Vsak dan sestavljam izmišljene zgodbe, živim v svojem svetu. Najpogosteje uporabim ozadnje neke nanizanke, ki jo takrat gledam. Na začetku so to bile le krajše igre, zdaj pa preprosto cel dan živim v tej moji zgodbi. Ko imam stisko se pogovarjam s temi namišljenimi osebami, ker me razumejo. Celo ko imamo z družino skupaj večerjo si predstavljam da z mano sedijo čisto druge osebe. Izogibam se druženja z družino, prijatelji, zapiram se v sobo. Ko mi je težko so mi namišljene osebe v uteho, ampak ne želim si več takšnega namišljenega življenja. Nevem kako se ga naj znebim. Pred nekaj časa sem probala metodo, da sem se uščipnila ko sem začela razmišljati o izmišljenem svetu, ampak sedaj to ne deluje več. Treniram šport, kar mi vzame veliko časa, a pri tem ne pomaga. Čedalje težje se skoncentriram za šolo, moje ocene so padle. Moji starši so me imeli pozno in so že starejši, zato si želim preživeti več časa z njimi, ker nevem kako dolgo jih bom še imela. To je moj glavni razlog zakaj se želim znebiti namišljenega sveta.
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te prav razumem, bi se rada iz namišljenega sveta  vrnila v realnost. A v tem tvojem izmišljenem svetu ti je tako lepo, te osrečuje in v njem si izpolnjuješ vse svoje potrebe, želje, vsaj tako praviš. A hkrati si zaradi tega nesrečna, imaš občutke krivde. Če prav razumem imaš ljubeče starše, prijatelje, a se od njih distanciraš, odtujuješ in bežiš. Ukvarjaš se s športom, ki ti vzame veliko časa.
Obiskuješ tudi  šolo, kjer si bila doslej uspešna. Torej imaš veliko razlogov za zadovoljstvo s svojim življenjem. Morda pa bi lahko tudi to svoje bežanje v domišljijo spremenila v nekaj še bolj koristnega. Morda bi lahko pričela z zapisovanjem scenarijev za te svoje igre, natančno bi lahko izdelala vse like, medsebojne interakcije, dialoge, nato pa vse skupaj predstavila staršem, prijateljem, morda profesorju književnosti. Morebiti bi lahko dramski krožek tvoje delo zaigral?  Seveda pa so še druge možnosti. Lahko razmisliš o tem, kaj te je navedlo k zatekanju v domišljijski svet, torej poiščeš vzroke, se o tem odkrito pogovoriš s starši ali katero drugo zaupno osebo. Dobro je tudi vedeti, da si si takšno vedenje sama izbrala, se ga naučila, vestno trenirala, utrjevala. Na enak način se priučimo vseh veščin in spretnosti. Lahko pa se jih tudi odučimo, kar je pogosto še zahtevnejši proces od učenja samega. A kdor ima cilj, vedno najde tudi pot. Samo dovolj vztrajen je treba biti. Z odvajanjem lahko   začneš tudi tako, da si natančno določiš čas za sanjarjenje, npr. eno uro po večerji v svoji sobi. Ponujam ti torej več možnosti, ti pa izberi.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka