Hodim na srednjo solo ki traja dve leti. Zdaj sem zacel z drugim letnikom ampak ze zdaj razmislam o izpisu. Ne samo da program ni zame ampak sola je zelo neprofesionalna, nadlegovan sem z strani dijakov vsak dan zaradi mojega izgleda, odraslo osebje na soli pa ne pomaga skoraj nic. Poleg tega glavno razmisljam o izpisu zato, ker zelim imeti cas se uciti anatomijo in ostale umetniske teorije. Hocem imeti kariero v industriji umetnosti bodisi kot animator konceptni umetnik illustrator itd. Za pogoje vem, da srednja sola ni nujna oz. obvezna za taka dela niti ne diploma. Zelim se izpisati da se osredotocim na ucenje teh zadev katere mi bodo izboljsale moja dela in portfolio. Problem je v starsih, specificno pri mami. Pravi mi da ima cisto vsak clovek na svetu narejeno srednjo solo. Velikokrat ji povem zakaj bi se izpisal in da ta solo nic ne pripomore k mojem izobrazevanju ampak vedno potem pride do prepira. Ne vem kaj naj naredim.
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Praviš, da si v drugem letniku dvoletnega izobraževanja in da razmišljaš o izpisu. Če prav razumem, sta glavna razloga za tvojo željo dva. Prvi je, da se na šoli počutiš zelo slabo – sošolci te nadlegujejo, odrasli pa ti pri tem ne pomagajo. Drugi razlog je, da te program ne zanima, da jasno veš, kaj si želiš početi in da v dokončanju srednje šole ne vidiš nobene vrednosti. Predlagam, da se tvoje dileme lotiva korak po koraku.
Verjamem, da je velik del tvoje motivacije, da bi s šolanjem predčasno zaključil, povezan tudi s slabim počutjem na šoli. Pišeš, da te sošolci nadlegujejo. Verjamem, da mora biti v takšnih okoliščinah res težko zbrati voljo do tega, da se zjutraj odpraviš v šolo. Nadlegovanje je vrsta medvrstniškega nasilja, ki ga je šola dolžna preprečevati. Praviš, da odraslo osebje na šoli skoraj nič ne pomaga. Mi lahko poveš več o tem? Komu si zaupal svoje težave? Morda razredniku, staršem, šolski svetovalni službi ali ravnateljici? Če si do vseh teh oseb že pristopil, pa niso reagirale, te pozivam, da težavo razkriješ kakšnemu drugemu profesorju, ki ti vzbuja zaupanje ter ga prosiš, da reagira. Prosi tudi starše, da se pogovorijo z razrednikom o dogajanju v razredu. Smiselno bi bilo, da se tovrstno neprimerno vedenje tvojih sošolcev nagovori na roditeljskem sestanku. Razumem, da se počutiš zelo osamljenega. Kakor sem razumela tvoje sporočilo, imaš občutek, da te nihče ne sliši in te ne zavaruje. Spodbujam te, da najdeš odraslega, ki ti bo prisluhnil in vztrajaš pri tem, da ti situacijo pomaga razrešiti. Kaj meniš o tem?
Druga stvar, zaradi česar se želiš izpisati iz šole pa je nezanimanje za program. Rad bi postal ilustrator, animator ali konceptualni umetnik. Menim, da je odlično, da imaš vizijo in želje, ki jim lahko slediš. Razumem tudi, da se ti trenutna srednja šola ne zdi smiselna pri doseganju teh ciljev. Morda vsebinsko zares nima nobene zveze z umetnostjo. Bi ti pa rad osvetlila še drugo plat. Na žalost živimo v svetu, kjer je delo umetnikov zelo prekarno (vezano na posamezne, kratkotrajne in podplačane projekte). Le redki umetniki lahko tudi živijo (zgolj) od svojega poklica. Zaradi tega je smiselno imeti alternativno možnost, ki ti navsezadnje lahko tudi omogoči, da sploh začneš s produkcijo svojih umetniških del. V času, ko si še ustvarjaš ime in kariero, ti namreč omogoča streho nad glavo, plačilo zavarovanja in poskrbi, da ne boš lačen. Lahko ti omogoči začetna sredstva, ki jih potrebuješ za ustvarjanje (npr. postavitev spletne strani, material za ilustracijo, prispevki za natečaje, poletne šole, ipd.). Prav tako ti srednja šola omogoča vpis na višjo stopnjo izobrazbe, kjer boš pridobil veliko znanj, po katerih hrepeniš. Zdi se mi škoda, da bi vrgel puško v koruzo, glede na to, da gre zgolj za vprašanje enega leta. Menim, da boš s končano srednjo šolo veliko lažje sledil svojim sanjam, kot brez. Razumem pa te, da se ti zdi zdajle to malo nesmiselno.
Če ti lahko še kako pomagam, mi lahko ponovno pišeš. Želim ti, da se preudarno odločiš in pa te še enkrat spodbujam, da zahtevaš pomoč pri razreševanju težav, ki ti jih povzročajo sošolci.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije