Pozdravljeni,
Končal sem 4 letno strokovno srednjo. Zdaj na faksu mi ne gre dobr in razmišljam, če bi se izpisal in začel delat ali naj se prepišem na lažji faks in začnem znova jeseni? (ki ni STEM). Ponavljat ne želim, ker nočem zgubit dodatno leto.
Hvala, ker ste prebrali moje sporočilo
• Zm
Zmeden
Pozdravljeni,
Kdaj bom dobil odgovor na moje sporočilo?
Lep pozdrav
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljen,
v uredništvu portala #Tosemjaz se trudimo, da vsako vprašanje dobi odgovor, kakor hitro lahko. Na vaša vprašanja prostovoljno odgovarjajo strokovnjaki različnih področij, zaradi česar je #Tosemjaz edini tovrsten portal v Sloveniji za mlade.
Ko v uredništvu prejmemo odgovor dodeljenega strokonjaka, ga bomo objavili, do takrat pa prosimo za malo potrpljenja.
Prijazen pozdrav iz uredništva
• Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Živjo in hvala, da si napisal. Popolnoma te razumem – ni lahko, ko se znajdeš v situaciji, kjer ti faks ne gre tako, kot si si predstavljal. Dobro je, da razmišljaš o svojih možnostih. Ena možnost je, da se izpišeš in začneš delati. To je čisto v redu odločitev, še posebej če ti bolj ustreza praksa kot učenje. Tako bi takoj začel služiti, nabiral bi si delovne izkušnje in si lahko že počasi gradiš kariero. Vseeno pa je dobro razmisliti, kaj bi diploma spremenila zate - v nekaterih službah so brez nje možnosti bolj omejene.
Druga možnost pa je, da se prepišeš na drug, morda lažji ali bolj zanimiv faks, ki ni tako zahteven kot trenutni (npr. nekaj iz družboslovja, jeziki, komunikacija, turizem …). Če začneš znova jeseni, ne izgubiš leta, pa še večja je možnost, da ti bo novi študij bolj všeč in da ga boš uspešno zaključil. Seveda moraš biti pripravljen spet začeti na novo in se vklopiti v novo okolje, a če je smer prava, je to lahko dobra priložnost.
Svetujem ti, da dobro razmišliš, kaj te res veseli. Če vidiš, da ti praksa in delo bolj ležita, ni nič narobe, da greš v to smer. Če pa te vseeno mika diploma, potem poišči program, ki ti je bližje in ti bo šel bolj gladko. Ponavljanje se ti res ne splača, če čutiš, da ti trenutna smer ne ustreza.
Če mi poveš še kaj več o tem, kaj te zanima ali kaj ti je šlo dobro v srednji šoli, kaj so tvoji hobiji, v čem si dober in v čem nisi dober, ti lahko pomagam bolj konkretno. V vsakem primeru – bolje je zdaj narediti spremembo, kot pa vztrajati tam, kjer nisi zadovoljen.
Držim pesti zate in sem tukaj, če rabiš še kak nasvet!
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike