Dober dan
Zanima me, ce je mozna sledeca stvar: si na faksu, obiskujes prvi letnik, ne gre ti zelo dobro in nimas motivacije za ucenje ali pa se ti samo ne ljubi zacet ucit ob pogledu na vrsto izpitov,imas obcutek, da bos tako ali tako padel tudi ce se trudis, zato razmisljas da bi se prepisal na lazjo smer, odlocis se za to, oddas prijavnico za vpis v prvi letnik ene druge smeri faksa, cakas da ugotovis ce si sprejet al ne, med tem pa pravzaprav ugotovis da morda izpis ni prava odlocitev in da ti je v tej smeri vsec in da si naredil vse izpite, nato pa izves,da si bil sprejet na novi fakulteti.... A se je vseeno mogoce odlociti, da ne bos dejansko odsel na novo fakulteto in bos nadaljeval studij na trenutni smeri ali se moras zdaj ko si oddal prijavnico na drugo fakulteto obvezno prestaviti tja??? Ali tudi tako zgubis pravico ponavljati letnik na rednem nivoju??
Upam da je razumljivo.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen, pozdravljena.
Če prav razumem, gre za situacijo, ko je študent vpisan na en študij, a hkrati razmišlja, da bi se vpisal drugam in tudi odda prijavo za vpis. V kolikor se študent iz študija, kamor je bil sprejet in vpisan, ni dejansko izpisal, ima pravico na tem študiju opravljati izpite in ostale obveznosti in študij nadaljevati naslednje leto v višjem letniku - ne glede na to, da je oddal prijavo za vpis na drug študij in bil tudi sprejet nanj. Torej, oddana prijava za vpis na drug študij ne vpliva na status študenta, ki je tisto leto že vpisan na faks. In če se ta študent odloči, da bo raje ostal tam, kjer je, ker si na študij, za katerega je oddal prijavo, ne želi več, lahko seveda ostane tam, kjer je.
Lep pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• Mi
MikoPiko
Odlicno, super, hvala vam!!!
Samo se nekaj! Ce ze na sredini semestra ves da se bos izpisal, se ti ni treba truditi vec za ocene ker itak ves da ne bodo vplivale na 1 letnik ene druge smeri, kajne???
Pa se to... Kdaj že dobis povratno sporocilo ce si bil sprejet ali ne??? Oz do kdaj je treba sporociti nazaj da se zelis nekam vpisati??? Ker edino kar me se skrbi je da se bom npr odlocil ne dejansko izpisati, ampak bi padel drugi izpitni rok in potem bi imel samo moznost se popravljati letnik.... Obzaloval bi da se nisem dejansko izpisal, tak bi pa izgubil moznost se še enkrat prepisati in potem bi obtical na smeri kjer bi itak vedel da mi ne gre dobro torej bi izgubil motivacijo
Hvala za odgovore, ful cenim
• Uredništvo
Nives Laul
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Tako je, ocene 1. letnika ne vplivajo na ocene na novem študiju, če študent zamenja študijsko smer.   Tukaj dodajam nekaj pomembnih datumov iz rokovnika za vpis za študijsko leto 2023/2024:
• Objava razpisa: 3. 2. 2023
• Informativna dneva: 17. in 18. 2. 2023
• Oddaja prijave v 1. prijavnem roku: 17. 2. – 20. 3. 2023
• Objava omejitev vpisa: do 5. 4. 2023
• Seznanitev kandidatov z rezultati 1. roka: do 21. 7. 2023
• Vpis sprejetih v 1. prijavnem roku: 24. 7. – 14. 8. 2023
• Objava prostih mest v 2. prijavnem roku: 18. 8. 2023
• Oddaja prijave v 2. prijavnem roku: 21. 8. – 25. 8. 2023
Kot vidiš zgoraj, je objava prijavljenih kandidatov na posameznih programih predvidena 5. aprila. Informacijo o tem, kam je kandidat sprejet, dobite do 21. julija.  To pomeni, da boš takrat vedel, kje si po spomladanskem izpitnem odboju in predlagam ti, da takrat pretehtaš in se dokončno odločiš, ali se boš raje prepisal (če boš sprejet na drugem študiju) ali ostal, tam kjer si.
Vsekakor verjamem, da je pri tem razmisleku pomembno slediti tudi svojim občutkom, kam te vleče in ne za vsako ceno vztrajati pri prvi izbiri. Razčistiti moraš prej vsaj to, da tega ne počneš iz strahu pred neuspehom na trenutnem študiju, ampak bi se prepisal, ker trenutni študij ni pravi zate. Za ta razmislek pa imaš čas do julija, ko boš, če boš oddal prijavo za vpis in bil sprejet, vabljen na vpis v prvi letnik drugega študija.
Želim ti premišljeno odločitev in veliko uspeha, kjer koli že boš študiral.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja