Dober dan.
Znašla sem se v veliki stiski in res si želim podporo in pomoč. Sem drugi letnik srednje šole in situacija v našem razredu glede druže se je zelo poslabšala. 20 nas je v razredu 8 fantov 12 punc in mene izključujejo iz družbe. Bila sem si okej z eno sošolko ampak se je začela družiti z eno drugo in me ignorirata. Jaz sem čisto sama. Živcira me, ker se v našem razredu družijo dijaki po mehurčkih tak 2 po 2 ali 3 po 3 in imam tisti čuden občutek kot, da so prišli na to šolo že po 2 najboljši prijateljici. Grozno mi je. V 1 letniku sem imela 2 res super sošolki ampak sta se izpisali in ju več ne vidim. Res mi je težko. Sprašujem se ves čas kaj je narobe z mano, kaj delam narobe, 1. letnik sem izdelala z odličnim uspehom, sem prijazna, pomagam ko je treba in sem normalna. V osnovni šoli mi je bilo vse lažje glede družbe. Ves čas sem v šoli sama. Prejšni teden smo šli z šolo na morje in sem bila v sobi z 5imi sošolkami in dejansko sem bila ves čas sama. Nihče se ni pogovarjal z mano, ne v sobi, ne na sprehodu preprosto sem se počutila ne videno, ne slišano kot, da me ni. Ves čas sem hodila sama, enega hipa je prišel celo razrednik do mene in me vprašal če sem okej, da sem tako sama, kako se imam in sem se pač mogla zlagati, nisem hotela drame in sem rekla, da je vse v redu. Zvečer sem samo jokala staršem po telefonu, da sem v stiski in se ne počutim okej. Grozno mi je bilo. Zaradi teh odnosov izgubljam sploh voljo do šole, ki me je veselila. Danes smo imeli malico in z temi 5 sošolkami sem poskušala sedeti skupaj ampak so takoj dejansko odletele od mene ven in me pustile samo. Ves čas sem bila sama. Vsako večer jokam, čutim osamljenost in samo sprašujem se še kaj je narobe z mano. Želim se prepisati a moja dva starša ne pustita in želita, da vztrajam. Ves čas sem samo tiho, ne želim se ravno vklopiti k nekima 2 sošolkama zraven ker si mislim kaj, če si bosta  mislie,da se vmešavam. Sicer imam prijatelje ampak ne na tej šoli. Celo v oddaljenem kraju. Kaj naj naredim? :(
Hvala vam za pomoč, ker sem res v stiski.
• Uredništvo
Urška Horvat

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
ni lahko opisati stiske, v kateri si, a prav to kaže tvojo moč. Iz tvojega zapisa razumem, da se v razredu počutiš izključeno in osamljeno, saj si izgubila dve prijateljici, s katerima si imela lep odnos, zdaj pa te sošolci ne vključujejo v družbo. Povsem razumljivo je, da te to boli, da se sprašuješ, kaj delaš narobe in da zaradi tega doživljaš stisko. Tvoji občutki so povsem normalni. To, da si imela prijatelje v osnovni šoli, dve bližnji sošolki na začetku srednje šole ter prijatelje izven šole, kaže, da znaš vzpostaviti in ohranjati odnose.
Včasih se razredi hitro oblikujejo v manjše skupine oziroma »mehurčke«, ki jih je kasneje težje razbiti, ker se v njih počutijo domače. To še ne pomeni, da nisi dovolj dobra ali zanimiva za druge in da te ne želijo zraven.
Razmisli, kako običajno pristopiš do sošolk. Si bolj tiha ali poskušaš navezati pogovor? Odnosi namreč velikokrat zahtevajo, da naredimo prvi korak in smo aktivni, čeprav včasih ni najbolj enostavno. Na primer, lahko jih povprašaš o domači nalogi, kakšnem predmetu ali pa preprosto pri njih kaj pohvališ. Morda imate kakšne skupne interese, preko katerih bi lahko navezala stik? Razmisli tudi, ali bi se morda lahko s sošolci povezala izven šole. Lahko jih na primer ti povabiš na kakšen sprehod, pijačo, kino ali skupno učenje. V takšnih sproščenih okoliščinah se pogosto lažje pogovarjamo in drug drugega bolje spoznamo. Smiselno bi lahko tudi bilo, da se vključiš v interesne dejavnosti ali hobije na šoli, kjer spoznaš nove ljudi. Ni nujno, da postanejo tvoji najboljši prijatelji ravno sošolci, pomembno pa je, da imaš krog ljudi, ob katerih se na šoli počutiš sprejeto.
Ker si zapisala, da ti je razrednik pristopil in pokazal skrb, bi bilo koristno, da se mu zaupaš, kako se v resnici počutiš. Lahko mu poveš tudi za »mehurčke« v razredu. Morda bo vključil šolsko svetovalno službo in skupaj lahko pripravijo kakšne dejavnosti za boljše povezovanje razreda. Učitelj lahko pri tem poskrbi za anonimnost, zato sošolci ne bodo vedeli, da je bila pobuda tvoja.
Pomembno je tudi, da si se že zaupala staršem. Če bi se kljub vsemu pokazalo, da se situacija ne izboljša, ostaja možnost, da razmisliš o prepisu v drugo šolo, čeprav bi bilo res škoda, da zapustiš program, ki te veseli. Razumljivo pa je, da odnosi močno vplivajo na tvojo motivacijo in počutje v šoli.
Za zdaj se zdi najbolj smiselno, da poskusiš s predlaganimi koraki, kasneje pa razmišljaš tudi o rezervnem načrtu. V primeru, da rabiš dodatno pomoč, sem ti na voljo.
Želim ti veliko poguma na tvoji poti in novih prijateljstev!
Urška Horvat, dipl. psihologinja (UN)