašanjem, če imajo prosto mesto v oddelku. Zraven razloži tudi svojo situacijo in se pozanimaj, če obstaja možnost, da bi se že zdaj med šolskim letom lahko prepisala. Tukaj je seveda ključno, do kdaj bi ti dali rok, da opraviš zamujene obveznosti pri strokovnih predmetih in morda tudi pri praksi. Druga možnost je, da se prepišeš pred pričetkom novega šolskega leta v 3. letnik, če ti uspe popraviti negativno oceno oziroma v 2. letnik, če ti ne uspe. V 1. letnik ne skrbi, ne boš rabila iti, saj imaš že opravljenega.
Absolutno se ne izpisuj sredi šolskega leta, saj to pomeni, da nimaš statusa dijaka, ne boš mogla opravljati študentskega dela, pa tudi z zavarovanjem se lahko zakomplicira. Pridobi so torej informacijo z želene šole, kdaj bi se lahko prepisala in ti bo to tam svetovali, kako z izpisom.
Tudi če greš na tehniško šolo, se lahko po končani poklicni maturi z dodatnim petim predmetom lahko vpišeš na večino univerzitetnih študijskih programov (poleg višje in visokošolskih). Če pa opraviš še maturitetni tečaj, pa se lahko s splošno maturo vpišeš na vse univerzitetne programe. Možnosti imaš torej še zmeraj vse.
Upam, da se uredi tako, da bo zate najbolje.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike