Živjo, sem dijakinja iz Srendje Šole za Oblikovanje in Fotografijo v Ljubljani. Letos (2024-25) sem ponavljala prvi letnik, vendar mi ne uspeva. Z učnimi in psihični težavami se soočam že iz osnovne šole in razmišljam da bi se za moje dobro izpisala, toda imam občutek krivde in nevem če je to prava odločitev. Sploh pa nevem kako se iz šole izpisati. Staršem sem omenila predlago, vendar tega ne jemljeta prav dobro. Slabo se počutim in nevem kaj naj naredim ampak vem da ne morem več.
• Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Draga dijakinja,
najprej ti želim povedati, da si pogumna. Pogumna, ker si poiskala pomoč, ker znaš poimenovati svoje občutke in ker veš, da nekaj v tvojem življenju trenutno ni v redu. To je prvi korak k spremembi – in ti si ga že naredila.
Razumem, da te stiska in da se zdi odločitev o izpisu iz šole zelo težka. Po eni strani čutiš, da za svoje psihično zdravje tega več ne zmoreš, po drugi strani pa občutiš krivdo – morda zaradi pričakovanj okolice, staršev ali lastnih želja. To je povsem razumljivo. A prosim, verjemi: tvoje dobro počutje je pomembnejše od enega izobraževalnega programa. Če okolje v katerem si zdaj, zate ni spodbudno in varno, ni nič narobe, če poiščeš drugačno pot.
Pomembno je vedeti, da izpis iz šole ne pomeni konec tvojega znanja, tvoje vrednosti ali prihodnosti. Pomeni samo, da trenutno potrebuješ nekaj drugega. Mogoče čas za okrevanje, mogoče drugačen način šolanja ali program, ki ti bo bolj ustrezal. Življenje ni ravna črta – in uspeh ni vedno dokončanje nečesa za vsako ceno, temveč včasih tudi odločitev, da se ustaviš in poiščeš boljšo pot zase.
Glede izpisa ti lahko svetujem, da stopiš v stik s šolsko svetovalno delavko, ki ti bo pomagala poiskati rešitve.
Starši morda tvojih občutkov zdaj še ne razumejo v celoti, ampak mogoče jih boš lažje dosegla, če jim mirno poveš, da ne gre za upor ali "lenobo", ampak za tvoje zdravje in počutje. Lahko jim napišeš tudi pismo, če je pogovor pretežek.
Prosim, ne obupaj. Obstajajo poti naprej, ki bodo bolj v skladu s tabo in tvojimi potrebami. Zaslužiš si okolje, kjer boš lahko rasla brez občutka krivde in s polnim dihom.
Lepo te pozdravljam.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja